Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9405015262022 | Öğrenme İçin Evrensel Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersi alan yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin etkili öğretim ve evrensel tasarıma dayalı ilkelere göre öğretimin bireyselleştirilmesine dönük bilgi beceri ve yetkinlik kazanmaları amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Nilay KAYHAN
1 | Özel gereksinimi olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlar |
2 | Özel eğitimde yasal düzenlemeleri karşılaştırır |
3 | Öğretimin bireyselleştirilmesinde öğrenci ihtiyaçlarını temel alır |
4 | Özel eğitim hizmetlerinde uluslararası taraf olunan yasal düzenlemeleri ayırt eder |
5 | Etkili öğretim planları tasarlar |
6 | Öğretim sürecinde kanıta dayalı uygulamaları kullanır |
7 | Evrensel tasarım ilkelerini temel alarak öğretimi planlar |
8 | Öğretim sürecini evrensel tasarım ilkelerine göre değerlendirir |
Birinci Öğretim
Ön koşul ders bulunmamaktadır.
Temel kaynak olarak Editör Semra Demir Başaran Öğrenmede Evrensel Tasarım Pegem Akademi, 2021 kitabı ile CAST web sitesi önerilmektedir https://udlguidelines.cast.org/
Ders içeriği özel eğitim ve yasal düzenlemeler, özel eğitim hizmetlerinde görev alan persıonel yeterlikleri, yasal haklar ve hak temelli eğitim, bireysel farklılıklara dayalı etkili öğretim planlarının oluşturulması, öğretimin hazırlık uygulama ve değerlendirilmesinde co teaching, evrensel tasarım ilkelerinin dikkate alınmasının önemi ve bu alanda ulusal ve uluslararası literatürde yer alan araştırmaların karşılaştırılmasından oluşmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ve yasal düzenlemeler | ||
2 | Özel eğitim hizmetleri ve hak temelli uygulamalar | ||
3 | İnsan hakları Kapsayıcı Eğitim ve Tam Katılım Hakkı | ||
4 | İnsan hakları Kapsayıcı Eğitim ve Tam Katılım Hakkı | ||
5 | Bireysel Farklılıklar ve Etkili Öğretim Süreci | ||
6 | Özel eğitimde kanıt temelli uygulamalar | ||
7 | Kapsayıcı Sınıflar | ||
8 | Evrensel tasarım ilkeleri ve araştırmalar | ||
9 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planı geliştirme | ||
10 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planı geliştirme | ||
11 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planı geliştirme | ||
12 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planını uygulama | ||
13 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planını genel eğitim sınıflarında uygulamada mesleki işbirliği | ||
14 | Evrensel tasarıma dayalı öğretim planını genel eğitim sınıflarında uygulamada mesleki işbirliği | ||
15 | Evrensel tasarımı konu alan araştırmalar |
CAST (2018). Universal Design for Learning Guidelines version 2.2. Erişim: http://udlguidelines.cast.org Rakap, S. (2022). Kapsayıcı eğitim. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Başkanlığı, Popüler Bilim UNESCO (2020a). Inclusive teaching: preparing all teachers to teach all students. Erişim: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374447 UNESCO. (2020b). Towards inclusion in education: status, trends and challenges: the UNESCO Salamanca Statement 25 years on. Erişm: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374246 UNESCO (2022). Education transforms lives. Erişim: https://www.unesco.org/en/education WHO (World Health Organization Dünya Sağlık Örgütü, 2023a). Disability. Erişim: https://www.who.int/health-topics/disability#tab=tab_1 WHO (2023b). International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) Erişim: https://www.who.int/standards/classifications/international-classification-of-functioning-disability-and-health WHO (2023c). ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) https://icd.who.int/dev11#/http://id.who.int/icd/entity/423829389
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 2 | 6 | 12 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |