GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9404005132019 Harmanlanmış Öğrenme Tasarımları ve Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımı ve farklı düzeylerde harmanlanmış öğrenmenin etkililiği konusunda yapılmış araştırmaların bulgularını tartışmak, güncel h-öğrenme araçlarının etkilerini incelemektir.


Dr. Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU


1 Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
2 Belli başlı h-öğrenme araçlarını karşılaştırabilme.
3 Harmanlanmış öğrenmenin farklı düzeylerdeki etkililiğini tartışabilme
4 Harmanlanmış öğrenme temelli mikro ders tasarlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel kavramlar (E-öğrenme, h-öğrenme, çevrim içi öğrenme, web tabanlı öğrenme, vd.); h-öğrenmenin kuramsal temelleri; dünyada, farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri; dünyada, farklı derslerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri; Türkiye’de h-öğrenme uygulamaları; h-öğrenme araçlarının karşılaştırılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin içeriği, önemi ve kuralları
2 Temel kavramlar
3 kuramsal temelleri (Tarihi ve felsefi)
4 Modelleri
5 Modelleri
6 H-öğrenme araçları
7 BT eğitiminde h-öğrenme uygulamaları
8 Dünyada ve Türkiye’de farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri
9 Dünyada ve Türkiye’de farklı düzeylerde yapılan h-öğrenme uygulamaları ve etkileri
10 Yükseköğretimde h-öğrenme adaptasyonu
11 H-öğrenmenin geleceği
12 H-öğrenmenin geleceği
13 Seçilen h-öğrenme/ e-öğrenme aracının öğretimde nasıl kullanılabileceğinin planlanması
14 Seçilen h-öğrenme/ e-öğrenme aracının uygulanması
15 Deneyimlerin paylaşılması
16 Değerlendirme

Azemi, A., Chinn, G. ve Litzinger, T. (2011, Ekim). Work in progress - enhancement of distance learning through hybrid e-learning approach. 41st ASEE/IEEE Frontiers in education conference. Rapid City, SD. Bersin, J. (2004). Best practices, proven methodologies, and lessons learned. İçinde D. V. Eastmond, (Ed.). The blended learning book. USA: Ireta Ekstrom. Bele, J.L. ve Rugelj, J. (2007). Blended learning - an opportunity to take the best of both worlds. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 3 (7), 29-33. Borup, J., Graham, C.R. ve Velasquez, A. (2011). The use of asynchronous video communication to improve instructor immediacy and social presence in a blended learning environment. İçinde A. Kitchenham, (Ed.), Blended learning across disciplines: Models for implementation (s. 38-57). USA: IGI Global. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Chen, P.S.D., Lambert, A.D. ve Guidry, K.R. (2010). Engaging online learners: The impact of Web-based learning technology on college student engagement. Computers & Education, 54 (2010), 1222–1232. Cheung, W.S. ve Hew, K.F. (2012). Our journey from face-to-face to blended learning approach: Important lessons learned. Proceedings of the 6th International Conference On Elearning: ICEL 2011, 27-31. Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. USA: Sage Publications. Davies, A., Ramsay, J. Lindfield, H. ve Couperthwaite, J. (2005). A blended approach to learning: added value and lessons learnt from students' use of computer-based materials for neurological analysis. British Journal of Educational Technology, 36 (5), 839 – 849. Delialioğlu, Ö. (2004). Effectiveness of hybrid instruction on certain cognitive and affective learning outcomes in a computer networks course. (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Fraenkel, J.R. ve Wallen, N.E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill. Garrison, R., ve Vaughan, H. (2007). Blended learning in higher education: Framework, principles and guidelines. San Francisco: Jossey-Bass. Geçer, A. ve Dağ, F. (2012). Bir harmanlanmış öğrenme tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 425 – 442. Graham, C.R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends and future directions. İçinde C.J. Bonk ve C.R. Graham (Eds.), Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (s. 3-21). San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing. Khan, B.H. (2007). Flexible learning in an information society. USA: Information Science Publishing. Leech, N.L., Barrett, K.C. ve Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics use and interpretation. USA: Lawrence Erlbaum Associates. Liu, W. ve Yu, H. (2012). Effectiveness study of English learning in blended learning environment. Theory and Practice in Language Studies, 2 (3), 524 – 530. Motteram, G. (2006). ‘Blended’ education and the transformation of teachers: A long-term case study in postgraduate UK higher education. British Journal of Educational Technology, 37 (1), 17 – 30. Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. USA: Sage Publications. Poon, J. (2013). Blended learning: An institutional approach for enhancing students' learning experiences. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 9 (2), 271 – 289. Sheridan, R. (2009). Hybrid and blended learning approaches for Internet-based online education. Wilberforce University Faculty Journal, 2 (2), 18 – 19. So, H.J. ve Brush, T.A. (2008). Student perceptions of collaborative learning, social presence and satisfaction in a blended learning environment: Relationships and critical factors. Computers & Education, 51 (1), 318 – 336. Swan, K. ve Ice, P. (2010). The community of inquiry framework ten years later: Introduction to the special issue. Internet and Higher Education, 13 (1-2), 1-4. Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in social & behavioral research. USA: Sage Publications. Tsai, C.W., Shen, P.D. ve Tsai, M.C. (2011). Developing an appropriate design of blended learning with web-enabled self-regulated learning to enhance students’ learning and thoughts regarding online learning. Behaviour & Information Technology, 30 (2), 261–271. Woltering, V., Herrler, A., Spitzer, K. ve Spreckelsen, C. (2009). Blended learning positively affects students’ satisfaction and the role of the tutor in the problem-based learning process: results of a mixed-method evaluation. Advances in Health Science Education, 14 (2009), 725–738. Yen, J.C. ve Lee, C.Y. (2011). Exploring problem solving patterns and their impact on learning achievement in a blended learning environment. Computers & Education, 56 (1), 138 – 145. Yeh, Y.C., Lin, C.F., Yeh, Y.L. ve Yang, H.H. (2012). The relationship of positive personal traits in blended learning: Meaning-making, self-regulation, and knowledge management. Future Information Technology, Application, and Service Lecture Notes in Electrical Engineering, 179 (2012), 201 – 203. Yılmaz, B.M. ve Orhan, F. (2010). Preservice English teachers in blended learning environment in respect to their learning approaches. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (1), 157 – 164. Yudko, E., Hirokawa, R. ve Chi, R. (2008). Attitudes, beliefs, and attendance in a hybrid course. Computers & Education, 50 (2008), 1217 – 1227.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 5 25
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 1 1
Okuma 5 10 50
Ev Ödevi 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 163

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek