GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025162020 Eğitim ve Toplum Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Eğitimin sosyal temellerini öğretmek, toplum ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişkiyi açıklamak


Dr. Öğr. Üyesi Turhan ŞENGÖNÜL


1 Eğitimi tanımlayabilme
2 Formel ve enformel eğitimi açıklayabilme
3 Aile içinde ve aile dışında sosyalleşmeyi açıklayabilme
4 Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri kavrayabilme
5 Eğitimin sosyal temellerini anlayabilme
6 Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme
7 Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme
8 Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme
9 Eğitimin sosyal yapı, sosyal sınıf, ekonomi, politika yönündeki ilişkileri ve sosyal işlevlerini açıklayabilme
10 Eğitimin sosyal gelişme ve sosyal değişme üzerindeki rolünü kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


.Eğitimin tanımı .Formel ve enformel eğitim .Sosyalleşme .Aile ve aile dışında sosyalleşme .Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifler .Sosyal sınıfın ya da sosyo-ekonomik statünün ailelerdeki sosyalleştirme-eğitim süreçlerine etkisi .Eğitimin toplumsal işlevleri .Endüstrileşme ve eğitim ilişkisi .Politika ve eğitim ilişkisi .Sosyal hareketlilik ve eğitim, .Medya ve eğitim .Küreselleşmenin eğitim üzerine etkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimin tanımı
2 Formel ve enformel eğitim
3 Sosyalleşme
4 Aile ve aile dışında sosyalleşme
5 Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifler
6 Sosyal sınıfın ya da sosyo-ekonomik statünün ailelerdeki sosyalleştirme-eğitim süreçlerine etkisi
7 Ara Sınav
8 Eğitimin toplumsal işlevleri
9 Endüstrileşme ve eğitim ilişkisi
10 Politika ve eğitim ilişkisi
11 Sosyal hareketlilik ve eğitim
12 Sosyal sınıf ve başarı
13 Medya ve eğitim
14 Küreselleşmenin eğitim üzerine etkisi
15 Yıl sonu sınavı

Grusec, J. E. and Hastings, P. D. (Edited by) (2007). Handbook of socialization Theory and Research, The Guilford Press, New York London Meighan, R. and Blatchford, I. S., (1999) “A Sociology of Educating”, Wellington House, 125 Strand, London. Bloossfeld, H. P. and Shavit, Y. (eds) (1992), Persistent Inequality: Changing Educational Stratification in Thirteen Countries, Boulder, CO: Westview Press. Bourdieu, Pierre and Passeron, J.-C. (1973), Reproduction in Education, Society and Culture, London: Sage. Erikson, R. and Goldthorpe, John H. (1992), The Constant Flux: A Study of Class Mobility in Industrial Societies, Oxford: Clarendon Press. Şengönül, T. (2007), Toplumumuzda Eğitimin Dikey Sosyal Hareketliliğe Etkisi (İzmir’de Profesyonel Meslek Sahibi Bireyler Üzerine Bir Araştırma), İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Halsey, A. H., Heath, A. F. and Ridge, John M. (1980), Origins and Destinations, Oxford: Clarendon. Tezcan, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi, Ankara Doğan, İ. (2004). Toplum ve Eğitim, Pegem Yayıncılık, Ankara


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 2 5 10
Makale Kritik Etme 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 3 4 3 5 4 4 4
ÖÇ 7 5 4 4 5 5 4 4 4
ÖÇ 8 5 3 3 4 4 3 3 3
ÖÇ 9 5 4 4 4 5 3 4 4
ÖÇ 10 5 4 4 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek