Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9406015052020 | Özgün Baskıresim I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, özgün baskı resim eğitimi süresince sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandıracak eğitimi kazandırmaktır. Çağın gereksinimine yanıt veren, çağdaş sanat anlayışı ile ülkemizde oldukça yeni bir ilgi alanı olan baskı resmin daha geniş kitlelere ulaşmasını ve yaygınlaşmasını sağlamaktır. Ayrıca, dünya’da ve Türkiye’de Özgün baskı sanatının gelişimi incelemek , farklı kültürlerdeki üretilmiş özgünbaskı sanatçılarının ve eserlerinin analizini yapabilmek amaçlanmaktadır.
Doç .Dr. Dizar ERCİVAN ZENCİRCİ
1 | Özgün baskıresmin plastik sanatların bir dalı olduğunun farkında olmak. |
2 | Baskıresmin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 | Geleneksel ve deneysel baskı tekniklerinin özelliklerinin farkında olmak. |
4 | Baskıresmin sanat eğitimi içindeki yerinin önemini bilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Baskıresmin tarihsel gelişimi Geleneksel ve deneysel baskı teknikleri. Çağdaş baskı sanatı. Türk baskı sanatı. Baskı tekniklerinin farklı plastik sanatlara alanında kullanımı. Exlibris
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma. Dersin içerik, kapsam ve kaynakları hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Baskıresmin Tarihsel Gelişimi | ||
3 | Türkiye’de Baskıresmin Tarihsel Gelişimi | ||
4 | Baskıresmin Plastik Sanatlar İçindeki Yeri | ||
5 | Baskı Teknikleri ve Gelişen Teknoloji | ||
6 | Özgün Baskıresim ve Toplum | ||
7 | Taşbaskı Halk Hikayeleri | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Özgün Baskı Resim Sanatı İfade Biçimleri | ||
10 | Özgün Baskı Resimde Eleştirel (Toplumsal) Anlatım | ||
11 | Özgün Baskıresimde Dışavurumcu (İfadeci) Anlatım | ||
12 | Özgün Baskıresimde Sembolik (Simgesel) Anlatım | ||
13 | Özgün Baskıresimde Soyutlamacı Anlatım | ||
14 | Özgün Özgün Baskıresimde Geometrik Biçimlendirme |
Arnheim,R. (2007). Görsel Düşünme. (Öğdül, R., Çev.) İstanbul: Metis Yayınları Aslıer, M. (1985). “Son Yüzyılda Türkiye’de Özgün Baskı Resim Sanatı” Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Aslıer, M. (1989). Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. İstanbul: Tiglat Yayınları, 173 Büyükişleyen, Z. (1987). “1400 Başlarından Günümüze Kadar Alman Ağaç Baskısı” Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Cawthorne, N. (1997). “The Art of Japanese Prints”, New York: Laurel Glen Publishing BRUNNER, F. (2001). Gravürün El Kitabı. İstanbul: Yeni Basım Matbaacılık Atar, A. (1995), Başlangıcından Günümüze Taşbaskı, Eskişehir: Anadolu Ünv. Yayınları; no: 846 Gökaydın N. (1987). “Tahta Baskı Tekniği Dünü, Bugünü, Eğitimde Yeri”,. Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Sayı 6 Özsezgin, K. (1987). Ağaç Baskı ve Türk Ressamları, Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Pele, B. (1985). Ağaç Baskı Sanatı, Mezuniyet Tezi ROSS, J. (1990). The Complete Printmaker, The Free Press, New York Devlet Resim ve Heykel katalogları. Uluslararası bienal ve trianel katalogları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 12 | 2 | 24 |
Gözlem | 10 | 2 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 3 | 30 |
Beyin Fırtınası | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |