Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9404005172020 | Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojileri alanındaki tarihsel gelişmeleri, kuramsal temelleri, yöntemsel eğilimleri ve yeni yönelimleri inceleme.
Asst. Prof. Dr. Y. Deniz ARIKAN
1 | 1. Öğretim tasarımı teorisini önemini açıklayabilme |
2 | 2. Öğretim teknolojileri alanındaki önemli tarihsel süreçleri tartışabilme |
3 | 3. Öğrenme öğretme kuramları ile öğretim teknolojisi arasındaki ilişkileri inceleyebilme |
4 | 4. Öğretim teknolojileri araştırmalarındaki yöntemsel gelişmeleri tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretim teknolojilerinin temelleri Öğrenme-öğretme teorileri ve öğretim teknolojileri Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı | ||
2 | Öğretim tasarımı teorisi Öğretim teknolojilerinin tarihsel temelleri | ||
3 | Öğretim tasarımı teorisi Öğretim teknolojilerinin tarihsel temelleri | ||
4 | İnsan-performans teknolojileri Öğretim tasarımı modelleri Medya yöntem tartışması | ||
5 | İnsan-performans teknolojileri Öğretim tasarımı modelleri Medya yöntem tartışması | ||
6 | Öğretim teorileri Davranışçı yaklaşım Bilişsel yaklaşım Oluşturmacı yaklaşım Öğrenme Stilleri | ||
7 | Öğretim teorileri Davranışçı yaklaşım Bilişsel yaklaşım Oluşturmacı yaklaşım Öğrenme Stilleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Proje tabanlı öğrenme Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri Geri bildirim İnsan bilgisayar etkileşimi | ||
10 | Proje tabanlı öğrenme Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri Geri bildirim İnsan bilgisayar etkileşimi | ||
11 | Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri | ||
12 | Araştırma yöntemleri ve öğretim teknolojileri | ||
13 | Makale inceleme | ||
14 | Makale iceleme | ||
15 | Makale iceleme | ||
16 | Final |
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Ed., Pegem A, Ankara, 2016 *Makaleler: Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Seminer | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 |