| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9406015032020 | Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sosyo-kültürel bağlamı anlama, estetiğin değişen anlamını keşfetme, teknoloji ile deneyimleri artırma, yorumlama, ve sanatın öğretimi süreçlerinin birbiriyle ilişkisini tanıtmaktır.
Doç. Dr. Dizar ERCİVAN ZENCİRCİ
| 1 | Sanatı, sanat eserlerini ve görsel çevreyi yaşamın içinde anlar. |
| 2 | Temsil, bakış, çekicilik, metinlerarasılık gibi görsel kültürün anahtar kavramlarını sorgular. |
| 3 | Görsel imgelerin temsil ettiği fikirleri ve ona yüklenen anlamları eğitsel açıdan değerlendirir. |
| 4 | Görsel kültürün kendimizi ve dünyayı algılamamızdaki etkilerini tartışır. |
| 5 | Görsel kültürde temsil edilen ırk, sınıf, güç, ayrıcalık, kimlik, görsellik, etnik, toplumsal cinsiyet gibi konular hakkında düşünmek ve üretmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, görsel kültürün eleştirel analizini, görsel kültür üzerine öğretisel deneyimlerin yapılandırılması ve günlük yaşamın sosyal, kültürel, tarihsel ve politik konularına odaklanan çağdaş sanatçıları incelemeyi içerir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma. Dersin kapsamı, içeriği, kaynakları hakkında bilgilendirme. | ||
| 2 | İmge ve estetik | ||
| 3 | Görsel Kültür Kavramı Görsel Kültür Tarihi ile ilgili temel kuramsal bilgiler | ||
| 4 | Görsel kültür öğeleri ve görsel algı | ||
| 5 | Postmodernizm ve görsel kültür | ||
| 6 | Görsel kültür ve sanat ilişkisi | ||
| 7 | Görsel Kültür ve Toplum | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | Görsel Kültür Kuramının Sanat Eğitiminde Rolü | ||
| 10 | Proje | ||
| 11 | Proje | ||
| 12 | Proje | ||
| 13 | Projelerin değerlendirilmesi | ||
| 14 | Sanal proje sergisi |
AKAY, A. (2007). Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, Sayı 22, Eylül 2007 Balkır, N. Sanat ve Tasarım Eğitiminde Görsel Kültür. Kadir Has Üniversitesi, İstanbul Banard, M. (1998). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, (Çeviri: Güliz Korkmaz) Ankara: Ütopya Yayınevi Berger, J.(1996). Görme Biçimleri (6. Baskı), Çeviren; Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları Duncum, P (2015). Visual Culture: Developments, Definitions, and Directions for Art Education University of Tasmania Launceston, Australia Correspondence Pages 101-112 | Published online: 21 Dec 2015 Duncum, P. (1999). A case for an art education of everyday aesthetics. Studies in Art Education, 40 (4), 295-311 EFLAND, A. D. (2005). Problems Confronting Visual Culture. Art Education, 4 (21), 35-40. EKER, M.(2010). Görsel Kültür ve Medya Okuryazarlığı: Sanat Eğitiminin Kamusal Açılımı, Milli Eğitim 2010:251-268, Milli Eğitim Bakanlığı. Freedman, K. (2003). Teaching Visual Culture: Curriculum, Aesthetics, and the Social Life of Art. London & New York: Columbia University Teachers College Press, National Art Education Association Garoian, C. & Gaudelius, Y. (2004). The spectacle of visual culture. Studies in Art Education, 45 (4), 298-313. Mamur, N. (2014) Görsel Sanatlar Öğretmen Eğitiminde Görsel Kültür Öğretimi (Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Örneği). 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum. Cilt: 3 Sayı: 8 Yaz. 103-120. Mamur, N. (2012) Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görsel kültür diyaloglarına yönelik algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12/3, 2166-2173 MIRZOEFF, N. (1998). What is The Visual Culture? In N. Mirzoeff (Ed.), Visaul Culture Reader? (pp. 3-14). London and New York: Routledge. Paul E. Beyond Visual Culture: Seven Statements of Support for Material Culture Studies in Art Education BolinUniversity of Texas &Doug Blandy, Pages 246-263 | Published online: 21 Dec 2015 TAVİN, K. M. (2003). A Critical Pedagogy Of Visual Culture As Art Education: Toward A Performative İnter/Hypertextual Practice. Unpublished Doctoral Dissertation, Pennsylvania State University. Retrieved 30 September, 2005 from http://proquest.umi.com/dissertations/preview. TAVIN, K. M., & HOUSMAN, J. (2004). Art Education And Visual Culture İn The Age Of Globalization. Art Education, 57 (5), 47-52.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Rehberli Problem Çözümü | 10 | 4 | 40 |
| Tartışma | 10 | 2 | 20 |
| Gözlem | 8 | 5 | 40 |
| Alan Gezisi | 2 | 3 | 6 |
| Alan Çalışması | 8 | 4 | 32 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 5 | 30 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
| Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 6 | 2 | 12 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 240 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |