Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015202019 | OSB’de Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar ve Yayın Etiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere bilimsel dayanaklı uygulamalara ilişkin temel bilgilerin ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
1 | OSB’yi tanımlar. |
2 | OSB’nin görülme sıklığını ve özelliklerini tartışır. |
3 | Bilimsel dayanaklı uygulamalar kavramını tartışır. |
4 | Bilimsel dayanaklı uygulamalar ve otizm arasındaki ilişkiyi ve tarihsel süreci tartışır |
5 | Bilimsel dayanak oluşturma açısından bilimsel araştırmaları tartışır. |
6 | Dünya’da OSB’de bilimsel dayanaklı uygulamalar konusundaki girişimleri betimler. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
OSB, OSB’nin sıklığı ve özellikleri, bilimsel dayanaklı uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Otizm Spektrum Bozukluğu, Tanım, Tarihçe ve Özellikler | ||
2 | Otizm Spektrum Bozukluğu, Tanım, Tarihçe ve Özellikler | ||
3 | Bilimsel dayanaklı uygulama: Tanımlar, tarihçe, özellikler | ||
4 | Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar geliştirme ve uygulamada benimsenen ölçütler | ||
5 | Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar geliştirme ve uygulamada benimsenen ölçütler | ||
6 | OSB’li çocuklarda davranış arttırma ve azaltmaya yönelik bilimsel dayanaklı uygulamalar | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | OSB’li çocuklarda iletişim becerileri kazandırmaya yönelik bilimsel dayanaklı uygulamalar | ||
9 | OSB’li çocuklarda sosyal farkındalık ve sosyal beceri kazandırmaya yönelik bilimsel dayanaklı uygulamalar | ||
10 | Diyetler, destekleyici ve alternatif terapiler | ||
11 | Duyuşsal bozuklukları gidermeye yönelik uygulamalar | ||
12 | Bilimsel dayanaklı uygulamaların uygulanması | ||
13 | Bilimsel dayanaklı uygulamaların okullarda uygulanması | ||
14 | OSB’de bilimsel dayanaklı uygulamalar: Neredeyiz ve nereye gidiyoruz? | ||
15 | Final Sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Rapor | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 254 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |