GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9234015272020 Modada Küresel Marka Stratejileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı; küreselleşme çerçevesinde öğrencilere marka yönetimi becerisini kazandırma, işletmenin diğer fonksiyonlarını bir arada çalıştırabilme, rekabet avantajı yaratma ve küresel rekabet edilebilirlik konusunu öğrenmedir.


Dr.Öğr.Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN


1 Küreselleşme ve pazarlama kavramları hakkında bilgi edinme
2 Marka yönetim süreci konusunda bilgi sahibi olma
3 Pazarlama stratejileri geliştirebilme
4 Pazar araştırması yapma, raporlama ve sunum tekniklerini geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği; Marka kavramı ve marka yönetimi, pazarlama stratejisinden marka stratejisine marka yönetimi; marka konumlandırması belirleme ve yerleştirme, marka değeri aratacak marka unsurlarını belirleme, marka değeri yaratacak pazarlama ve bütünleşik marka iletişimi programlarını oluşturma, marka performansını ölçme ve yorumlama, marka değerini geliştirme ve sürdürme, marka yöneticisinin ve marka değerini korumakla görevli reklam ajansı ile diğer pazarlama iletişimi uzmanlarının bu kapsamda görevleri; marka sadakati yaratma politikaları, yeni ürün sunumu ve marka genişletme stratejileri, zaman içinde marka yönetimi, farklı pazar kesimlerinde ve global pazarlarda marka yönetimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel pazarlama kavramları
2 Uluslararası pazarlama ve küreselleşme; Küreselleşmenin pazarlama üzerindeki etkileri; Proje verme
3 Marka kavramı, markanın önemi ve marka yönetimi
4 İşletme, ürün ve marka arasındaki farklılıklar; Markanın başarı şartları
5 Strateji kavramı, küresel marka stratejileri; Etkili marka stratejileri
6 Etkili marka stratejileri
7 Küresel Markalamada Stratejik Karar Alanları
8 Ara sınav
9 Marka geliştirme stratejileri
10 Küresel marka öğeleri
11 Küresel marka konumlandırma; Küresel marka örnekleri
12 Küresel marka olmanın avantajları
13 Küresel marka örnekleri
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları
16 Final sınavı

Ders Notları Pazarlama ile ilgili kitaplar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 10
Proje Hazırlama 1 30
Proje Sunma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 10
Makale Yazma 1 90
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Beyin Fırtınası 8 1 8
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 3
ÖÇ 2 5 4 3
ÖÇ 3 5 4 3
ÖÇ 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek