GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9406015032020 Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, sosyo-kültürel bağlamı anlama, estetiğin değişen anlamını keşfetme, teknoloji ile deneyimleri artırma, yorumlama, ve sanatın öğretimi süreçlerinin birbiriyle ilişkisini tanıtmaktır.


Doç. Dr. Dizar ERCİVAN ZENCİRCİ


1 Sanatı, sanat eserlerini ve görsel çevreyi yaşamın içinde anlar.
2 Temsil, bakış, çekicilik, metinlerarasılık gibi görsel kültürün anahtar kavramlarını sorgular.
3 Görsel imgelerin temsil ettiği fikirleri ve ona yüklenen anlamları eğitsel açıdan değerlendirir.
4 Görsel kültürün kendimizi ve dünyayı algılamamızdaki etkilerini tartışır.
5 Görsel kültürde temsil edilen ırk, sınıf, güç, ayrıcalık, kimlik, görsellik, etnik, toplumsal cinsiyet gibi konular hakkında düşünmek ve üretmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, görsel kültürün eleştirel analizini, görsel kültür üzerine öğretisel deneyimlerin yapılandırılması ve günlük yaşamın sosyal, kültürel, tarihsel ve politik konularına odaklanan çağdaş sanatçıları incelemeyi içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin kapsamı, içeriği, kaynakları hakkında bilgilendirme.
2 İmge ve estetik
3 Görsel Kültür Kavramı Görsel Kültür Tarihi ile ilgili temel kuramsal bilgiler
4 Görsel kültür öğeleri ve görsel algı
5 Postmodernizm ve görsel kültür
6 Görsel kültür ve sanat ilişkisi
7 Görsel Kültür ve Toplum
8 ARA SINAV
9 Görsel Kültür Kuramının Sanat Eğitiminde Rolü
10 Proje
11 Proje
12 Proje
13 Projelerin değerlendirilmesi
14 Sanal proje sergisi

AKAY, A. (2007). Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, Sayı 22, Eylül 2007 Balkır, N. Sanat ve Tasarım Eğitiminde Görsel Kültür. Kadir Has Üniversitesi, İstanbul Banard, M. (1998). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, (Çeviri: Güliz Korkmaz) Ankara: Ütopya Yayınevi Berger, J.(1996). Görme Biçimleri (6. Baskı), Çeviren; Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları Duncum, P (2015). Visual Culture: Developments, Definitions, and Directions for Art Education University of Tasmania Launceston, Australia Correspondence Pages 101-112 | Published online: 21 Dec 2015 Duncum, P. (1999). A case for an art education of everyday aesthetics. Studies in Art Education, 40 (4), 295-311 EFLAND, A. D. (2005). Problems Confronting Visual Culture. Art Education, 4 (21), 35-40. EKER, M.(2010). Görsel Kültür ve Medya Okuryazarlığı: Sanat Eğitiminin Kamusal Açılımı, Milli Eğitim 2010:251-268, Milli Eğitim Bakanlığı. Freedman, K. (2003). Teaching Visual Culture: Curriculum, Aesthetics, and the Social Life of Art. London & New York: Columbia University Teachers College Press, National Art Education Association Garoian, C. & Gaudelius, Y. (2004). The spectacle of visual culture. Studies in Art Education, 45 (4), 298-313. Mamur, N. (2014) Görsel Sanatlar Öğretmen Eğitiminde Görsel Kültür Öğretimi (Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Örneği). 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum. Cilt: 3 Sayı: 8 Yaz. 103-120. Mamur, N. (2012) Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görsel kültür diyaloglarına yönelik algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12/3, 2166-2173 MIRZOEFF, N. (1998). What is The Visual Culture? In N. Mirzoeff (Ed.), Visaul Culture Reader? (pp. 3-14). London and New York: Routledge. Paul E. Beyond Visual Culture: Seven Statements of Support for Material Culture Studies in Art Education BolinUniversity of Texas &Doug Blandy, Pages 246-263 | Published online: 21 Dec 2015 TAVİN, K. M. (2003). A Critical Pedagogy Of Visual Culture As Art Education: Toward A Performative İnter/Hypertextual Practice. Unpublished Doctoral Dissertation, Pennsylvania State University. Retrieved 30 September, 2005 from http://proquest.umi.com/dissertations/preview. TAVIN, K. M., & HOUSMAN, J. (2004). Art Education And Visual Culture İn The Age Of Globalization. Art Education, 57 (5), 47-52.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rehberli Problem Çözümü 10 4 40
Tartışma 10 2 20
Gözlem 8 5 40
Alan Gezisi 2 3 6
Alan Çalışması 8 4 32
Örnek Vaka İncelemesi 6 5 30
Beyin Fırtınası 10 2 20
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 2 7 14
Proje Sunma 1 2 2
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Okuma 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 3 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 3 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek