| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9404005202020 | Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojileri alanındaki tarihsel gelişmeleri, kuramsal temelleri, yöntemsel eğilimleri ve yeni yönelimleri inceleme.
Asst. Prof. Dr. Y. Deniz ARIKAN
| 1 | Öğrenme-öğretim ortamlarına teknoloji entegrasyonu örneklerini inceleyebilme |
| 2 | Öğretim teknolojilerinde yeni yönelimleri tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme-öğretim ortamlarına teknoloji entegrasyonu Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı | ||
| 2 | Öğrenme-öğretim ortamlarına teknoloji entegrasyonu: Teknoloji liderliği, Teknoloji Planlaması İlk ve orta öğretimde teknoloji kullanımı Çevrimiçi öğrenme ortamları Simülasyonlar ve Simülatörler Öğretmen eğitiminde web 2.0 teknolojileri Farklı Alanlarda Öğretim Teknolojileri Uygulamaları: Sağlık Bilimleri- Mühendislik Bilimleri- Özel Eğitim Teknoloji Entegrasyon Modelleri | ||
| 3 | Öğrenme-öğretim ortamlarına teknoloji entegrasyonu: Teknoloji liderliği, Teknoloji Planlaması İlk ve orta öğretimde teknoloji kullanımı Çevrimiçi öğrenme ortamları Simülasyonlar ve Simülatörler Öğretmen eğitiminde web 2.0 teknolojileri Farklı Alanlarda Öğretim Teknolojileri Uygulamaları: Sağlık Bilimleri- Mühendislik Bilimleri- Özel Eğitim Teknoloji Entegrasyon Modelleri | ||
| 4 | Öğrenme-öğretim ortamlarına teknoloji entegrasyonu: Teknoloji liderliği, Teknoloji Planlaması İlk ve orta öğretimde teknoloji kullanımı Çevrimiçi öğrenme ortamları Simülasyonlar ve Simülatörler Öğretmen eğitiminde web 2.0 teknolojileri Farklı Alanlarda Öğretim Teknolojileri Uygulamaları: Sağlık Bilimleri- Mühendislik Bilimleri- Özel Eğitim Teknoloji Entegrasyon Modelleri | ||
| 5 | Açık ve uzaktan öğrenme, Araştırmalar E-değerlendirme Açık eğitim kaynakları Mobil öğrenme Öğrenme nesneleri Uygulama toplulukları Sistemik Değişim | ||
| 6 | Açık ve uzaktan öğrenme, Araştırmalar E-değerlendirme Açık eğitim kaynakları Mobil öğrenme Öğrenme nesneleri Uygulama toplulukları Sistemik Değişim | ||
| 7 | Yeni eğilimler ve yaklaşımlar: Bilgisayar Oyunları Sosyal ağlar Dijital Öykü Sanal dünyalar Elektronik performans destek sistemleri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yeni eğilimler ve yaklaşımlar: Bilgisayar Oyunları Sosyal ağlar Dijital Öykü Sanal dünyalar Elektronik performans destek sistemleri | ||
| 10 | Proje tabanlı öğrenme Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri Geri bildirim İnsan bilgisayar etkileşimi | ||
| 11 | Makale inceleme | ||
| 12 | Makale inceleme | ||
| 13 | Makale inceleme | ||
| 14 | Makale inceleme | ||
| 15 | Makale iNceleme | ||
| 16 | Final |
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Ed., Pegem A, Ankara, 2016 *Makaleler: Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Seminer | 1 | 60 |
| Ev Ödevi | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
| Seminer | 2 | 2 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Rapor | 2 | 10 | 20 |
| Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 210 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 |