Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025102020 | Karakter ve Değer Eğitiminde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin karakter ve değer eğitiminde planlama ve değerlendirme süreçlerini sağlıklı şekilde yürütülebilmesini sağlamaktır.
Dr. Gizem ENGİN
1 | Karakter ve değerler eğitiminde güncel konuları takip eder. |
2 | Karakter ve değerler eğitimine yönelik ders planlayabilir. |
3 | Karakter ve değerler eğitimine yönelik değerlendirme yaklaşımlarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
-
Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitiminin genel tanımı ve özellikleri, Türkiye’de ve dünyada eğitimde kültürel çeşitlilik ve bu konunun karakter ve değerler eğitimindeki yerinin tartışılması, Karakter ve değerler eğitimi ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi, Karakter ve değerler eğitiminde plan süreci, Karakter ve değerler eğitiminde değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi/ Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitiminin genel tanımı ve özellikleri | ||
2 | Çok kültürlü eğitim ve küresel eğitim yaklaşımlarının karşılaştırılması | ||
3 | Türkiye’de ve dünyada eğitimde kültürel çeşitlilik ve bu konunun karakter ve değerler eğitimindeki yerinin tartışılması | ||
4 | Kültüre duyarlı öğretimin incelenmesi | ||
5 | Karakter ve değer eğitiminde küresel yaklaşım ve küreselleşme | ||
6 | Küreselleşmenin toplumların arasındaki ilişkileri nasıl şekillendirdiğinin açıklanması | ||
7 | Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitimi ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Karakter ve değerler eğitiminde planlama | ||
10 | Karakter ve değerler eğitiminde planlama | ||
11 | Karakter ve değerler eğitiminde değerlndirme | ||
12 | Karakter ve değerler eğitiminde değerlendirme | ||
13 | Dünya kültürlerinin ve evrensel değerlerin ilişkilendirilmesi | ||
14 | Küresel eğitim ve değerler eğitimi yoluyla önyargıların azaltılması | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
Banks, J. A. (2004). Introduction: Democratic Citizenship Education in Multicultural Societies. J.A. Banks (Ed.), in Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. San Francisco: Jossey-Bass, An Imprint of Wiley.Cırık, İ. (2008). Çokkültürlü Eğitim ve Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 34, 27-40.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
Rapor | 2 | 14 | 28 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |