| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9404005172020 | Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojileri alanındaki tarihsel gelişmeleri, kuramsal temelleri, yöntemsel eğilimleri ve yeni yönelimleri inceleme.
Asst. Prof. Dr. Y. Deniz ARIKAN
| 1 | 1. Öğretim tasarımı teorisini önemini açıklayabilme |
| 2 | 2. Öğretim teknolojileri alanındaki önemli tarihsel süreçleri tartışabilme |
| 3 | 3. Öğrenme öğretme kuramları ile öğretim teknolojisi arasındaki ilişkileri inceleyebilme |
| 4 | 4. Öğretim teknolojileri araştırmalarındaki yöntemsel gelişmeleri tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretim teknolojilerinin temelleri Öğrenme-öğretme teorileri ve öğretim teknolojileri Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı | ||
| 2 | Öğretim tasarımı teorisi Öğretim teknolojilerinin tarihsel temelleri | ||
| 3 | Öğretim tasarımı teorisi Öğretim teknolojilerinin tarihsel temelleri | ||
| 4 | İnsan-performans teknolojileri Öğretim tasarımı modelleri Medya yöntem tartışması | ||
| 5 | İnsan-performans teknolojileri Öğretim tasarımı modelleri Medya yöntem tartışması | ||
| 6 | Öğretim teorileri Davranışçı yaklaşım Bilişsel yaklaşım Oluşturmacı yaklaşım Öğrenme Stilleri | ||
| 7 | Öğretim teorileri Davranışçı yaklaşım Bilişsel yaklaşım Oluşturmacı yaklaşım Öğrenme Stilleri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Proje tabanlı öğrenme Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri Geri bildirim İnsan bilgisayar etkileşimi | ||
| 10 | Proje tabanlı öğrenme Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri Geri bildirim İnsan bilgisayar etkileşimi | ||
| 11 | Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri | ||
| 12 | Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri | ||
| 13 | Makale inceleme | ||
| 14 | Makale iceleme | ||
| 15 | Makale iceleme | ||
| 16 | Final |
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Ed., Pegem A, Ankara, 2016 *Makaleler: Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Seminer | 1 | 60 |
| Ev Ödevi | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
| Seminer | 2 | 2 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Rapor | 2 | 10 | 20 |
| Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 210 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | 5 | |||||
| ÖÇ 4 | 5 |