GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9234015332024 Çağdaş Sanat ve Moda Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Çağdaş sanat ile moda arasında meydana gelen etkileşimin 1960’lı yıllardan itibaren yoğunlaşan kavramsal yaklaşımlarla birlikte değerlendirilmesi, bu çerçevede öğrencilerin yaratıcılıklarının, mesleki, kültürel ve sanatsal birikimlerinin teorik ve uygulamalı çalışmalarla geliştirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Gülseren HAYLAMAZ


1 Sanat ve düşünce ortamının moda tasarımcısı üzerinde oynadığı etkili rolün çağdaş sanat ve moda ilişkisi üzerinden kurulabilmesi.
2 Modanın çağdaş sanat ve düşünce sistemleri içerisindeki yerini değerlendirebilmek.
3 Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermelerinde bulunmak.
4 Ortaya çıkan kavramsal çalışmaları moda tasarımı ve sanat bağlamında değerlendirebilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğini; 1960 sonrası dönemde meydana gelen sanat ve düşünce ortamı, Postmodern dönemde birçok sanatçıya yol gösteren başlıca düşünce sistemleri, çağdaş sanat ve moda etkileşimi ile ortaya koyulan moda tasarımı ürünleri, performanslar ve sergiler, moda tasarımında ve sunumunda yaratıcı, katılımcı ve çok-duyulu deneyimleri ön plana çıkartan uygulamalar oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Modernizm, Postmodernizm ve Çağdaş Sanat akımları
2 Sürrealizm Akımı ve Sanatçıları
3 De Stil, Suprematizm, Konstrüktivizm
4 Kavramsal Sanat ve Avangard Akımlar (Bauhaus/Viyana Sezession)
5 Pop Art, Op Art, Land Art
6 Minimal Art, Fluxus Art, Performans Sanatı ve Hiperrealizm
7 Çağdaş sanatın ve moda üzerindeki etkileri
8 Vize
9 Sanat ve moda arasındaki kavramsal bağlam. Moda tasarımında kavramsal yaklaşımlar
10 Çağdaş Sanat ve Moda İlişkisinin Öncüleri
11 Giacomo Balla ve , “Futurist Men’s Dress” manifestosu, Balla’nın fütürist yaklaşımı 1965 yılında Yves Saint Laurent’in Piet Mondrian’ın eserlerinden esinlendiği koleksiyonu ve modanın yeniden şekillenmesi
12 Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermeleri geliştirmek
13 Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermeleri geliştirmek
14 Geliştirilen tasarım önerilerini moda tasarımı ve sanat bağlamında değerlendirmek.
15 Final Sunumu

Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Ankara. Antmen, A. (2019). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. Kawamura, Y. (2016). Moda-loji: Moda Çalışmalarına Giriş, (Çev: Ş. Özüdoğru), Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Wollen, P. Fiona Bradley, (1998). Addressing the Century 100 Years of Art&Fashion, Hayward Gallery Publishing, London.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 10 3 30
Tartışma 8 2 16
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Okuma 10 2 20
Performans 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 3 5 5 4
ÖÇ 2 4 3 5 5 4
ÖÇ 3 4 3 5 5 4
ÖÇ 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek