GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9406015152020 Deneysel Sanat Araştırmaları I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yaşamın ruhunu anlamanın, duyguları keşfetmenin ve ayrıntıları hissetmenin yolu sanat deneyimi ile ilişkilidir. Her dönemde sanat sınırları aşar. Çağımızda çok farklı yol ve malzemeler, sanatsal ifade biçimi olarak kullanılmaktadır. Bu ders ile temel deneysel sanat kavramları ve teorileri tanıtılarak, öğrencilerin bir eseri dönem, teknik ve bağlam açısından analiz edebilmeleri ve güncel sanat eserlerini görsel ve kültürel olarak kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu yolla kendi hislerine kulak verip, stillerini keşfedebilirler.


Prof. Dr. Merih Tekin Bender


1 Sanat eserlerindeki tasarım prensiplerini ve kompozisyon elemanlarını açıklayabilme.
2 Deneysel sanat algısı edinme.
3 Kompozisyonlardaki boşluk algısını kavrayabilme.
4 Farklı teknikleri başarı ile uygulayabilme.
5 Dünya sanatından araştırmalar yapabilme.
6 Bireysel orijinal sanat deneyleri yapabilme.
7 Güncel sanat hareketlerini anlayıp yorumlayabilme.
8 Edinilen bilgi ve becerileri kendi yaratıcılığını destekleyecek doğrultuda kullanabilme.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders güncel deneysel sanat hareketlerinin yakından takip edilerek değerlendirilmesini ve özgün bireysel araştırmaları kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Deneysel sanat nedir?
2 Deneysel sanat türleri
3 Plastik sanatlarda deneysellik
4 Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş
5 Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş
6 Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş
7 Makale inceleme
8 Ara sınav
9 Makale inceleme
10 Postmodernizm ve deneysellik
11 Postmodernizm ve deneysellik
12 Makale yazımı
13 Makale yazma
14 Makale ve eser eleştirisi
15 Makale ve eser eleştirisi
16 Final sınavı

•ANTMEN, Ahu (2008).20.YY. Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık. •FOUCAULT, Michel (2014). Bu Bir Pipo Değildir, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. •İPŞİROĞLU, Nazan ve Mazhar (1991). Sanatta Devrim, İstanbul: Remzi Kitabevi. •KUÇURADİ, İoanna (1999). Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara: Ayraç Yayınevi. •LYNTON, Norbert (1982). Modern sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi. •MAY, Rollo (1987). Yaratma Cesareti, İstanbul: Metis Yayınları. •TANSUĞ, Sezer (1986). Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi. •TANSUĞ, Sezer (1990). Türk Resminde Yeni Dönem, İstanbul: Remzi Kitabevi. •TEKİN BENDER, Merih (2013). Duyguların İzinde Sanatsal Yaratma, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. •YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: Ütopya Yayınevi. • Basılı ve Online Güncel Sanat Makale ve Dergileri


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 10 1 10
Tartışma 10 3 30
Alan Çalışması 12 4 48
Seminer 1 3 3
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 10 4 40
Performans 8 4 32
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 4 1 2
ÖÇ 2 4 3 5 1 2
ÖÇ 3 2 4 3 5 1
ÖÇ 4 5 4 2 3 1
ÖÇ 5 3 4 2 1 5
ÖÇ 6 4 5 3 1 2
ÖÇ 7 2 5 1 3 4
ÖÇ 8 5 3 2 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek