Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9404005012019 | Öğretim Teknolojisinde Kuram | Ders | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eğitim, Öğretim, Teknoloji alanında gelişmelerin incelenmesi, Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi sürecinde öğrenme kuramlarının incelenmesi. Çağdaş öğretim kuramları ve uygulamaları, öğrencilerin bu kuram ve uygulamalarla ilgili araştırmaları okumaları ve bulguları tartışmaları, öğretim teknolojileri ile ilgili araştırma bulgularının eğitim alanındaki sorunlara yansımalarını değerlendirme.
Prof. Dr. Eralp Altun
1 | Bilim-teknoloji-Öğretim ilişkisini tarihsel gelişim bağlamında açıklar |
2 | Öğretim teknolojileri alanının kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar. |
3 | Öğretim teknolojisi alanında araştırma yöntemlerini değerlendirir |
4 | Öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını dikkate alarak dijital teknolojilerin öğrenme-öğretme ortamlarında kullanımına yönelik değerlendirmelerde bulunur. |
5 | Öğretim teknolojileri alanındaki sorunları fark eder, alandaki gelişmeleri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim-teknoloji ilişkisi, dünya tarihinde teknolojik gelişmeleri etkileyen etmenler, teknolojinin evrimi, öğrenme kuramlarının tanımı, kavramları, terminolojisi, teknolojideki uygulamaları, Teknoloji temelli/destekli öğrenmede kuramlar ve uygulamaları. Öğretim teknolojisi alanında araştırma yöntemleri. Etkileşimli öğrenme ortamları, çoklu ortamlar, akıllı sistemler. Öğrenme kuramları bağlamında yazılımların değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | ||
2 | Teknolojinin Evrimi: Çeşitlilik, Süreklilik, Yenilik ve Ayıklanma | ||
3 | Teknolojinin Evrimi, Dünya tarihinde teknolojinin gelişimini etkileyen etmenler | ||
4 | Teknoloji temelli/destekli öğrenmede kuramlar ve uygulamaları | ||
5 | Öğretim teknolojisi alanında araştırma yöntemleri | ||
6 | Etkileşimli öğrenme ortamları, çoklu ortamlar, akıllı sistemler | ||
7 | Öğrenme kuramları bağlamında yazılımların değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Değerlendirme | ||
9 | Öğretim Teknolojilerinde yeni yaklaşımlar I: Mobil öğrenme, Sanal Öğrenme, e-öğrenme, çevrimiçi öğrenme | ||
10 | Öğretim Teknolojileri alanında yeni yaklaşımlar II: Tersyüz Öğrenme, Öğrenme Analitikleri, Oyun Temelli Öğrenme, Açık Eğitim Kaynakları | ||
11 | Türkiye'de Öğretim Teknolojisi Araştırmaları I | ||
12 | Türkiye'de Öğretim Teknolojisi Araştırmaları II | ||
13 | Dünyada Öğretim Teknolojisi Araştırmaları I | ||
14 | Dünyada Öğretim Teknolojisi Araştırmaları II | ||
15 | Dönem sonu değerlendirme |
• Teknolojinin Evrimi, George Basalla, TUBİTAK Yayınları, 1998. • Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, James E. McClellan III, Harold Dorn, Arkadaş Yayınları, 2006. • Tüfek, Mikrop ve Çelik, Jared Diamond, Tübitak Yayınları, 2002. • Teaching, training and Learning: a practical guide, Ian Reece & Stephen Walker, Business education Publishers, 2007. • Teaching today, Geoff Petty, Nelson Thornes Publishers, 2004. • Computer based cognitive Tools, E. Orhun, C. Hoyles, C. Bowerman, M. Vivet, The COG.TECH Network, 1995. • Instructional Media and Technologies for Learning by Robert Heinich, Michael Molenda, James D. Russell, Sharon E. Smaldino. Prentice Hall Publishers, 2004. • Handbook of Research on Educational Communications and Technology. Contributors: David H. Jonassen - editor. Publisher: Lawrence Erlbaum Associates. Place of Publication: Mahwah, NJ. Publication Year: 2004. • Handbook of Research on Educational Communications and Technology (3rd Ed.) Editors: J. Michael Spector, M. David Merrill, Jeroen van Merrienboer, and Marcy P Driscoll 2008, Lawrence Erlbaum, ISBN: 978-0-415-96338-1 Rana M. Tamim, Robert M. Bernard, Eugene Borokhovski, Philip C. Abrami, and Richard F. Schmid (2011) What Forty Years of Research Says About the Impact of Technology on Learning: A Second-Order Meta-Analysis and Validation Study. Review of Educational Research March 2011, Vol. 81, No. 1, pp. 4–28 DOI: 10.3102/0034654310393361 © 2011 AERA. http://rer.aera.net. John Ronghua Ouyang*, Nile Stanley (2014) Theories and Research in Educational Technology and Distance Learning Instruction through Blackboard. Universal Journal of Educational Research 2(2): 161-172, 2014 http://www.hrpub.org DOI: 10.13189/ujer.2014.020208. Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, Teoriler Araştırmalar Eğilimler (2020). Editör(ler): Kürşat Çağıltay, Yüksel Göktaş, PEGEM Yayınevi, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 4 | 32 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 270 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 |