GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9234015342023 Moda Endüstrisinde İletişim Yetkinlikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin yaşamın temel bir taşı olan iletişim kavramını ve bu kavramın sürecini, unsurlarını tanımlamalarını, sporda iletişimin gücü ve önemini anlamalarını, benlik, farkına varma, algılama ve empatinin etkili iletişime katkılarını, iletişimde grup kavramını tanımalarını, sürtüşme çatışma ve önyargıların önlenmesine dair temel ilkeleri kavramalarını sağlamaktır.


Dr.Öğr.Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN


1 İletişim, benlik, farkına varma, algılama ve empati kavramları gibi iletişimde önemli olan temel kavramlar hakkında bilgi edinme
2 Kişiler arası iletişimde önemli bir yeri olan sözsüz iletişim kavramına dair ilkeleri öğrenebilme
3 Dinleme kavramı, amaçları, aşamaları ve dinleme çeşitlerini öğrenerek iyi bir dinleyici olmanın özelliklerini öğrenebilme
4 Kişiler arası iletişimde karşılaşılan önyargılar, sürtüşme-çatışmalar, savunma mekanizmalarını tanımlama ve çözüm yolları konularına dair temel bilgi ve becerileri edinebilme
5 İletişimde grup kavramı ile grup içi iletişimin özelliklerini anlayabilme
6 Moda endüstrisinde iletişimin önemini, yöneticiler, çalışanlar, paydaşlar ve tüketiciler açısından değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İletişim kavramı, benlik, farkına varma, algılama, empati, dinleme, sözsüz iletişim, sürtüşme çatışmalar, önyargılar, savunma mekanizmaları, modada etkili iletişim.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Önemi
2 Benlik
3 Farkına Varma
4 Algılama; Marka reklamlarının tüketici algısı üzerindeki etkileri
5 Empati
6 Duygusal Zeka
7 Dinleme
8 Ara Sınav (Proje Ara Sunumu)
9 Sözsüz İletişim
10 Sürtüşme Çatışmalar ve Çözümleri; Markalar arası çatışmalar
11 Önyargılar, moda markaları hakkındaki önyargılar
12 Savunma Mekanizmaları
13 Moda endüstrisinde etkili İletişim ve Önemi
14 Moda endüstrisinde yönetici, çalışan ve tüketici açısından iletişimin gücü
15 Proje Sunumu
16 Proje Sunumu
17 Final sınavı
18 Bütünleme sınavı

Gürüz D., Eğinli T. A., İletişim Becerileri, Nobel Yayın, ANKARA-2008. Salome J., Galland S.,”AH Kendime Bir Kulak Versem”, Sistem Yayıncılık, İSTANBUL- 2003. Voltan-Acar N., “Terapötik İletişim”, Kişilerarası İletişim, ANKARA- 1998.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Beyin Fırtınası 14 3 42
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 2 4 5 4
ÖÇ 2 2 2
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 3 5 4
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek