GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9234015362024 Moda Endüstrisinde Ticari Koleksiyon Hazırlama Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin hedef kitle, renk, desen, kumaş araştırması yapabilme, koleksiyon hazırlama aşamaları hakkında bilgi sahibi olma ve hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon hazırlama becerisi kazanmasıdır.


Prof. Dr. Ziynet ÖNDOĞAN


1 Moda, marka ve hedef kitle kavramlarını kavrayabilme
2 Moda terminolojisini, modayı etkileyen faktörleri açıklayabilme
3 Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım ve tüketim eğilimlerini belirleyebilme
4 Takım içinde çalışabilme
5 Koleksiyon hazırlama adımlarını öğrenme
6 Hedef kitleye yönelik koleksiyon hazırlama ve sunabilme becerisi kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Koleksiyon kavramı ve önemi, Hedef kitle, pazar araştırması, renk, desen, kumaş, aksesuar ve yardımcı malzeme araştırma gibi koleksiyon hazırlama aşamaları hakkında bilgi sahibi olma, ürün yaşam döngüsü kavramlarını öğrenme, hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon hazırlama yöntemleri ve aşamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Moda, marka ve hedef kitle kavramları, Moda terminolojisi
2 Giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörler
3 Moda akımı teorileri
4 Moda ürününün yaşam dönemi
5 Koleksiyon kavramı ve koleksiyon hazırlama yöntemleri
6 Ticari Koleksiyon hazırlama aşamaları
7 Ticari Koleksiyon hazırlama aşamaları
8 Ticari Koleksiyon hazırlama aşamaları
9 Ticari Koleksiyon hazırlama aşamaları
10 Ara sınav
11 Hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon geliştirme
12 Hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon geliştirme
13 Hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon geliştirme
14 Hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon geliştirme
15 Hedef kitleye yönelik ticari koleksiyon geliştirme

 Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition, ISBN 0-321-03423-6, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, United States, 2000.  Baudot F., Modanın Yüzyılı, ISBN 975-8020-97-8, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul  Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, ISBN 0-8109-1693-2, 1987, New York, United States.  Çivitçi Ş., Moda Pazarlama, ISBN 975-8784-55-2, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 2004, Ankara.  Davis F., Moda Kültür ve Kimlik, ISBN 975-363-660-1, Yapı Kredi Yayınları, 2000, İstanbul.  Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları.  Hawthorne R., The Costume Collector’s Company 1890-1990, ISBN 1 85410 552 3, 1998, London, Great Britain.  Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, ISBN 0-7134-5818-6, Butler & Tanner Ltd., London, United Kingdom.  International Textiles Dergileri  Kumagai K., Fashion Illustrations Ladies, Men & Children, ISBN4-7661-0294-0, Graphic-sha Publishing Co., Ltd. Tokyo, Japan, 1984.  Öndoğan Z., Giysi Kalıpçılığı Esasları, E. Ü. T. K. A. U. .M., Yayın No: 8, 2000, İzmir  Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom.  Roetzel B., Gentleman A Timeless Fashion, 1999, ISBN 3-8290-2029-5, Könemann Verlagsgesellschaft mBH, Cologne, Germany.  Seeling C., Fashion The Century of The Designer 1900-1999, 2000, ISBN 3-8290-2980-2, Könemann Verlagsgesellschaft mBH, Cologne, Germany.  Solinger J., Apparel Handbook, United States.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 2 50 100
Proje Sunma 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4 5
ÖÇ 6 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek