Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025162020 | Eğitim ve Toplum | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eğitimin sosyal temellerini öğretmek, toplum ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişkiyi açıklamak
Dr. Öğr. Üyesi Turhan ŞENGÖNÜL
1 | Eğitimi tanımlayabilme |
2 | Formel ve enformel eğitimi açıklayabilme |
3 | Aile içinde ve aile dışında sosyalleşmeyi açıklayabilme |
4 | Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri kavrayabilme |
5 | Eğitimin sosyal temellerini anlayabilme |
6 | Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
7 | Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme |
8 | Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
9 | Eğitimin sosyal yapı, sosyal sınıf, ekonomi, politika yönündeki ilişkileri ve sosyal işlevlerini açıklayabilme |
10 | Eğitimin sosyal gelişme ve sosyal değişme üzerindeki rolünü kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
.Eğitimin tanımı .Formel ve enformel eğitim .Sosyalleşme .Aile ve aile dışında sosyalleşme .Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifler .Sosyal sınıfın ya da sosyo-ekonomik statünün ailelerdeki sosyalleştirme-eğitim süreçlerine etkisi .Eğitimin toplumsal işlevleri .Endüstrileşme ve eğitim ilişkisi .Politika ve eğitim ilişkisi .Sosyal hareketlilik ve eğitim, .Medya ve eğitim .Küreselleşmenin eğitim üzerine etkisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitimin tanımı | ||
2 | Formel ve enformel eğitim | ||
3 | Sosyalleşme | ||
4 | Aile ve aile dışında sosyalleşme | ||
5 | Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifler | ||
6 | Sosyal sınıfın ya da sosyo-ekonomik statünün ailelerdeki sosyalleştirme-eğitim süreçlerine etkisi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Eğitimin toplumsal işlevleri | ||
9 | Endüstrileşme ve eğitim ilişkisi | ||
10 | Politika ve eğitim ilişkisi | ||
11 | Sosyal hareketlilik ve eğitim | ||
12 | Sosyal sınıf ve başarı | ||
13 | Medya ve eğitim | ||
14 | Küreselleşmenin eğitim üzerine etkisi | ||
15 | Yıl sonu sınavı |
Grusec, J. E. and Hastings, P. D. (Edited by) (2007). Handbook of socialization Theory and Research, The Guilford Press, New York London Meighan, R. and Blatchford, I. S., (1999) “A Sociology of Educating”, Wellington House, 125 Strand, London. Bloossfeld, H. P. and Shavit, Y. (eds) (1992), Persistent Inequality: Changing Educational Stratification in Thirteen Countries, Boulder, CO: Westview Press. Bourdieu, Pierre and Passeron, J.-C. (1973), Reproduction in Education, Society and Culture, London: Sage. Erikson, R. and Goldthorpe, John H. (1992), The Constant Flux: A Study of Class Mobility in Industrial Societies, Oxford: Clarendon Press. Şengönül, T. (2007), Toplumumuzda Eğitimin Dikey Sosyal Hareketliliğe Etkisi (İzmir’de Profesyonel Meslek Sahibi Bireyler Üzerine Bir Araştırma), İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Halsey, A. H., Heath, A. F. and Ridge, John M. (1980), Origins and Destinations, Oxford: Clarendon. Tezcan, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi, Ankara Doğan, İ. (2004). Toplum ve Eğitim, Pegem Yayıncılık, Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |