Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9234015332024 | Çağdaş Sanat ve Moda | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Çağdaş sanat ile moda arasında meydana gelen etkileşimin 1960’lı yıllardan itibaren yoğunlaşan kavramsal yaklaşımlarla birlikte değerlendirilmesi, bu çerçevede öğrencilerin yaratıcılıklarının, mesleki, kültürel ve sanatsal birikimlerinin teorik ve uygulamalı çalışmalarla geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Gülseren HAYLAMAZ
1 | Sanat ve düşünce ortamının moda tasarımcısı üzerinde oynadığı etkili rolün çağdaş sanat ve moda ilişkisi üzerinden kurulabilmesi. |
2 | Modanın çağdaş sanat ve düşünce sistemleri içerisindeki yerini değerlendirebilmek. |
3 | Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermelerinde bulunmak. |
4 | Ortaya çıkan kavramsal çalışmaları moda tasarımı ve sanat bağlamında değerlendirebilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini; 1960 sonrası dönemde meydana gelen sanat ve düşünce ortamı, Postmodern dönemde birçok sanatçıya yol gösteren başlıca düşünce sistemleri, çağdaş sanat ve moda etkileşimi ile ortaya koyulan moda tasarımı ürünleri, performanslar ve sergiler, moda tasarımında ve sunumunda yaratıcı, katılımcı ve çok-duyulu deneyimleri ön plana çıkartan uygulamalar oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Modernizm, Postmodernizm ve Çağdaş Sanat akımları | ||
2 | Sürrealizm Akımı ve Sanatçıları | ||
3 | De Stil, Suprematizm, Konstrüktivizm | ||
4 | Kavramsal Sanat ve Avangard Akımlar (Bauhaus/Viyana Sezession) | ||
5 | Pop Art, Op Art, Land Art | ||
6 | Minimal Art, Fluxus Art, Performans Sanatı ve Hiperrealizm | ||
7 | Çağdaş sanatın ve moda üzerindeki etkileri | ||
8 | Vize | ||
9 | Sanat ve moda arasındaki kavramsal bağlam. Moda tasarımında kavramsal yaklaşımlar | ||
10 | Çağdaş Sanat ve Moda İlişkisinin Öncüleri | ||
11 | Giacomo Balla ve , “Futurist Men’s Dress” manifestosu, Balla’nın fütürist yaklaşımı 1965 yılında Yves Saint Laurent’in Piet Mondrian’ın eserlerinden esinlendiği koleksiyonu ve modanın yeniden şekillenmesi | ||
12 | Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermeleri geliştirmek | ||
13 | Kavramsal ifadeleri ileten anlam yüklü tasarım önermeleri geliştirmek | ||
14 | Geliştirilen tasarım önerilerini moda tasarımı ve sanat bağlamında değerlendirmek. | ||
15 | Final Sunumu |
Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Ankara. Antmen, A. (2019). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. Kawamura, Y. (2016). Moda-loji: Moda Çalışmalarına Giriş, (Çev: Ş. Özüdoğru), Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Wollen, P. Fiona Bradley, (1998). Addressing the Century 100 Years of Art&Fashion, Hayward Gallery Publishing, London.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Performans | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 |