Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015012019 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği( E ) | Ders | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eğitimde Araştırma Yöntemleri dersininin amacı; bilim ve araştırma kavramlarını, bir konuda bilgi edinme yollarını, bilimsel yöntemi, sosyal bilim-fen bilim ayrımını, bilimsel araştırma yöntemlerini, eğitim bilimlerinde araştırma sürecini, araştırma konusu belirleme sürecini, araştırma planını hazırlanma aşamalarını, denence ve araştırma sorusu belirleme adımlarını, uygun araştırma modelini belirleme sürecini, örneklem belirleme yöntemlerini, ölçme sistemini belirleme aşamalarını, araştırma yaparken uyulması gereken etik kuralları ve araştırma sonucunda oluşturulacak yayınların hazırlanmasında ve yayınlanmasında etik kurallara uygun davranışları açıklamak ve bu konularda uygulamaya dönük beceriler kazandırmaktır.
Esra Kanlı
1 | Bilim, araştırma kavramlarını tanımlayabilecektir |
2 | Sosyal bilimlerde araştırma sürecini betimleyebilecektir |
3 | Araştırma yöntemlerini betimleyebilecektir |
4 | Bilimsel yayın hazırlama ve yayınlama sürecinde uyulması gereken etik kuralları açıklayabileceklerdir |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu ders kapsamında; bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreci, bilimsel araştırma paradigmaları, araştırma yöntemlerini değerlendirme, araştırma etiği, yayın etiği, nicel, nitel ve karma araştırma yöntemleri konusunda kuramsal ve kavramsal bilginin anlaşılması, bir araştırma önerisi geliştirme, geliştirilen bir öneriyi uygulama, ileri araştırma tasarım teknikleri ve ilgili istatistikler ve raporlaştırmaya yönelik konular ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Yaklaşımının Seçimi; Özel Eğitimde Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2 | Araştırma Yaklaşımının Seçimi; Özel Eğitimde Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
3 | Kuramların Kullanımı; Literatür Taraması; Davranış Bilimleri ve Sosyal Bilimlerde Akademik Yazım | ||
4 | Yazma Stratejileri ve Etik Hususlar; Özel Eğitimde Araştırma Aşamaları | ||
5 | Akademik Yazımda Giriş Kısmı; Özel Eğitim Araştırmalarında Ölçme ve İstatistik; Akademik Yazı Yapısı ve İçeriği | ||
6 | Akademik Yazımda Amaç Cümlesi Kısmı; Özel Eğitim Araştırmalarında Etik Konular ve Yapılması Gerekenler | ||
7 | Araştırma Soruları ve Hipotezler; Akademik Yazımda Açık ve Net Yazma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Araştırmada Geçerlilik; Yazım Stilinin Mekanik Boyutu | ||
10 | Nicel Yöntemler; Sonuçları Raporlama | ||
11 | Atıflar ve Kaynakça; Nitel Yöntemler | ||
12 | Senteze Dayalı Araştırma Yöntemleri; Karma Yöntemler | ||
13 | Araştırma Makalelerini Oluşturma ve Değerlendirme; Özel Eğitim Araştırmalarının Geleceği | ||
14 | Bilimsel Yayın Hazırlama ve Yayınlama Süreci | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 3 | 40 | 120 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 15 | 5 | 75 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 234 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 |