GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9384015172020 Afet ve Travma Psikolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrenciler tarafından afet psikolojisi temel bilgilerini genel hatlarıyla öğrenmesi, afetlerdeki travma psikolojisinin kavranabilmesidir.


Doç. Dr. Gülseren KESKİN


1 Travmatik stresin gelişimini açıklayabilir
2 Afet sonrası ruhsal travmaya yol açan risk faktörlerini tanımlar.
3 Travmanının yol açtığı ruhsal bozuklukların afet ortamında nasıl ele alınacağı, sağlık sisteminin nasıl örgütlenmesi gerektiğini açıklar.
4 Afetlerden sonra travmanınıjn yol açtığı ruhsal yıkımdan korumak, dayanıklılığı arttırmak, olumlu yönde değişim sağlamak için alınacak önlemleri tartışır.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


1. Travmatik yaşam olaylarının doğası ve psikososyal bağlam 2. Travmatik stresin gelişimini açıklayan psikososyal kuramlar 3. Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri 4. Bireylerde afete karşı gösterilen tepkiler; 5. Travma sonrası stres bozukluğu, 6. Travmatik olayın hemen sonrası görülen olağandışı tepkiler, 7. Deprem ve travma sonrası stres bozukluğu ilişkisi; 8. Travma ve Psikolojik sağlamlık 9. Ruhsal travmada klinik değerlendirme ve görüşme ilkeleri 10. Ruhsal travma ve ilişkili hastalıklarda bilişsel ve davranışçı kuramlar 11. Yardım çalışanlarında sekonder travma 12. Travmatik kayıplar ve yas 13. Travma sonrası büyüme (gelişme); 14. Travmanın dalga etkisi, 15. Afetlerde toplum ruh sağlığı yaklaşımları 16. Afet sonrası psikososyal müdahale programı;


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Travmatik yaşam olaylarının doğası ve psikososyal bağlam
2 Travmatik stresin gelişimini açıklayan psikososyal kuramlar
3 Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri
4 Bireylerde afete karşı gösterilen tepkiler
5 Travma sonrası stres bozukluğu
6 Travmatik olayın hemen sonrası görülen olağandışı tepkiler
7 Deprem ve travma sonrası stres bozukluğu ilişkisi
8 Travma ve Psikolojik sağlamlık
9 sınav
10 Ruhsal travmada klinik değerlendirme ve görüşme ilkeleri
11 Ruhsal travma ve ilişkili hastalıklarda bilişsel ve davranışçı kuramlar
12 Yardım çalışanlarında sekonder travma
13 Travmatik kayıplar ve yas
14 Travma sonrası büyüme (gelişme)
15 Travmanın dalga etkisi
16 Afetlerde toplum ruh sağlığı yaklaşımları-Afet sonrası psikososyal müdahale programı

Bessel van der Kolk. Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma. Penguin Books; Illustrated Edition (September 8, 2015) Judith Hehrman. Trauma and Recovery: The Aftermath of Violence--From Domestic Abuse to Political Terror. Basic Books; 1R Edition (July 7, 2015)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 5 2 10
Örnek Vaka İncelemesi 20 2 40
Makale Kritik Etme 20 2 40
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 10 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek