Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9406015152020 | Deneysel Sanat Araştırmaları I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yaşamın ruhunu anlamanın, duyguları keşfetmenin ve ayrıntıları hissetmenin yolu sanat deneyimi ile ilişkilidir. Her dönemde sanat sınırları aşar. Çağımızda çok farklı yol ve malzemeler, sanatsal ifade biçimi olarak kullanılmaktadır. Bu ders ile temel deneysel sanat kavramları ve teorileri tanıtılarak, öğrencilerin bir eseri dönem, teknik ve bağlam açısından analiz edebilmeleri ve güncel sanat eserlerini görsel ve kültürel olarak kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu yolla kendi hislerine kulak verip, stillerini keşfedebilirler.
Prof. Dr. Merih Tekin Bender
1 | Sanat eserlerindeki tasarım prensiplerini ve kompozisyon elemanlarını açıklayabilme. |
2 | Deneysel sanat algısı edinme. |
3 | Kompozisyonlardaki boşluk algısını kavrayabilme. |
4 | Farklı teknikleri başarı ile uygulayabilme. |
5 | Dünya sanatından araştırmalar yapabilme. |
6 | Bireysel orijinal sanat deneyleri yapabilme. |
7 | Güncel sanat hareketlerini anlayıp yorumlayabilme. |
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kendi yaratıcılığını destekleyecek doğrultuda kullanabilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders güncel deneysel sanat hareketlerinin yakından takip edilerek değerlendirilmesini ve özgün bireysel araştırmaları kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Deneysel sanat nedir? | ||
2 | Deneysel sanat türleri | ||
3 | Plastik sanatlarda deneysellik | ||
4 | Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş | ||
5 | Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş | ||
6 | Geleneksel sanattan deneysel sanata geçiş | ||
7 | Makale inceleme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Makale inceleme | ||
10 | Postmodernizm ve deneysellik | ||
11 | Postmodernizm ve deneysellik | ||
12 | Makale yazımı | ||
13 | Makale yazma | ||
14 | Makale ve eser eleştirisi | ||
15 | Makale ve eser eleştirisi | ||
16 | Final sınavı |
•ANTMEN, Ahu (2008).20.YY. Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık. •FOUCAULT, Michel (2014). Bu Bir Pipo Değildir, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. •İPŞİROĞLU, Nazan ve Mazhar (1991). Sanatta Devrim, İstanbul: Remzi Kitabevi. •KUÇURADİ, İoanna (1999). Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara: Ayraç Yayınevi. •LYNTON, Norbert (1982). Modern sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi. •MAY, Rollo (1987). Yaratma Cesareti, İstanbul: Metis Yayınları. •TANSUĞ, Sezer (1986). Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi. •TANSUĞ, Sezer (1990). Türk Resminde Yeni Dönem, İstanbul: Remzi Kitabevi. •TEKİN BENDER, Merih (2013). Duyguların İzinde Sanatsal Yaratma, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. •YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: Ütopya Yayınevi. • Basılı ve Online Güncel Sanat Makale ve Dergileri
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 3 | 30 |
Alan Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Performans | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | |||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 7 | 2 | 5 | 1 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 |