Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9406015012020 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri (E) | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere eğitimde araştırma yöntemlerini tanıtmak, araştırma sürecinde problem belirleme, probleme uygun araştırma modelini seçme, evreni ve örneklemi belirleme, veri toplama ve veri analizi, analiz sonuçlarını yorumlama, araştırma sonuçlarını rapor etme ve araştırma ilkelerine ve etiğine uyma konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. TAHSİN OĞUZ BAŞOKÇU
1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. |
2 | Araştırma problemlerini belirleyerek probleme uygun araştırma modelini seçer, evreni ve örneklemi belirler. |
3 | Araştırma modeline uygun veri toplama araçları ile veri toplar, veriyi analiz eder, analiz sonuçlarını yorumlar |
4 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler | ||
2 | Araştırma süreci | ||
3 | Veri toplama araçlarının genel özellikleri | ||
4 | Verilerin analizi ve değerlendirilmesi | ||
5 | Makale, tez ve veri tabanlarına erişim | ||
6 | Araştırma modelleri ve türleri | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar | ||
9 | Nicel ve nitel araştırma desenleri | ||
10 | Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | ||
11 | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik | ||
12 | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | ||
13 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama | ||
14 | Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması | ||
15 | Raporlama. | ||
16 | Final sınavı. |
Erkuş, A. (2017). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık Büyüköztürk, Ş., Çakmak E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Balcı, Ali. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara : PegemA Yayıncılık. Barzun, Jacques and Henri F. Graff. (2001). Modern Araştırmacı. Ankara:Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Bogdan, R.C. and S.K. Biklen. (1992). Qualitative Research for Education. USA : Allyn and Bacon Bordens, Kenneth S. And Bruce B. Abbott. (2002). Research Design and Methods. USA : McGraw Hill. Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi. Ankara : PegemA Yayıncılık Büyüköztürk, Şener. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara : PegemA Yayıncılık. Creswell, John W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. USA : Sage Pub. Day, Robert A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Ankara : TÜBİTAK yayınları. Ekiz, Durmuş. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Ankara : Anı Yayıncılık.. Fraenkel, Jack R. And Norman E. Wallen. (1996). How to Design, and Evaluate Research in Education. USA : Mc Graw Hill, Inc. Gökçe, Birsen. (1999). Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara : Savaş yayınevi. Hall, George M. (1998). Bilimsel Makale Yazımı. Çev: Hasan Doğruyol. Ankara : Nobel Yayıncılık. Judd, Charles M., Eliot R. Smith and Louise H. Kidder. (1991). Research Methods in Social Relations. Sixth Edition. USA: Harcourt Brace Jovanovich Inc. Kaptan, Saim. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Metotları. Ankara. Karasar, Niyazi. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma, Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti. Kuş, Elif. (2003). Nitel – Nicel Araştırma Yöntemleri. Ankara : Anı Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 2 | 20 | 40 |
Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 193 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |