Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9384015172020 | Afet ve Travma Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrenciler tarafından afet psikolojisi temel bilgilerini genel hatlarıyla öğrenmesi, afetlerdeki travma psikolojisinin kavranabilmesidir.
Doç. Dr. Gülseren KESKİN
1 | Travmatik stresin gelişimini açıklayabilir |
2 | Afet sonrası ruhsal travmaya yol açan risk faktörlerini tanımlar. |
3 | Travmanının yol açtığı ruhsal bozuklukların afet ortamında nasıl ele alınacağı, sağlık sisteminin nasıl örgütlenmesi gerektiğini açıklar. |
4 | Afetlerden sonra travmanınıjn yol açtığı ruhsal yıkımdan korumak, dayanıklılığı arttırmak, olumlu yönde değişim sağlamak için alınacak önlemleri tartışır. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
1. Travmatik yaşam olaylarının doğası ve psikososyal bağlam 2. Travmatik stresin gelişimini açıklayan psikososyal kuramlar 3. Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri 4. Bireylerde afete karşı gösterilen tepkiler; 5. Travma sonrası stres bozukluğu, 6. Travmatik olayın hemen sonrası görülen olağandışı tepkiler, 7. Deprem ve travma sonrası stres bozukluğu ilişkisi; 8. Travma ve Psikolojik sağlamlık 9. Ruhsal travmada klinik değerlendirme ve görüşme ilkeleri 10. Ruhsal travma ve ilişkili hastalıklarda bilişsel ve davranışçı kuramlar 11. Yardım çalışanlarında sekonder travma 12. Travmatik kayıplar ve yas 13. Travma sonrası büyüme (gelişme); 14. Travmanın dalga etkisi, 15. Afetlerde toplum ruh sağlığı yaklaşımları 16. Afet sonrası psikososyal müdahale programı;
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Travmatik yaşam olaylarının doğası ve psikososyal bağlam | ||
2 | Travmatik stresin gelişimini açıklayan psikososyal kuramlar | ||
3 | Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri | ||
4 | Bireylerde afete karşı gösterilen tepkiler | ||
5 | Travma sonrası stres bozukluğu | ||
6 | Travmatik olayın hemen sonrası görülen olağandışı tepkiler | ||
7 | Deprem ve travma sonrası stres bozukluğu ilişkisi | ||
8 | Travma ve Psikolojik sağlamlık | ||
9 | sınav | ||
10 | Ruhsal travmada klinik değerlendirme ve görüşme ilkeleri | ||
11 | Ruhsal travma ve ilişkili hastalıklarda bilişsel ve davranışçı kuramlar | ||
12 | Yardım çalışanlarında sekonder travma | ||
13 | Travmatik kayıplar ve yas | ||
14 | Travma sonrası büyüme (gelişme) | ||
15 | Travmanın dalga etkisi | ||
16 | Afetlerde toplum ruh sağlığı yaklaşımları-Afet sonrası psikososyal müdahale programı |
Bessel van der Kolk. Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma. Penguin Books; Illustrated Edition (September 8, 2015) Judith Hehrman. Trauma and Recovery: The Aftermath of Violence--From Domestic Abuse to Political Terror. Basic Books; 1R Edition (July 7, 2015)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 20 | 2 | 40 |
Makale Kritik Etme | 20 | 2 | 40 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |