GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9405015032019 Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin en genel amacı, öğrencilerin özel gereksinimli öğrencilere öğretim sunmak üzere kullanılan öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak bu yöntemler ile öğretimi planlayıp yürütebilecek yetkinlik kazanmalarıdır.


Doç. Dr. Ümit ŞAHBAZ


1 Öğrenciler bu dersin sonunda; 1. Uygulamalı davranış analizi ilkelerini kullanarak uyaran kontrol transferini tanımlayabilecek.
2 2. Bire bir öğretim düzenlemesi ve grup öğretim düzenlemesini tartışabilecek.
3 3. Etkililik, verimlilik, ipucu, silikleştirme, deneme terimlerini betimleyebilecek.
4 4. Beceri analizi yapabilecek.
5 5.Maddelerde sıralanan öğretim yöntemlerinin her birisine ilişkin bir öğretim programı hazırlayarak tek-basamaklı, zincirleme davranış ve becerileri öğretmek üzerine uygulayabileceklerdir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğrenciler; öğrenme öğretme, etkili öğretim, uyaran kontrolü, uyaran kontrolü transferi, etkililik verimlilik, sosyal geçerlik, öğretim düzenlemeleri, öğrenmenin aşamaları, gözleyerek öğrenme, hedeflenmeyen bilgi kazanımı, sistematik öğretim ve aşamaları, öğretim yöntemine karar verirken dikkat edilecek noktalar, veri toplama yöntemleri, güvenirlik analizleri, yanlışsız öğretim yöntemleri, öğretimde ipuçlarının kullanımı, doğal öğretim yöntemleri, akran merkezli öğretim, doğrudan öğretim, basamaklandırılmış öğretim, video modelle öğretim gibi öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Aynı zamanda öğrencilerden, dersin öğretim üyesi eşliğinde bir öğretim süreci planlamaları ve bu sürecin etkilerini belirledikleri bir araştırma yürütmeleri beklenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1. Öğrenme öğretme, etkili öğretim.Etkililik, verimlilik, sosyal geçerlik, öğretim düzenlemeleri, öğrenmenin aşamaları.
2 Gözleyerek öğrenme. Hedeflenmeyen bilgi kazanımı
3 Sistematik öğretim ve aşamaları
4 Öğretim yöntemine karar verirken dikkat edilecek noktalar.
5 Veri toplama yöntemleri. Güvenirlik analizleri.
6 Yanlışsız öğretim yöntemleri.
7 Doğrudan Öğretim Yöntemi
8 Ara sınav
9 Basamaklandırılmış Öğretim Yöntemi
10 Video Modelle Öğretim
11 Öğrenci Yönlendirmeli Öğrenme Stratejileri
12 Öğretim Uygulamaları
13 Öğretim Uygulamaları
14 Öğretim Uygulamaları
15 Öğretim Uygulamaları
16 Final sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 20 40
Okuma 4 30 120
Toplam İş Yükü (saat) 230

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 4 3 3
ÖÇ 2 5 5 3
ÖÇ 3 5 3 5 4
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek