Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9406015182020 | Nitel Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; nitel bir araştırmanın tasarlanması, uygulanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve raporlaştırılması süreçlerini kavrayabileceklerdir.
Doç. Dr. Bünyamin YURDAKUL
1 | Bu dersin sonunda, |
2 | pozitivizm ve pozitivizm ötesi paradigmaların temel varsayımlarını tanıyabilme. |
3 | nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi. |
4 | nitel araştırma yaklaşımının özelliklerini tanıyabilme. |
5 | nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırabilme. |
6 | nitel araştırma süreçlerinde araştırmacının rolünü açıklayabilme. |
7 | nitel araştırmada etik sorunları / ilkeleri eleştirel irdeleyebilme. |
8 | nitel araştırma tasarımlarının özelliklerini irdeleyebilme. |
9 | nitel araştırma desenlerini karşılaştırabilme. |
10 | nitel araştırma yöntemlerinin özelliklerini kavrayabilme. |
11 | nitel veri analizi sürecini kavrayabilme. |
12 | nitel çalışmalarda geçerlik ve güvenirliğin sağlanması için alınması gereken önlemleri sıralayabilme. |
13 | yüksek lisans tezini nitel araştırma yöntemlerini kullanarak yürütmeye istekli olabilme. |
14 | nitel araştırmanın önemini takdir edebilme. |
15 | nitel çalışmaları okumaktan zevk alabilme. |
Birinci Öğretim
“Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersini almış olmaları önerilir.
Yok
Dersin Tanıtımı Pozitivist ve Pozitivizm Ötesi Paradigma Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması Nitel Araştırma Yaklaşımı Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik Nitel Araştırmada Etik ve Araştırmacı Davranışları Nitel Araştırma Desenleri - I: Kültür Analizi ve Olgubilim Nitel Araştırma Desenleri - II: Durum Çalışması ve Kuram Oluşturma Nitel Araştırma Desenleri - III: Karma Yöntem Araştırması & Eylem Araştırması Görüşme Nitel Gözlem ve Doküman Analizi Mecazlar ve İnternet Yoluyla Veri Toplama Nitel Veri Analizi Nitel Bulguları Yazma Dersin Değerlendirmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Pozitivizim ve Pozitivizm Ötesi Paradigmalar | ||
3 | Nitel ve Nicel Yaklaşımların Karşılaştırılması | ||
4 | Nitel Araştırma Yaklaşımı | ||
5 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik | ||
6 | Nitel Araştırmada Etik ve Araştırmacı Davranışları | ||
7 | Nitel Araştırma Desenleri - I: Kültür Analizi ve Olgubilim | ||
8 | Nitel Araştırma Desenleri - II: Durum Çalışması ve Kuram Oluşturma | ||
9 | Nitel Araştırma Desenleri - III: Karma Yöntem Araştırması ve Eylem Araştırması | ||
10 | Görüşme | ||
11 | Nitel Gözlem ve Doküman Analizi | ||
12 | Mecazlar ve İnternet ile Veri Toplama | ||
13 | Nitel Veri Analizi – I | ||
14 | Nitel Veri Analizi – II | ||
15 | Nitel Bulguları Yazma | ||
16 | Dersin Değerlendirmesi |
Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. USA: Sage Publications. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (Eds) (1994). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Goetz, J. P. & LeCompte, M. (1984). Etnography and qualitative design in educational research. Orlando: Academic Pres. Heshuisus, L. (1996). From positivism to interpretivism and beyond. New York: Teachers College Press. Kirk, J. & Miller, M. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Beverly Hills, CA: Sage Publications. Lecompte, M. D. & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in etnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60. Marshall, C. & Rossman, G.. (1995). Designing qualitative research. USA: Sage Publications. Maxwell, J. A. (1996). Qualitative research design: An interpretive approach. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Miles B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourceook. (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage Publications. Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluations. Newbury Park, CA: Sage Publications. Rossman, B. G. & Rallis, F. S. (1998). Learning in the Field: An introduction to qualitative reseach. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Newbury Park, CA: Sage Publications. Wallerstein ve Diğerleri (2003). Gulbenkian Komisyonu Raporu Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor (Çev.: Ş. Tekeli). İstanbul: Metis Yayınları. Yıldırım, Ali ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. Applied Social research Methods Series. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 232 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 7 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 9 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 10 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 11 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 12 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 13 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 14 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 15 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |