Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015122019 | Özel Gereksinimli Bireylere İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin genel amacı çeşitli yetersizlikleri olan bireylerin bağımsız yaşamını desteklemek üzere gerekli iş ve meslek becerilerinin kazandırılması ve bu bireylerin geçiş sürecinin planlanması konularında öğrencileri bilgilendirmektir
1 | Bağımsız yaşam becerilerinin önemini tanımlar. |
2 | Yetersizliği olan bireylerin yaşam kalitelerini artırmaya yönelik uygulamaları tartışır. |
3 | Yetersizliği olan bireylere iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin özelliklerini açıklar |
4 | Yetersizliği olan bireylere yönelik iş ve meslek becerisi öğretimini planlar ve uygular. |
5 | Yetersizliği olan bireyler için iş ve meslek yaşamına geçiş planları hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu dersi alan öğrencilerin, özel gereksinimli bireylerin olabildiğince bağımsız yaşamaları için gerekli iş ve mesleki becerilerin önemi ve bu becerilerin kazandırılmasında kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Aynı zamanda dersi alan öğrencilerin, yetersizliği olan bireyler için meslek yaşamında geçiş sürecini planlayabilecek yetkinliğe ulaşmaları beklenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaşam kalitesi kavramı ve yaşam kalitesinin artırılması | ||
2 | Bağımsız yaşam becerileri ve önemi | ||
3 | Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Programının İncelenmesi | ||
4 | İş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
5 | İş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
6 | İş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik öğretim planı hazırlama | ||
7 | İş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik öğretim planı hazırlama | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkiye'de iş ve mesleki beceriler ile ilgili yasal mevzuat | ||
10 | Geçiş becerilerine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
11 | Geçiş becerilerine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
12 | Geçiş planı hazırlama | ||
13 | Araştırma önerilerinin sunumu | ||
14 | Araştırma önerilerinin sunumu | ||
15 | Final Sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Okuma | 20 | 4 | 80 |
Rapor | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 |