GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9405015052019 Özel Eğitime Giriş Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, oku löncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde çalışan öğretmenlerin, özel gereksinimli öğrencilere sağlanan özel eğitim hizmetleri konusunda bilgilendirmektir. Öncelikle özel eğitime ait temel ilke ve kavramlar tartışılacak ve özel eğitim alanında kullanılan sınıflandırma kategorileri incelenerek ülkemizde özel eğitimin durumu değerlendirilecektir.


Doç Dr Ümit ŞAHBAZ


1 1. Özel eğitimi tanımlayabilecek,
2 2. Özel eğitimle ilgili temel ilkeleri açıklayabilecek,
3 3. Yetersizliği oluşturan nedenleri ifade edebilecek,
4 4. Yetersizliğe bakışla ilgili tarihsel yaklaşımı açıklayabilecek,
5 5. Zihinsel yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
6 6. İşitme yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
7 7. Görme yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
8 8. Bedensel yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
9 9. Dil ve iletişim bozukluğu olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
10 10. Süregelen hastalığı olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
11 11. Özel öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
12 12. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
13 13. Otizmi olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek,
14 14. Üstün zekalı ve yetenekli çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek
15 15. Ülkemizde özel eğitimin durumunu ve bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruşların neler olduğunu açıklayabilecek.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Özel eğitimin tanımı, tarihçesi ve yasal düzenlemeler, özel eğitimde değerlendirme süreci ve özel gereksinimi olan çocukların özellikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders programının incelenmesi
2 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim
3 Özel Eğitimde Değerlendirme
4 Özel Eğitimde Değerlendirme
5 Yetersizliği oluşturan nedenler, yetersizliğe bakışla ilgili tarihsel yaklaşım
6 Zihin yetersizliği olan öğrenciler
7 Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler
8 Ara Sınav
9 Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrenciler
10 OSB olan öğrenciler
11 İşitme yetersizliği olan öğrenciler
12 Görme yetersizliği olan öğrenciler
13 Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrenciler
14 Duygu davranış bozukluğu olan öğrenciler
15 Özel yetenekli öğrenciler
16 Final Sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 10 15 150
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 4 4
ÖÇ 2 3 4 5 5 3
ÖÇ 3 5 3 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 6 4 4
ÖÇ 7 5 5 5 5
ÖÇ 8 4
ÖÇ 9 5 5
ÖÇ 10 4 5 4 5 4
ÖÇ 11 4 5
ÖÇ 12 5 5 3 3
ÖÇ 13 5
ÖÇ 14 5 5 4 5
ÖÇ 15 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek