Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025122020 | Batılılaşma ve Eğitim Kurumu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Batılılaşma kavramını analiz edebilmesini ve Türk eğitim kurumuna etkisini sosyolojik açıdan yorumlayabilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever
1 | Batılılaşma kavramını açıklayabilme |
2 | Modernleşme kavramını açıklayabilme |
3 | Batı kültürünün özelliklerini sıralandırabilme |
4 | Batılılaşmanın eğitim kurumu üzerine etkilerini tartışabilme |
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak ilgili alanyazını tarayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini, Batılılaşmanın tanımı ve anlamı; Batılılaşma çerçevesinde modernleşme girişimleri; Batı’nın etkisi; Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri ; Osmanlılarda batılılaşmayla birlikte ortaya çıkan yeni eğitim anlayışları; Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonraki batılılaşma hareketleri; Cumhuriyetin Eğitim anlayışı ve eğitim kurumları oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler | ||
2 | Batılılaşma kavramı | ||
3 | Batılılaşma süreci | ||
4 | Modernleşme kavramı | ||
5 | Modernleşme Süreci | ||
6 | Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri-I | ||
7 | Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşma hareketleri-II | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Osmanlı İmparatorluğu döneminde batılılaşmayla birlikte ortaya çıkan yeni eğitim anlayışları | ||
10 | Cumhuriyet Döneminde Eğitim Kurumları ve Özellikleri | ||
11 | Seminer-I | ||
12 | Seminer-II | ||
13 | Seminer-III | ||
14 | Seminer-IV | ||
15 | Seminer-V | ||
16 | Final sınavı |
- Zürcher, E. Z. (1993), Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. - Kongar, E. (1998), 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitapevi, İstanbul. - Mardin, Ş. (1994), Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul. - Ahmed, F. (1995), Modern Türkiye’nin Doğuşu, Kaynak Yayınları, İstanbul. - Kaya, İ. (2006), Sosyal Teori ve Geç Modernlikler, İmge Kitabevi, Ankara. - Duverger, M. (1977), Batının İki Yüzü, Doğan Yayınları. - Lewis, B. (1993). Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 172 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |