GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9406015022020 Özgün Baskıresim II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, özgün baskı resim eğitimi süresince sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandıracak eğitimi kazandırmaktır. Çağın gereksinimine yanıt veren, çağdaş sanat anlayışı ile ülkemizde oldukça yeni bir ilgi alanı olan baskı resmin daha geniş kitlelere ulaşmasını ve yaygınlaşmasını sağlamaktır. Ayrıca, dünya’da ve Türkiye’de Özgün baskı sanatının gelişimi incelemek , farklı kültürlerdeki üretilmiş özgünbaskı sanatçılarının ve eserlerinin analizini yapabilmek amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Dizar ERCİVAN ZENCİRCİ


1 Exlibris'in plastik sanatlar içindeki yerinin farkında olma.
2 Özgün baskıresimin sorunlarının farkında olma.
3 Sanat eğitiminde özgün baskıresim çalışmalarının yansımasını özümseme.
4 Farklı teknik ve üslupta çalışan sanatçıları ayırt edebilme.
5 Eser analizi yapabilme.

Birinci Öğretim



Yok


Özgün Baskıresimde Yeni Arayışlar Özgün Baskıresimin Sorunları Sanat Eğitimi ve Özgün Baskıresim Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Exlibris
2 Exlibris
3 Özgün Baskıresimde Yeni Arayışlar
4 Özgün Baskıresimin Sorunları
5 Sanat Eğitimi ve Özgün Baskıresim
6 Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi
7 Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi
8 ARA SINAV
9 Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi
10 Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi
11 Baskıresim Sanatçı ve Eser Analizi
12 Proje
13 Proje
14 Proje değerlendirme ve sunum

Arnheim,R. (2007). Görsel Düşünme. (Öğdül, R., Çev.) İstanbul: Metis Yayınları Aslıer, M. (1985). “Son Yüzyılda Türkiye’de Özgün Baskı Resim Sanatı” Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Aslıer, M. (1989). Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. İstanbul: Tiglat Yayınları, 173 Büyükişleyen, Z. (1987). “1400 Başlarından Günümüze Kadar Alman Ağaç Baskısı” Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Cawthorne, N. (1997). “The Art of Japanese Prints”, New York: Laurel Glen Publishing BRUNNER, F. (2001). Gravürün El Kitabı. İstanbul: Yeni Basım Matbaacılık Atar, A. (1995), Başlangıcından Günümüze Taşbaskı, Eskişehir: Anadolu Ünv. Yayınları; no: 846 Gökaydın N. (1987). “Tahta Baskı Tekniği Dünü, Bugünü, Eğitimde Yeri”,. Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Sayı 6 Özsezgin, K. (1987). Ağaç Baskı ve Türk Ressamları, Ankara: Hacettepe Ünv., GSF Yayınları Pele, B. (1985). Ağaç Baskı Sanatı, Mezuniyet Tezi ROSS, J. (1990). The Complete Printmaker, The Free Press, New York Devlet Resim ve Heykel katalogları. Uluslararası bienal ve trianel katalogları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 12 2 24
Gözlem 10 3 30
Örnek Vaka İncelemesi 10 3 30
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 3 2 6
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 4 20
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 4 4 3 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek