GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9406015192020 Çokkültürlü Eğitim Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Farklı kültürel özelliklere sahip öğrenenlerden oluşan bir ortamda öğretim faaliyetlerin planlanması, programlarda öğrenen farklılıkların nasıl dikkate alındığının belirlenmesi, eğitim programı ve ders faaliyetlerinin çokkültürlü bakış açısıyla incelenmesi ve çokkültürlü eğitim uygulamalarına ilişkin farkındalık ve bilgi kazanımı.


Doç. Dr. Alper Başbay


1 Kendisinin ve çevresindekilerin kültürel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Kendisinin ve başkalarının davranışlarının altında yatan nedenleri kültürel unsurları dikkate alarak çözümleyebilme
3 Öğrenme ve öğretme sürecini kültürel çoğulculuğu teşvik edecek biçimde tasarlayabilme
4 Tarihsel süreçte kültürün eğitim süreci üzerindeki etkisini açıklayabilme
5 Edindiği yaşamsal ya da profesyonel deneyimlerini çokkültürlü eğitim konularıyla ilişkilendirebilme
6 Tarihsel, kültürel ve sosyal yapının öğrenme ortamını etkileme gücünün farkında oluş

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kültür kavramı, Kültürün eğitim üzerindeki etkisi, Kültürel farkındalık Dinler ve eğitime yansıması Cinsiyet ve eğitim süreci Çokkültürlülük Çokkültürlü eğitim Erime potası (Melting pot) – Salata Kasesi teorisi Türkiye’nin kültürel zenginliği ve eğitime yansıması Kültürel duyarlılık Öğretmen yeterliliklerinde çokkültürlü özellikler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri
2 Kültür kavramı, soy ağacı, kültürün eğitim üzerindeki etkisi
3 Kültür kavramı, soy ağacı, kültürün eğitim üzerindeki etkisi
4 Dinler ve eğitime yansıması
5 Cinsiyet ve eğitim süreci
6 Çokkültürlülük kavramı, çokkültürlü eğitim ve farkındalık
7 Çokkültürlülük kavramı, çokkültürlü eğitim ve farkındalık
8 Erime potası (Melting pot) – Salata Kasesi teorisi
9 Türkiye’nin kültürel zenginliği ve eğitime yansıması
10 Türkiye’nin kültürel zenginliği ve eğitime yansıması
11 Türkiye’nin kültürel zenginliği ve eğitime yansıması
12 Kültürel duyarlılık
13 Kültürel duyarlılık
14 Öğretmen yeterliliklerinde çokkültürlü özellikler
15 Çokkültürlü öğretmen yeterlikleri
16 Final

Türkçe Bottomore, T. B. (1984). Toplum bilim (İkinci Baskı). İstanbul: Beta Yayım Dağıtım. Carlson, M., Rabo, A. Ve Gök, F. (2011). Çokkültürlü toplumlarda eğitim. Türkiye ve İsveç’ten örnekler. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Fay, B. (2001). Çağdaş sosyal bilimler felsefesi çokkültürlü bir yaklaşım. İstanbul: Mart Matbaacılık. Gutmann, A. (2005). Çokkültürcülük tanıma politikası (İkinci Baskı). İstanbul: Yapıkredi Yayınları. Güvenç, B. (1999). İnsan ve kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (b.t.). Öğretmen yeterlikleri kitabı. http://otmg.meb.gov.tr . Parekh, B. (2002). Çokkültürlülüğü yeniden düşünmek (İkinci Baskı). Ankara: Phonix Yayınevi. Ünder, H. (2007). Uygarlık, kültür ve güncel sorunlar. İ. Güven (ed.). Uygarlık tarihi. İçinde (26–42). Ankara: PegemA Yayıncılık. Yalçın, C. (2002 a) Küreselleşme, çokkültürcülük ve eğitim. Eğitim Araştırmaları, 6, 65-77. İngilizce Banks, James A. Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Pearson, Allyn & Bacon, 2001; 5th edition, 2006. Banks, James A. Multicultural Education: Issues and Perspectives. New York: John Wiley & Sons, 2001; Seventh Edition, 2009.( Jackson, V. H. and Chance W. L. (2010). Transforming Teacher Education. Stylus Publishing, LLC, Sterling, Virginia. Banks, J. A. (2002). An introduction to multicultural education. Allyn & Bacon. Boston Mitchell, B. M., Salsbury, R. E. (1999). Encyclopedia of Multicultural Education. Greenwood Press, Westport. Gay G. (2004). “Curriculum Theory and Multicultural Education”. Handbook of Research on Multicultural Education (Second Edition) John Wiley & Sons, Inc. San Francisco. Ilghiz M. S. (2003) Constructing Multicultural Education in a Diverse Society. The Scarecrow Press, inc. London. Hernandez, H.(2001). Multicultural Education A Teacher’s Guide to Linking Context, Process, and Content. Prentice-Hall Inc. New Jersey.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 15 3 45
Örnek Vaka İncelemesi 4 5 20
Rapor Hazırlama 4 5 20
Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5 3
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek