GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025102020 Karakter ve Değer Eğitiminde Planlama ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin karakter ve değer eğitiminde planlama ve değerlendirme süreçlerini sağlıklı şekilde yürütülebilmesini sağlamaktır.


Dr. Gizem ENGİN


1 Karakter ve değerler eğitiminde güncel konuları takip eder.
2 Karakter ve değerler eğitimine yönelik ders planlayabilir.
3 Karakter ve değerler eğitimine yönelik değerlendirme yaklaşımlarını uygular.

Birinci Öğretim


Yoktur.


-


Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitiminin genel tanımı ve özellikleri, Türkiye’de ve dünyada eğitimde kültürel çeşitlilik ve bu konunun karakter ve değerler eğitimindeki yerinin tartışılması, Karakter ve değerler eğitimi ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi, Karakter ve değerler eğitiminde plan süreci, Karakter ve değerler eğitiminde değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi/ Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitiminin genel tanımı ve özellikleri
2 Çok kültürlü eğitim ve küresel eğitim yaklaşımlarının karşılaştırılması
3 Türkiye’de ve dünyada eğitimde kültürel çeşitlilik ve bu konunun karakter ve değerler eğitimindeki yerinin tartışılması
4 Kültüre duyarlı öğretimin incelenmesi
5 Karakter ve değer eğitiminde küresel yaklaşım ve küreselleşme
6 Küreselleşmenin toplumların arasındaki ilişkileri nasıl şekillendirdiğinin açıklanması
7 Küresel eğitim ve karakter ve değerler eğitimi ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Karakter ve değerler eğitiminde planlama
10 Karakter ve değerler eğitiminde planlama
11 Karakter ve değerler eğitiminde değerlndirme
12 Karakter ve değerler eğitiminde değerlendirme
13 Dünya kültürlerinin ve evrensel değerlerin ilişkilendirilmesi
14 Küresel eğitim ve değerler eğitimi yoluyla önyargıların azaltılması
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Banks, J. A. (2004). Introduction: Democratic Citizenship Education in Multicultural Societies. J.A. Banks (Ed.), in Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. San Francisco: Jossey-Bass, An Imprint of Wiley.Cırık, İ. (2008). Çokkültürlü Eğitim ve Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 34, 27-40.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 14 28
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Kritik Etme 4 3 12
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 2 14 28
Rapor 2 14 28
Performans 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 2 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 3 3 3 3 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 2 3 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek