GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025122020 Batılılaşma ve Eğitim Kurumu Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; Batılılaşma kavramını analiz edebilmesini ve Türk eğitim kurumuna etkisini sosyolojik açıdan yorumlayabilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever


1 Batılılaşma kavramını açıklayabilme
2 Modernleşme kavramını açıklayabilme
3 Batı kültürünün özelliklerini sıralandırabilme
4 Batılılaşmanın eğitim kurumu üzerine etkilerini tartışabilme
5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak ilgili alanyazını tarayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğini, Batılılaşmanın tanımı ve anlamı; Batılılaşma çerçevesinde modernleşme girişimleri; Batı’nın etkisi; Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri ; Osmanlılarda batılılaşmayla birlikte ortaya çıkan yeni eğitim anlayışları; Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonraki batılılaşma hareketleri; Cumhuriyetin Eğitim anlayışı ve eğitim kurumları oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler
2 Batılılaşma kavramı
3 Batılılaşma süreci
4 Modernleşme kavramı
5 Modernleşme Süreci
6 Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri-I
7 Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri-II
8 Arasınav
9 Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşmayla birlikte ortaya çıkan yeni eğitim anlayışları
10 Cumhuriyet Döneminde Eğitim Kurumları ve Özellikleri
11 Seminer-I
12 Seminer-II
13 Seminer-III
14 Seminer-IV
15 Seminer-V
16 Final sınavı

- Zürcher, E. Z. (1993), Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. - Kongar, E. (1998), 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitapevi, İstanbul. - Mardin, Ş. (1994), Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul. - Ahmed, F. (1995), Modern Türkiye’nin Doğuşu, Kaynak Yayınları, İstanbul. - Kaya, İ. (2006), Sosyal Teori ve Geç Modernlikler, İmge Kitabevi, Ankara. - Duverger, M. (1977), Batının İki Yüzü, Doğan Yayınları. - Lewis, B. (1993). Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Basımevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Kritik Etme 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Seminer 1 2 2
Makale Kritik Etme 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 172

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 1 3 2 2 3 1 1 2
ÖÇ 2 2 3 3 1 2 2 3 1
ÖÇ 3 2 1 1 2 1 3 1 1
ÖÇ 4 1 2 2 2 2 1 2 3
ÖÇ 5 1 2 2 3 3 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek