Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015042019 | Bütünleştirme Araştırmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; bütünleştirmeye yönelik araştırmalar, bütünleştirmenin başarıya ulaşmasında araştırmaların önemi, ulusal ve uluslar arası araştırmaların karşılaştırılması konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Doç. Dr. Nilay Kayhan
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler, bütünleştirme araştırmalarını; 1.Bilimsel araştırma yöntemlerine uygunluğu açısından değerlendirir. |
2 | Bilimsel araştırmaları raporlaştırmada uyulması gereken kurallar açısından değerlendirir. |
3 | Bütünleştirmeye dayalı araştırmaları güncel uygulamalarla karşılaştırır |
4 | Bütünleştirmeye dayalı araştırmaları ve sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar. |
5 | Bütünleştirmeye dayalı araştırmaları ve sonuçlarını Ulusal ve uluslarası alanyazına göre tartışır |
6 | Bütünleştirmeye dayalı bir araştırma desenler |
Birinci Öğretim
Ön koşul ders yoktur Adaylar tezli yüksek lisans programında yer alan ilgili zorunlu dersleri almaktadır
[Yok]
Bütünleştirmeye yönelik araştırmalar, bütünleştirmenin başarıya ulaşmasında araştırmaların önemi, ulusal ve uluslar arası araştırmaların bulgularının karşılaştırılması. Evrensel tasarım ve ilkeleri. Kapsayıcı eğitimin bileşenleri ülkemizde ve dünyada kapsayıcı öğretim, roller ve sorumluluklar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın basamakları, ilkeleri, bilimsel araştırmaları raporlaştırma | ||
2 | Türkiye de ve Dünyada kaynaştırmadan bütünleştirmeye geçiş | ||
3 | Türkiye de özel eğitim hizmetleri ve yasal düzenlemeler | ||
4 | Hak temelli eğitim evrensel tasarım ve dünyada bütünleştirme araştırmaları | ||
5 | Kapsayıcılık ve kapsayıcı öğretimin ilkeleri | ||
6 | Eğitim tür ve kademelerinde kaynaştırma bütünleştirme uygulamaları | ||
7 | Eğitim tür ve kademelerinde kaynaştırma bütünleştirme uygulamaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bütünleştirme araştırmalarından elde edilen bulgular | ||
10 | Bütünleştirme araştırmalarından elde edilen bulgular | ||
11 | Dünyada ve Türkiye'de Güncel bütünleştirme araştırmaları: | ||
12 | Dünyada ve Türkiye'de Güncel bütünleştirme araştırmaları: | ||
13 | Dünyada ve Türkiye'de Güncel bütünleştirme araştırmaları: | ||
14 | Dünyada ve Türkiye'de Güncel bütünleştirme araştırmaları: | ||
15 | Kapsayıcı eğitimin bileşenleri ve araştırmalara yansımaları | ||
16 | Kapsayıcı eğitimin bileşenleri ve araştırmalara yansımaları |
Elo, S., &Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62, 107-115. Kargın, (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. Lewis, R. B., & Doorlag, D.H. (1999). Teaching special students in general education classrooms (5th. edition). New Jersey: Upper Saddle River. Mastropieri, M. A., & Scruggs, T. E. (2016), Kaynaştırma Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler (5. Baskı), Mustafa Şahin, Taner Altun (Çev.), Ankara: Nobel Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları genelgesi (2008 / 60 nu). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara Milli Eğitim Bakanlığı (2019). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programlarını izleme ve değerlendirme sistemi. http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx Milli Eğitim Bakanlığı (2019). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programlarını izleme ve değerlendirme sistemi: Okul öncesi eğitim programıhttp://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=652 Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Resmi Gazete. 30471; 07.07.2018. MEB (2022). Türkiyede Özel Eğitim Hizmetleri Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Çitil, M. (2018). Özel eğitimde bütünleştirme. Ankara: Vize Akademik. .Karabulut, A. (2018). Bütünleştirmede destekleyici özel eğitim hizmetleri: Danışmanlık, sınıf içi destek ve kaynak oda. M. Çitil (Editör), Özel Eğitimde Bütünleştirme (s. 41-54). Ankara: MEB (2016). Destek eğitim odaları kılavuzu. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_ dosyalar/2016_08/03045051_destek_egitim_odasi_kilavuz.pdf adresinden alınmıştır http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/11/ON_BIRINCI_KALKINMAPLANI_2019-2023.pdf http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/31105532_Millî_EYitim_ BakanlYYY_2019-2023_Stratejik_PlanY__31.12.pdf http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_ VIZYONU.pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Rapor Sunma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 30 | 4 | 120 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 |