[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9405015002019 Tek Denekli Araştırma Yöntemleri Ders 1 2 6,00

[YuksekLisans]



Tek Denekli Araştırma Yöntemleri dersinin amacı, öğrencilerinin, bilimsel araştırma ve öğrenme süreçleri, uygulamalı davranış analizi ilkeleri, ölçme değerlendirme kavramları, geçerlik ve güvenilirlik konuları, tek denekli araştırmaların özelliklerini, çoklu başlama, yoklama, karşılaştırmalı tek denekli araştırma, dönüşümlü ve paralel uygulama modelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Avşar ARDIÇ


1 Bilimsel araştırma ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir.
2 Uygulamalı davranış analizi ilkelerini betimler.
3 Ölçme ve değerlendirme kavramlarını betimler.
4 Geçerlik konusunu betimler.
5 Güvenirlik kavramını tartışır.
6 Tek-denekli araştırmalarda verileri görsel olarak analiz edebilecek.
7 Tek-denekli araştırmaların özelliklerini betimler ve ABAB modelini tartışabilir.
8 Çoklu başlama modelini betimler.
9 Çoklu yoklama modelini betimler.
10 Karşılaştırmalı tek-denekli araştırma modellerini betimler
11 Dönüşümlü uygulamalar modelini betimler.
12 Uyarlamalı dönüşümlü uygulamlara modelini betimler.
13 Paralel uygulamalar modelini betimler.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bilimsel araştırma ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir. Uygulamalı davranış analizi ilkelerini betimleyebilecektir. Ölçme ve değerlendirme kavramlarını, geçerlik konusunu betimleyebilecektir. Güvenirlik kavramını tartışabilecektir. Tek-denekli araştırmalarda verileri görsel olarak analiz edebilecektir. Tek-denekli araştırmaların özelliklerini betimleyebilecek ve ABAB modelini tartışabilecektir. Çoklu başlama modelini, çoklu yoklama modelini, karşılaştırmalı tek-denekli araştırma modellerini, dönüşümlü uygulamalar modelini, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modelini, paralel uygulamalar modelini betimleyebilecektir.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Araştırma ve Öğretim
2 Uygulamalı Davranış Analizi
3 Ölçme ve Değerlendirme
4 Ölçme ve Değerlendirme
5 Geçerlik
6 Güvenirlik
7 Verilerin Görsel Analizi
8 Ara Sınav
9 Tek Denekli Araştırma Modellerinin Özellikleri
10 Çoklu Başlama Düzeyi Modeli
11 Çoklu Yoklama Düzeyi Modeli
12 Karşılaştırmalı Tek Denekli Araştırma Modelleri
13 Dönüşümlü Uygulamalar Modeli
14 Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli
15 Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli
16 Final sınavı

Tekin-İftar, E., ve Kırcaali-İftar, G (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G ve Tekin, E. (1997). Tek-Denekli Araştırma Modellieri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Proje Hazırlama 1 15 15
Proje Sunma 1 4 4
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 20
Makale Kritik Etme 15 3 45
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 30 1 30
[ToplamIsYuku] 192

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1 2 3 4 3 3 2 3 3 2 2 3 2 3
[OC] 2 2 2 3 3 3 3 2 4 2 3 3 3 3
[OC] 3 2 3 3 2 3 3 2 2 3 3 3 3 3
[OC] 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
[OC] 5 3 2 4 3 3 1 2 3 3 3 4 4 2
[OC] 6 3 3 3 3 2 2 2 3 3 3 3 2 3
[OC] 7 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3
[OC] 8 3 2 2 3 4 3 3 3 4 4 2 2 2
[OC] 9 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 2 2 3
[OC] 10 3 3 2 3 4 3 3 3 3 2 3 2 3
[OC] 11 3 1 3 2 3 2 3 3 3 3 2 3 3
[OC] 12 4 2 4 3 4 3 3 3 3 3 3 2 3
[OC] 13 2 4 2 3 4 2 3 2 2 4 2 2 1
[PCOCAciklama]