Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015002019 | Tek Denekli Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Tek Denekli Araştırma Yöntemleri dersinin amacı, öğrencilerinin, bilimsel araştırma ve öğrenme süreçleri, uygulamalı davranış analizi ilkeleri, ölçme değerlendirme kavramları, geçerlik ve güvenilirlik konuları, tek denekli araştırmaların özelliklerini, çoklu başlama, yoklama, karşılaştırmalı tek denekli araştırma, dönüşümlü ve paralel uygulama modelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Avşar ARDIÇ
1 | Bilimsel araştırma ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir. |
2 | Uygulamalı davranış analizi ilkelerini betimler. |
3 | Ölçme ve değerlendirme kavramlarını betimler. |
4 | Geçerlik konusunu betimler. |
5 | Güvenirlik kavramını tartışır. |
6 | Tek-denekli araştırmalarda verileri görsel olarak analiz edebilecek. |
7 | Tek-denekli araştırmaların özelliklerini betimler ve ABAB modelini tartışabilir. |
8 | Çoklu başlama modelini betimler. |
9 | Çoklu yoklama modelini betimler. |
10 | Karşılaştırmalı tek-denekli araştırma modellerini betimler |
11 | Dönüşümlü uygulamalar modelini betimler. |
12 | Uyarlamalı dönüşümlü uygulamlara modelini betimler. |
13 | Paralel uygulamalar modelini betimler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bilimsel araştırma ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir. Uygulamalı davranış analizi ilkelerini betimleyebilecektir. Ölçme ve değerlendirme kavramlarını, geçerlik konusunu betimleyebilecektir. Güvenirlik kavramını tartışabilecektir. Tek-denekli araştırmalarda verileri görsel olarak analiz edebilecektir. Tek-denekli araştırmaların özelliklerini betimleyebilecek ve ABAB modelini tartışabilecektir. Çoklu başlama modelini, çoklu yoklama modelini, karşılaştırmalı tek-denekli araştırma modellerini, dönüşümlü uygulamalar modelini, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modelini, paralel uygulamalar modelini betimleyebilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırma ve Öğretim | ||
2 | Uygulamalı Davranış Analizi | ||
3 | Ölçme ve Değerlendirme | ||
4 | Ölçme ve Değerlendirme | ||
5 | Geçerlik | ||
6 | Güvenirlik | ||
7 | Verilerin Görsel Analizi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tek Denekli Araştırma Modellerinin Özellikleri | ||
10 | Çoklu Başlama Düzeyi Modeli | ||
11 | Çoklu Yoklama Düzeyi Modeli | ||
12 | Karşılaştırmalı Tek Denekli Araştırma Modelleri | ||
13 | Dönüşümlü Uygulamalar Modeli | ||
14 | Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli | ||
15 | Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli | ||
16 | Final sınavı |
Tekin-İftar, E., ve Kırcaali-İftar, G (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G ve Tekin, E. (1997). Tek-Denekli Araştırma Modellieri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 11 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 12 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 13 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 |