GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9404005062019 Bilgisayar Bilimi Eğitimi ve Algoritmik Düşünme Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders kapsamında, bilgisayar bilimi ve algoritmik düşünme konularının eğitimde kullanılması amaçlanmaktadır.


Prof.Dr. Mustafa Murat İNCEOĞLU


1 Bilgisayar bilimi eğitiminin kapsamını bilme
2 Bilgisayar bilimi eğitiminde öğretmenin rolünü bilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilgisayar bilimi eğitimi ve algoritmik düşünme konularında kavram ve kuramlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Bilimi Eğitimine Giriş
2 Bilgi İşlemsel Düşünme Tanımı ve Kapsamı
3 Bilişsel Araçlar ve Bilgi İşlemsel Düşünme
4 Bilgisayar Bilimi Eğitiminde Kavram ve Kuramlar
5 Bilgisayar Bilimi Eğitimi Kapsamı
6 Bilgisayar Bilimi Eğitimi için Öğretim Yöntemleri
7 Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimi Öğretimi
8 Bilgi İşlemsel Düşünme ve Teknolojik Oyuncaklar
9 Ara sınav
10 Blok Tabanlı Programlama
11 Metin Tabanlı Programlama
12 Eğitsel Robotlar ve Bilgi İşlemsel Düşünme
13 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı
14 Bilişim için Öğretmen Eğitimi
15 Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Nasıl Değerlendirilir?
16 Final Sınavı

Yasemin GÜLBAHAR, “Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya”, Pegem Akademi, 1. Baskı, 2017.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 3 4 5 5 1
ÖÇ 2 2 3 4 5 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek