Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015062019 | Problem Davranışların Değiştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere problem davranışların değiştirilmesi ile ilgili temel bilgilerin ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir
Dr. Öğr. Üyesi Avşar Ardıç
1 | Problem davranışı tanımlar. |
2 | Problem davranışları ölçümler |
3 | Problem davranışları değiştirme basamaklarını belirler |
4 | Pekiştireçler ve türlerini bilir. |
5 | Yeni davranış kazandırma süreçlerini belirler. |
6 | Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma basamaklarını tartışır. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Problem davranışları tanımlama, ölçümleme, problem davranışı azaltma, yeni davranış kazandırma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Problem davranışın tanımlanması ve sınıflandırılması | ||
2 | Problem davranışın tanımlanması ve sınıflandırılması | ||
3 | Problem davranışın ölçümleme | ||
4 | Problem davranışın değiştirme basamakları | ||
5 | Problem davranışın değiştirme basamakları | ||
6 | Pekiştirme türleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Yeni davranış kazandırma, şekil verme | ||
9 | Yeni davranış kazandırma, şekil verme | ||
10 | Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma | ||
11 | Davranışa akıcılık ve süreklilik kazandırma | ||
12 | Davranışa kalıcılık kazandırma | ||
13 | Davranışa kalıcılık kazandırma | ||
14 | Sorun davranışları azaltma | ||
15 | Sorun davranışları azaltma | ||
16 | Final Sınavı |
Ataman, A. (2000). Sınıf çinde Karılaılan Davranı Problemleri ve Bunlara Karşı Gelitirilen Önlemler. (Ed. L. Küçükahmet) Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları. Gallagher, P. A. (1988). Behavior Disorders. New York: Lowe Publish Com. Lewis R. B. D ve Doorlag. (1991). Teaching Special Students. In the Mainstream. NewYork: Macmillian Com. Özyürek, M. (1996). Sınıfta Davranış Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları. Özyürek, M. ( 1998). Sınıfta Davranı Değiştirtirme. Ankara: Karatepe Yayınları. Walker, J. ve E. Thomas M. Shea. (1999). Behavior Management. Ohio: Prentice Hall
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Rapor | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 4 | 15 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 234 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |