Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9404005132019 | Harmanlanmış Öğrenme Tasarımları ve Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımı ve farklı düzeylerde harmanlanmış öğrenmenin etkililiği konusunda yapılmış araştırmaların bulgularını tartışmak, güncel h-öğrenme araçlarının etkilerini incelemektir.
Dr. Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU
1 | Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
2 | Belli başlı h-öğrenme araçlarını karşılaştırabilme. |
3 | Harmanlanmış öğrenmenin farklı düzeylerdeki etkililiğini tartışabilme |
4 | Harmanlanmış öğrenme temelli mikro ders tasarlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar (E-öğrenme, h-öğrenme, çevrim içi öğrenme, web tabanlı öğrenme, vd.); h-öğrenmenin kuramsal temelleri; dünyada, farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri; dünyada, farklı derslerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri; Türkiye’de h-öğrenme uygulamaları; h-öğrenme araçlarının karşılaştırılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin içeriği, önemi ve kuralları | ||
2 | Temel kavramlar | ||
3 | kuramsal temelleri (Tarihi ve felsefi) | ||
4 | Modelleri | ||
5 | Modelleri | ||
6 | H-öğrenme araçları | ||
7 | BT eğitiminde h-öğrenme uygulamaları | ||
8 | Dünyada ve Türkiye’de farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri | ||
9 | Dünyada ve Türkiye’de farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri | ||
10 | Yükseköğretimde h-öğrenme adaptasyonu | ||
11 | H-öğrenmenin geleceği | ||
12 | H-öğrenmenin geleceği | ||
13 | Seçilen h-öğrenme/ e-öğrenme aracının öğretimde nasıl kullanılabileceğinin planlanması | ||
14 | Seçilen h-öğrenme/ e-öğrenme aracının uygulanması | ||
15 | Deneyimlerin paylaşılması | ||
16 | Değerlendirme |
Azemi, A., Chinn, G. ve Litzinger, T. (2011, Ekim). Work in progress - enhancement of distance learning through hybrid e-learning approach. 41st ASEE/IEEE Frontiers in education conference. Rapid City, SD. Bersin, J. (2004). Best practices, proven methodologies, and lessons learned. İçinde D. V. Eastmond, (Ed.). The blended learning book. USA: Ireta Ekstrom. Bele, J.L. ve Rugelj, J. (2007). Blended learning - an opportunity to take the best of both worlds. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 3 (7), 29-33. Borup, J., Graham, C.R. ve Velasquez, A. (2011). The use of asynchronous video communication to improve instructor immediacy and social presence in a blended learning environment. İçinde A. Kitchenham, (Ed.), Blended learning across disciplines: Models for implementation (s. 38-57). USA: IGI Global. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Chen, P.S.D., Lambert, A.D. ve Guidry, K.R. (2010). Engaging online learners: The impact of Web-based learning technology on college student engagement. Computers & Education, 54 (2010), 1222–1232. Cheung, W.S. ve Hew, K.F. (2012). Our journey from face-to-face to blended learning approach: Important lessons learned. Proceedings of the 6th International Conference On Elearning: ICEL 2011, 27-31. Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. USA: Sage Publications. Davies, A., Ramsay, J. Lindfield, H. ve Couperthwaite, J. (2005). A blended approach to learning: added value and lessons learnt from students' use of computer-based materials for neurological analysis. British Journal of Educational Technology, 36 (5), 839 – 849. Delialioğlu, Ö. (2004). Effectiveness of hybrid instruction on certain cognitive and affective learning outcomes in a computer networks course. (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Fraenkel, J.R. ve Wallen, N.E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill. Garrison, R., ve Vaughan, H. (2007). Blended learning in higher education: Framework, principles and guidelines. San Francisco: Jossey-Bass. Geçer, A. ve Dağ, F. (2012). Bir harmanlanmış öğrenme tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 425 – 442. Graham, C.R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends and future directions. İçinde C.J. Bonk ve C.R. Graham (Eds.), Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (s. 3-21). San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing. Khan, B.H. (2007). Flexible learning in an information society. USA: Information Science Publishing. Leech, N.L., Barrett, K.C. ve Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics use and interpretation. USA: Lawrence Erlbaum Associates. Liu, W. ve Yu, H. (2012). Effectiveness study of English learning in blended learning environment. Theory and Practice in Language Studies, 2 (3), 524 – 530. Motteram, G. (2006). ‘Blended’ education and the transformation of teachers: A long-term case study in postgraduate UK higher education. British Journal of Educational Technology, 37 (1), 17 – 30. Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. USA: Sage Publications. Poon, J. (2013). Blended learning: An institutional approach for enhancing students' learning experiences. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 9 (2), 271 – 289. Sheridan, R. (2009). Hybrid and blended learning approaches for Internet-based online education. Wilberforce University Faculty Journal, 2 (2), 18 – 19. So, H.J. ve Brush, T.A. (2008). Student perceptions of collaborative learning, social presence and satisfaction in a blended learning environment: Relationships and critical factors. Computers & Education, 51 (1), 318 – 336. Swan, K. ve Ice, P. (2010). The community of inquiry framework ten years later: Introduction to the special issue. Internet and Higher Education, 13 (1-2), 1-4. Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in social & behavioral research. USA: Sage Publications. Tsai, C.W., Shen, P.D. ve Tsai, M.C. (2011). Developing an appropriate design of blended learning with web-enabled self-regulated learning to enhance students’ learning and thoughts regarding online learning. Behaviour & Information Technology, 30 (2), 261–271. Woltering, V., Herrler, A., Spitzer, K. ve Spreckelsen, C. (2009). Blended learning positively affects students’ satisfaction and the role of the tutor in the problem-based learning process: results of a mixed-method evaluation. Advances in Health Science Education, 14 (2009), 725–738. Yen, J.C. ve Lee, C.Y. (2011). Exploring problem solving patterns and their impact on learning achievement in a blended learning environment. Computers & Education, 56 (1), 138 – 145. Yeh, Y.C., Lin, C.F., Yeh, Y.L. ve Yang, H.H. (2012). The relationship of positive personal traits in blended learning: Meaning-making, self-regulation, and knowledge management. Future Information Technology, Application, and Service Lecture Notes in Electrical Engineering, 179 (2012), 201 – 203. Yılmaz, B.M. ve Orhan, F. (2010). Preservice English teachers in blended learning environment in respect to their learning approaches. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (1), 157 – 164. Yudko, E., Hirokawa, R. ve Chi, R. (2008). Attitudes, beliefs, and attendance in a hybrid course. Computers & Education, 50 (2008), 1217 – 1227.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 163 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |