GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9404005142019 Çokluortam Temelli Öğretim Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çokluortam öğrenme ve öğretim tasarımı sürecini birlikte ele alan bu dersin amacı; çokluortam öğrenme, bilişsel yük, çift-yönlü kodlama vd. öğrenme kuramları ile öğretim teknolojilerini öne çıkaran öğretim tasarımı modellerini incelemek ve öğrencilerin ilgi duydukları öğretim tasarımı modelini ve çokluortam öğrenmeyi temel alarak seçtikleri bir derste mikro tasarım yapmalarını sağlamaktır.


Dr. Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU


1 Çokluortam öğrenmenin kuramsal temellerini açıklayabilme.
2 Çokluortam öğrenmenin etkilerini kestirebilme.
3 Çokluortamda öğrenme ilkelerini ders materyalinde uygulayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çokluortam öğrenmenin kuramsal temelleri; dünyada, farklı düzeylerde yapılan çokluortam öğrenme uygulamaları ve etkileri; öğretim tasarımı modelleri ve çokluortamda öğretim tasarımının planlanması ve uygulanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin içeriği, önemi ve kuralları Çokluortam öğrenmeye giriş bölümü
2 Çokluortam öğrenmenin kuramsal temelleri- Bölüm2. Bilişsel yük kuramının çokluortam öğrenmeye yönelik önerileri
3 Çokluortam öğrenmenin bilişsel kuramı- Bölüm3*
4 Çokluortam öğrenmenin temel ilkeleri
5 Çokluortam öğrenmenin temel ilkeleri
6 Çokluortam öğrenmenin temel ilkeleri
7 Dünyada, farklı düzeylerde yapılan çokluortam öğrenme uygulamaları ve etkileri*
8 Seçilen konunun öğretimini planlama, ihtiyaç analizi uygulamaları
9 Seçilen konunun öğretimini planlama, ihtiyaç analizi uygulamaları
10 Seçilen konunun öğretimini planlama, Çokluortam öğrenme ilkelerine uygun olarak seçilen konu kapsamında öğretim materyali geliştirme
11 Seçilen konunun öğretimini planlama, Çokluortam öğrenme ilkelerine uygun olarak seçilen konu kapsamında öğretim materyali geliştirme
12 Planlanan öğretim uygulamalarının yapılması, geliştirilen materyallerinin çokluortam öğrenme ilkelerine göre değerlendirilmesi
13 Planlanan öğretim uygulamalarının yapılması, geliştirilen materyallerinin çokluortam öğrenme ilkelerine göre değerlendirilmesi
14 Planlanan öğretim uygulamalarının yapılması, geliştirilen materyallerinin çokluortam öğrenme ilkelerine göre değerlendirilmesi
15 Öğretim deneyimlerinin raporlaştırılması ve paylaşılması
16 Değerlendirme

Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18. Mayer, R. E. (2003). The promise of multimedia learning: using the same instructional design methods across different media. Learning and Instruction. 13(2), 125-139. Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning. Second edition. New York: Cambridge University Press. Mayer, R. E., Bowe, W., Bryman, A., Mars, R. & Tapangco, L. (1996). When less is more: meaningful learning from visual and verbal summaries of science textbook lessons. Journal of Educational Psychology, 88, 64-73. Mayer, R. E., Moreno, R. (1998). A split-attention effect in multimedia learning: Evidence for dual processing systems in working memory. Journal of Educational Psychology. 90 (2), 312-320. Mayer, R. E. & Moreno, R. (1998). A Cognitive Theory of Multimedia Learning: Implications for Design Principles. http://www.unm.edu/~moreno/PDFS/chi.pdf. Mayer, R. E. & Moreno, R. (2003). Nine Ways to Reduce Cognitive Load in Multimedia Learning. Educational Psychologist, 38(1), 43–52. Moreno, R., & Mayer, R. (1999). Cognitive principles of multimedia learning: The role of modality and contiguity. Journal of Educational Psychology, 91, 358–368. Najjar, L. J. (1996). Multimedia information and learning. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 5, 129-150. SEG (2008). Understanding Multimedia Learning: Integrating multimedia in the K-12 classroom. http://www.brainpop.com/new_common_images/files/76/76426_BrainPOP_White_Paper-20090426.pdf Sezgin, M. E. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedia ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).Çukurova Üniversitesi, Adana Smith, L. (2002). Multimedia, what, why, how. 31N5: Multimedia and HCI. http://www.cs.stir.ac.uk/courses/IT82/Handouts/Intro2004_color.pdf Spector, J.M ., Merrill, M.D. Van Merrienboer, J., Driscoll, Marcy, P. (2008). Handbook of Research on Educational Communications and Technology. Third Edition. New York: Taylor Francis Group. Whelan, R. (2002). Optimizing cognitive load in multimedia learning. http://create.alt.ed.nyu.edu/bob/doctoral.pdf


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 10 4 40
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 2 10 20
Okuma 10 4 40
Ev Ödevi 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 171

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek