Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015052019 | Özel Eğitime Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı, oku löncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde çalışan öğretmenlerin, özel gereksinimli öğrencilere sağlanan özel eğitim hizmetleri konusunda bilgilendirmektir. Öncelikle özel eğitime ait temel ilke ve kavramlar tartışılacak ve özel eğitim alanında kullanılan sınıflandırma kategorileri incelenerek ülkemizde özel eğitimin durumu değerlendirilecektir.
Doç Dr Ümit ŞAHBAZ
1 | 1. Özel eğitimi tanımlayabilecek, |
2 | 2. Özel eğitimle ilgili temel ilkeleri açıklayabilecek, |
3 | 3. Yetersizliği oluşturan nedenleri ifade edebilecek, |
4 | 4. Yetersizliğe bakışla ilgili tarihsel yaklaşımı açıklayabilecek, |
5 | 5. Zihinsel yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
6 | 6. İşitme yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
7 | 7. Görme yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
8 | 8. Bedensel yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
9 | 9. Dil ve iletişim bozukluğu olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
10 | 10. Süregelen hastalığı olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
11 | 11. Özel öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
12 | 12. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
13 | 13. Otizmi olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek, |
14 | 14. Üstün zekalı ve yetenekli çocukların özelliklerini ve eğitimlerini ifade edebilecek |
15 | 15. Ülkemizde özel eğitimin durumunu ve bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruşların neler olduğunu açıklayabilecek. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Özel eğitimin tanımı, tarihçesi ve yasal düzenlemeler, özel eğitimde değerlendirme süreci ve özel gereksinimi olan çocukların özellikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders programının incelenmesi | ||
2 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim | ||
3 | Özel Eğitimde Değerlendirme | ||
4 | Özel Eğitimde Değerlendirme | ||
5 | Yetersizliği oluşturan nedenler, yetersizliğe bakışla ilgili tarihsel yaklaşım | ||
6 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler | ||
7 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrenciler | ||
10 | OSB olan öğrenciler | ||
11 | İşitme yetersizliği olan öğrenciler | ||
12 | Görme yetersizliği olan öğrenciler | ||
13 | Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrenciler | ||
14 | Duygu davranış bozukluğu olan öğrenciler | ||
15 | Özel yetenekli öğrenciler | ||
16 | Final Sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 15 | 150 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 11 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 12 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 13 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 14 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 15 | 4 | 4 | 5 |