GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9234015112019 Moda Tasarımında Sunum Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Süreç kavramı, süreç kavramının temel unsurları, sürecin sınıflandırılması ve analizi hakkında bilgi vermek. Konfeksiyon sanayisinde kullanılan üretim süreçlerini açıklamak. Hedef kitle, moda, marka kavramlarını açıklayarak modanın benimsenme süreci, ürün yaşam eğrisi ve moda ürünün yaşam dönemi hakkında bilgi vermek. Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım konseptleri geliştirme süreçlerini açıklamak. Moda ürününün pazarlama stratejilerini anlatarak moda ticaretinde öngörme ve geleceği yönlendirmeye yönelik dinamikler hakkında bilgi vermek.


Prof. Dr. Ziynet ÖNDOĞAN




Yok


Yok


Süreç kavramı, süreç kavramının temel unsurları, sürecin sınıflandırılması ve analizi, konfeksiyon sanayisinde kullanılan üretim süreçleri, hedef kitle, moda, marka kavramları, modanın benimsenme süreci, ürün yaşam eğrisi ve moda ürünün yaşam dönemi, hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım konseptleri geliştirme süreçleri, moda ürününün pazarlama stratejileri, moda ticaretinde öngörme ve geleceği yönlendirmeye yönelik dinamikler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık

Acuner A., Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, 2001, ISBN 978-975-9335007, Mart Matbaacılık. Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition, ISBN 0-321-03423-6, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, United States, 2000. Barnes C., Fashion Illustration The Techniques of Fashion Drawing, ISBN 0 316 911178 8, Little, Brown and Company, London, United Kingdom, 1990. Baudot F., Modanın Yüzyılı, ISBN 975-8020-97-8, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, ISBN 0-8109-1693-2, 1987, New York, United States. Breward C., The Culture of Fashion, Manchester University Pres, ISBN 0 7190 4125 2, 1995, Manchester, Great Britain. Carr, H. And Latham B., The Technology of Clothing Manufacture, 1991, United Kingdom Çivitçi Ş., Moda Pazarlama, ISBN 975-8784-55-2, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 2004, Ankara. Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları. Hawthorne R., The Costume Collector’s Company 1890-1990, ISBN 1 85410 552 3, 1998, London, Great Britain. Herscher, Gruau, 1989, ISBN 2 7335-0 172-0, Paris, France. Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, ISBN 0-7134-5818-6, Butler & Tanner Ltd., London, United Kingdom. International Textiles Dergileri Işıngör M., Eti E., Aslıer M., Resim I Temel Sanat eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, Milli Eğitim G. S. B., 1986, Ankara, Turkey. Kumagai K., Ladies Fashion Illustration, ISBN4-7661-0267-3, Graphic-sha Publishing Co., Ltd. Tokyo, Japan, 1982. Kumagai K., Fashion Illustrations Ladies, Men & Children, ISBN4-7661-0294-0, Graphic-sha Publishing Co., Ltd. Tokyo, Japan, 1984. Laver J. De LA Haye A., Tucker A., Costume and Fashion: A Concise History, Fourth Edition (World of Art) Öndoğan Z., Giysi Kalıpçılığı Esasları, E. Ü. T. K. A. U. .M., Yayın No: 8, 2000, İzmir Parramon J. M., Çizim ve Resim Sanatı, ISBN 975-14-0428-2, Remzi Kitabevi A. Ş., 1999, İstanbul, Turkey. Parramon J. M., Işık ve Gölge, ISBN 975-14-0534-3, Remzi Kitabevi A. Ş., 1998, İstanbul, Turkey. Parramon J. M., Resimde Renk ve Uygulanışı, ISBN 975-14-0194-1, Remzi Kitabevi A. Ş., 2000, İstanbul, Turkey. Solinger J., Apparel Handbook, United States. Sürür A., Moda Grafiği Ders Notları, 1983, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Teksir Yayın No: 7, İzmir, Turkey. Çeşitli firma katalogları  Aksesuar kartelaları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.



Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek