Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015152022 | Özel Yetenekli Öğrencilerin Tanılanmaları ve Eğitimleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders özel yetenekli bireylerin ihtiyaçlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar özel yetenekli bireylerin özellikleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, katılımcılar yetenek gelişim sürecinde ve özel gruplardaki üstün davranış özelliklerinde kültürün etkisini inceleyeceklerdir.
Esra Kanlı
1 | ÖY öğrencilerin özelliklerini ve nasıl destekleneceklerini bilir. |
2 | Farklı ÖY tanımlarının tanılama sistemlerinin tasarım ve uygulamasına etkisini açıklar. |
3 | ÖY öğrencilerin öğrenme fırsatlarını desteklemek için program uygulamalarında hızlandırma ve zenginleştirmenin etkisini açıklar. |
4 | Mevcut müfredat sistemlerinin bileşenlerini ÖY öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde değerlendirir. |
5 | Öy öğrencilerde beklenmedik başarısızlığın sosyal, duygusal ve müfredatla ilişkili nedenlerini araştırır. |
6 | Dezavantajlı gruplardan (kültür, dil, ekonomik durum) gelen ÖY öğrencilerin nasıl tanılanabileceğine ilişkin bir anlayış geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yoktur
-
Dersin kapsamında katılımcılar özel yetenek tanım ve kuramları, ÖY bireylerin özellikleri, eğitsel yöntem ve müdahaleler, üst düzey düşünme becerileri ve ÖY'de özel gruplar başlıklarında detaylı okumalar ve tartışmalar yapacaklardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | ÖZEL YETENEK TANIMLAR&TARTIŞMALAR | ||
2 | ÖY TERMİNOLOJİK TARTIŞMALAR - 1 ÖY ÖZELLİKLERİ - 2 | ||
3 | ÖY TANILAMA | ||
4 | EĞİTSEL MÜDAHALELER: HIZLANDIRMA | ||
5 | EĞİTİSEL MÜDAHALELER: ZENGİNLEŞTİRME | ||
6 | EĞİTİSEL MÜDAHALELER: FARKLILAŞTIRMA | ||
7 | ÖY MÜFREDAT MODELLERİ | ||
8 | YARATICILIK: TANIMLAR & KURAMLAR | ||
9 | YARATICILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | ||
10 | ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ | ||
11 | ÖY SOSYAL & DUYGUSAL GELİŞİM | ||
12 | ÖY ÖZEL GRUPLAR (CİNSİYET) | ||
13 | ÖY ÖZEL GRUPLAR (DEZVAVANTAJLI GRUPLAR) | ||
14 | AİLE VE REHBERLİK | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Davis, G. A., Rimm, S. B., & Siegle, D. (2011). Education of the gifted and talented (6th ed.). Boston, MA: Pearson/Allyn & Bacon/Merrill. ISBN 10: 0-13-505607-1 Renzulli, J. S., Gubbins, E. J., McMillen, K. S., Eckert, R. D., & Little, C. A. (2009). Systems and models for developing programs for the gifted and talented (2nd ed.). Waco, TX: Prufrock Press. ISBN: 978-0-93638-644-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 8 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Makale Kritik Etme | 8 | 10 | 80 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 233 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |