Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015022019 | Özel Eğitimde İstatistiksel Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Özel Eğitimde İstatistiksel Yöntemler dersinin amacı, lisansüstü öğrencilerinin istatiğin tanımı, değişken, ölçek türleri, ana kütle, örneklem, verilerin düzenlenmesi, dağılım bilgileri, olasılık, örnekleme dağılımları ve uygulanması, hipotez testi, t-testi, varyans analizi, Ki-kare bağımsızlık testi , Mann-Whitney U testi, Wilcoxon uyumlu çiftler işaretli sıralar testi, Kuruskal-Wallis H testi ve doğrusal regresyon analizi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Avşar Ardıç
1 | İstatistiğin temel kavramlarını açıklayabilecek, |
2 | Derlenen verilerden seriler oluşturabilecek, |
3 | Frekans dağılımlarını betimleyebilecek, |
4 | Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri ile bilgiler üretebilecek, |
5 | Olasılık hesaplamaları yapabilecek, |
6 | Standart puanları belirleyebilecek, |
7 | İki değişken arasındaki ilişkiyi ölçümleyebilecek, |
8 | Basit doğrusal regresyon analizi yapabilecek, |
9 | Hipotez oluşturabilecek, |
10 | T-testi uygulayabilecek, |
11 | Varyans analizi yapabilecek, |
12 | Ki-kare bağımsızlık testi yapabilecek, |
13 | Mann-Whitney U testi yapabilecek, |
14 | Wilcoxon uyumlu çiftler işaretli sıralar testi yapabilecek, |
15 | Kuruskal-Wallis H testi yapabilecek, |
16 | Örnekleme planı ve uygulaması yapabilecek, |
17 | Nicel ve nitel değişkenler arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, |
18 | İndeks hesaplamaları yapabilecek, |
19 | Zaman serisi ve çözümlemesi yapabilecek, |
20 | Tek denekli araştırma yöntemlerine ait verileri değerlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu ders istatistiğin temel kavramlarını açıklayabilme, derlenen verilerden seriler oluşturabilme, frekans dağılımlarını betimleyebilme, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri ile bilgiler üretebilme, olasılık hesaplamaları yapabilme, standart puanları belirleyebilme, iki değişken arasındaki ilişkiyi ölçümleyebilme, basit doğrusal regresyon analizi yapabilme, hipotez oluşturabilme, t-testi uygulayabilme, varyans analizi yapabilme, Ki-kare bağımsızlık testi yapabilme, Mann-Whitney U testi yapabilme, Wilcoxon uyumlu çiftler işaretli sıralar testi yapabilme, Kuruskal-Wallis H testi yapabilme, örnekleme planı ve uygulaması yapabilme, nicel ve nitel değişkenler arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, indeks hesaplamaları yapabilme, zaman serisi ve çözümlemesi yapabilme ve tek denekli araştırma yöntemlerine ait verileri değerlendirme konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş; Frekans Dağılımları | ||
2 | Frekans Dağılımlarının Betimlenmesi | ||
3 | Olasılık, Standart Normal Dağılım ve Standart Puanlar | ||
4 | Korelasyon: İki Değişken Arasındaki İlişki ve ilişkinin Ölçülmesi | ||
5 | Basit Doğrusal Regresyon Analizi | ||
6 | Anlam Çıkartıcı İstatistik | ||
7 | Anlam Çıkartıcı İstatistik | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | T-Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
10 | T-Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
11 | Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
12 | Ki-Kare Bağımsızlık Testi | ||
13 | Mann-Whitney U Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
14 | Wilcoxon Uyumlu Çiftler İşaretli Sıralar Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
15 | Kruskal Wallis H testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Şener Büyüköztürk, Ömay Çokluk & Nilgün Köklü. Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-975-6802-33-5
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Rapor | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 10 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||||
ÖÇ 12 | |||||||||||||
ÖÇ 13 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 14 | |||||||||||||
ÖÇ 15 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 16 | 1 | ||||||||||||
ÖÇ 17 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 18 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 19 | |||||||||||||
ÖÇ 20 | 5 |