Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015032019 | Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin en genel amacı, öğrencilerin özel gereksinimli öğrencilere öğretim sunmak üzere kullanılan öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak bu yöntemler ile öğretimi planlayıp yürütebilecek yetkinlik kazanmalarıdır.
Doç. Dr. Ümit ŞAHBAZ
1 | Öğrenciler bu dersin sonunda; 1. Uygulamalı davranış analizi ilkelerini kullanarak uyaran kontrol transferini tanımlayabilecek. |
2 | 2. Bire bir öğretim düzenlemesi ve grup öğretim düzenlemesini tartışabilecek. |
3 | 3. Etkililik, verimlilik, ipucu, silikleştirme, deneme terimlerini betimleyebilecek. |
4 | 4. Beceri analizi yapabilecek. |
5 | 5.Maddelerde sıralanan öğretim yöntemlerinin her birisine ilişkin bir öğretim programı hazırlayarak tek-basamaklı, zincirleme davranış ve becerileri öğretmek üzerine uygulayabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğrenciler; öğrenme öğretme, etkili öğretim, uyaran kontrolü, uyaran kontrolü transferi, etkililik verimlilik, sosyal geçerlik, öğretim düzenlemeleri, öğrenmenin aşamaları, gözleyerek öğrenme, hedeflenmeyen bilgi kazanımı, sistematik öğretim ve aşamaları, öğretim yöntemine karar verirken dikkat edilecek noktalar, veri toplama yöntemleri, güvenirlik analizleri, yanlışsız öğretim yöntemleri, öğretimde ipuçlarının kullanımı, doğal öğretim yöntemleri, akran merkezli öğretim, doğrudan öğretim, basamaklandırılmış öğretim, video modelle öğretim gibi öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Aynı zamanda öğrencilerden, dersin öğretim üyesi eşliğinde bir öğretim süreci planlamaları ve bu sürecin etkilerini belirledikleri bir araştırma yürütmeleri beklenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1. Öğrenme öğretme, etkili öğretim.Etkililik, verimlilik, sosyal geçerlik, öğretim düzenlemeleri, öğrenmenin aşamaları. | ||
2 | Gözleyerek öğrenme. Hedeflenmeyen bilgi kazanımı | ||
3 | Sistematik öğretim ve aşamaları | ||
4 | Öğretim yöntemine karar verirken dikkat edilecek noktalar. | ||
5 | Veri toplama yöntemleri. Güvenirlik analizleri. | ||
6 | Yanlışsız öğretim yöntemleri. | ||
7 | Doğrudan Öğretim Yöntemi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Basamaklandırılmış Öğretim Yöntemi | ||
10 | Video Modelle Öğretim | ||
11 | Öğrenci Yönlendirmeli Öğrenme Stratejileri | ||
12 | Öğretim Uygulamaları | ||
13 | Öğretim Uygulamaları | ||
14 | Öğretim Uygulamaları | ||
15 | Öğretim Uygulamaları | ||
16 | Final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Okuma | 4 | 30 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |