Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015092019 | Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Değerlendirme, Yerleştirme ve Geçiş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile erken çocukluk özel eğitim hizmetlerini alan çocukların gelişimsel alanlarda değerlendirilme, yerleştirme ve ilkokula geçiş süreçleri konusunda uluslararası alanda yapılanlar ve ülkemiz mevzuatı kapsamındaki işleyiş konusunda bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Betül YILMAZ ATMAN
1 | Öğrenciler bu dersin sonunda erken çocuklukta değerlendirme sürecini açıklar. |
2 | Eğitsel değerlendirme de yapılacak uyarlamalar hakkında bilgi birikimine sahip olur. |
3 | Eğitsel değerlendirme araç ve gereçlerinin işlevini açıklar. |
4 | Eğitsel değerlendirmenin sonucunu yorumlar ve sonuçları BEP geliştirmede kullanır, |
5 | Eğitsel değerlendirme sürecine öğrencinin ve ailenin katılımını sağlar. |
6 | Değerlendirme sonrası süreci açıklar. |
7 | Tanı almış öğrencinin eğitim öğretime yerleştirme sürecini açıklar. |
8 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı hazırlar. |
9 | Erken çocukluk özel eğitim hizmetlerini açıklar. |
10 | Erken çocukluk sonrası ilkokula geçiş uygulamalarını açıklar. |
11 | İlkokula hazırlık sürecinde çocuğa kazandırılacak becerileri açıklar |
12 | Bireysel geçiş planlaması yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında erken çocukluk özel eğitiminin tarihsel temelleri, kapsamı, hedefleri ve bu dönemde sunulan hizmet süreçleri ile ilgili bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerle erken çocuklukta değerlendirme yöntemleri , eğitsel değerlendirme uyarlamaları, eğitsel değerlendirme sonuçlarının yorumlanması ve veriye dayalı karar verme süreci, ülkemizde gönderme öncesi süreç ve uygulamada ki durum ile ilgi paylaşım yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | ||
2 | Erken çocukluk özel eğitiminin kapsamı ve hedef kitlesi | ||
3 | Erken çocukluk özel eğitiminin tarihsel temelleri ve gelişimi | ||
4 | Erken çocukluk özel eğitiminde değerlendirme ve hizmetlerin planlanması | ||
5 | Erken çocukluk özel eğitiminde değerlendirme ve hizmetlerin planlanması | ||
6 | Erken çocukluk özel eğitim hizmetlerinde eğitsel değerlendirme aşamaları ve süreci | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Erken çocukluk özel eğitim hizmetlerinde eğitsel değerlendirme aşamaları ve süreci | ||
9 | Erken çocukluk özel eğitiminde hizmet sunma modelleri ve programları | ||
10 | Erken çocukluk özel eğitimi sürecinde yerleştirme ve geçiş | ||
11 | Erken çocukluk özel eğitimi sürecinde yerleştirme ve geçiş | ||
12 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının geliştirilmesi | ||
13 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi | ||
14 | Erken çocukluk özel eğitiminde etkili uygulamalar | ||
15 | Final Sınavı |
.1. Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı (Anı Yayıncılık) 2. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı (Vizetek) 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (Vize Akademik)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 10 | 40 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 32 | 32 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Ev Ödevi | 8 | 10 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 244 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | |
ÖÇ 11 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 12 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |