Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9234015052020 | Moda TRend Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin iyi bir gözlem ve piyasa araştırması yaparak hedef kitleyi belirleyebilmesi, hedef kitlenin özelliklerini tespit edebilme, trendleri nelerin belirlediğini ve ne şekilde trendleri takip edebileceğini kavrayabilmesi Moda olan renkleri, kumaşları, aksesuarları, süsleme tekniklerini tespit ederek kendine özgü trendi giysi formlarını belirlemesi ve belirlediği giysi formları için koleksiyon çalışmalarında kullanabileceği tasarım panolarını hazırlayabilmesi amaçlanır.
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Kurtoğlu NECEF
1 | Trend analizi ile ilgili kavramları açıklamak |
2 | Moda döngüsünü ve modanın yayılım sürecini öğrenmek |
3 | Trend analistliği ile ilgili bilgileri kavramak |
4 | Alanla ilgili internet, dergi, tez, makale, tasarım kaynaklarından yararlanarak yenilikçi ve özgün fikirler üretmek |
5 | Moda tahmininde bulunarak trend analiz raporu hazırlamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı; Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board için tema belirleme; Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board için hedef pazar belirleme; Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller (trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Türkiyede ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2015-16 moda trendlerini hedef pazara uyarlama; Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2015 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2015 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Mood boardun finalize edilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | ||
2 | Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board (fikir - ilham tahtası) için tema belirleme, proje verme | ||
3 | Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board (fikir - ilham tahtası) için hedef pazar belirleme. | ||
4 | Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller(trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek. | ||
5 | Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme. | ||
6 | Türkiye'de ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markaların mood boardlarını inceleme | ||
7 | Lider markaların mood boardlarını inceleme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği ve 2020-2021 moda trendlerini hedef pazara uyarlama. | ||
10 | Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2021 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2021 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları | ||
11 | Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları | ||
12 | Tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler | ||
13 | Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları | ||
14 | Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları | ||
15 | Mood board ve proje sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Öğretim Elemanının Ders Notları Erol, F., Trend Öngörüsü ve Moda Dinamikleri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Kartal E., 2014, Moda Trend Tahmin ve Analizleri Tüketicilerin Moda Ürün Beklenti Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 26 | 52 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |