GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9405015062019 Problem Davranışların Değiştirilmesi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilere problem davranışların değiştirilmesi ile ilgili temel bilgilerin ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir


Dr. Öğr. Üyesi Avşar Ardıç


1 Problem davranışı tanımlar.
2 Problem davranışları ölçümler
3 Problem davranışları değiştirme basamaklarını belirler
4 Pekiştireçler ve türlerini bilir.
5 Yeni davranış kazandırma süreçlerini belirler.
6 Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma basamaklarını tartışır.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Problem davranışları tanımlama, ölçümleme, problem davranışı azaltma, yeni davranış kazandırma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Problem davranışın tanımlanması ve sınıflandırılması
2 Problem davranışın tanımlanması ve sınıflandırılması
3 Problem davranışın ölçümleme
4 Problem davranışın değiştirme basamakları
5 Problem davranışın değiştirme basamakları
6 Pekiştirme türleri
7 Ara Sınav
8 Yeni davranış kazandırma, şekil verme
9 Yeni davranış kazandırma, şekil verme
10 Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma
11 Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma
12 Davranışa kalıcılık kazandırma
13 Davranışa kalıcılık kazandırma
14 Sorun davranışları azaltma
15 Sorun davranışları azaltma
16 Final Sınavı

Ataman, A. (2000). Sınıf çinde Karılaılan Davranı Problemleri ve Bunlara Karşı Gelitirilen Önlemler. (Ed. L. Küçükahmet) Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları. Gallagher, P. A. (1988). Behavior Disorders. New York: Lowe Publish Com. Lewis R. B. D ve Doorlag. (1991). Teaching Special Students. In the Mainstream. NewYork: Macmillian Com. Özyürek, M. (1996). Sınıfta Davranış Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları. Özyürek, M. ( 1998). Sınıfta Davranı Değiştirtirme. Ankara: Karatepe Yayınları. Walker, J. ve E. Thomas M. Shea. (1999). Behavior Management. Ohio: Prentice Hall


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 15 2 30
Rapor 1 4 4
Ev Ödevi 4 15 60
Toplam İş Yükü (saat) 234

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 4
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 2 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek