| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9403025182020 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin eğitim ortamlarında yeni öğretim teknolojilerini incelemesi ve kullanabilme becerilerini kazanmasıdır.
Doç. Dr. Tarık Kışla
| 1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
| 2 | Teknoloji ile öğrenme süreci ve öğrencide yaşanan dönüşümleri tartışabilme |
| 3 | Öğretim amaçlı bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımını araştırabilme |
| 4 | Teknoloji entegrasyonu bağlamında yeniliklerin yayılmasına yönelik çözüm önerileri getirebilme |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde temel kavramlar, teknoloji eğitim entegrasyonunun kuramsal boyutları, eğitimde eğitsel, iletişim, bilgi işleme ve internet teknolojilerinin kullanımı ile etik konuları yer almaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim Teknolojisinde Temel Kavramlar | ||
| 2 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu ve Boyutları | ||
| 3 | Entegrasyonu Modelleri | ||
| 4 | Entegrasyon Modelleri | ||
| 5 | Öğretim Materyali Tasarlama, Çoklu Ortam | ||
| 6 | Öğrenme Nesneleri, İnternet | ||
| 7 | İnternet ve İletişim Teknolojileri | ||
| 8 | Eğitim kurumlarında teknoloji entegrasyonu | ||
| 9 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar I | ||
| 10 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar II | ||
| 11 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar III | ||
| 12 | Türkiye'de teknoloji entegrasyonu projeleri | ||
| 13 | Teknoloji entegrasyonu ile ilgili güncel araştırmalar | ||
| 14 | Teknoloji entegrasyonunu değerlendirme |
Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Ankara: AnıYayıncılık. Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, F. (Ed.).(2011). Çokluortamtasarımı. Ankara: PegemAkademi. Ocak, M. A. (Ed.). (2011). Öğretimtasarımı. Ankara: AnıYayıncılık. Perkmen, S. ve Tezci, E. (Ed). (2011). Eğitimdeteknolojientegrasyonu. Ankara: PegemAkademi. Şahin, S. (Ed.). (2010). Bilgisayar ve öğretimteknolojilerieğitimiözelöğretimyöntemleri 1-2. Ankara: PegemAkademi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 166 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | |||||
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | |||||
| ÖÇ 3 | 2 | 1 | 2 | |||||
| ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 |