Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9384015212020 | Afetlerde Hastane Acil Servisleri ve Hastane Afet Planları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Günümüz dünyasında afetler gündelik yaşamımızın değişmeyen parçalarına haline gelmiştir. Afetlerle baş edebilmenin temel bileşenleri risk ve zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirmedir. Bu ulusal ölçekli bir plan olsa da sağlık yapılanmaları da bu süreçlerde önemli yer tutar. Hastanelerinde olası tüm afetlere yönelik süreci öngören, uygulanabilir planlamanın yıllardır bu alanda tanımlanmış kuralları mevcuttur. Bu dersin amacı bir hastanenin olası tüm afetlere yönelik ( depremden yangına) planlamasını yapabilecek becerilerin kazandırılmasıdır.
Doç. Dr. Funda Karbek Akarca
1 | Afet tıbbının Türkiye ve dünyada gelişim süreçlerinin öğrenilmesi |
2 | Hastanenin ve bölgenin beklenen patolojilerin belirlenmesi ve risk analizlerini değerlendirmenin öğrenilmesi |
3 | Hastane triyaj yapılanmasının planlanması |
4 | Hastane kapasite ve yetenek artışının planlanmasının öğrenilmesi |
5 | Hastane tahliye planlarının nasıl yapıldığının öğrenilmesi |
6 | Hastane alt yapısının ve YOTA kavramının öğrenilmesi |
7 | Hastane Afet planlarının bileşenlerinin oluşturulmasının öğrenilmesi |
Birinci Öğretim
yok
Afet tıbbi epidemiyolojisi
Hastane afet planı bileşenleri Risk analizi Hastane triaj sistemleri YOTA kavramının özellikleri Hastane tahliye planlaması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Afet Tıbbının Tarihçesi | ||
2 | Risk Analizi, Kodlar ve Formlar | ||
3 | Beklenen Patolojiler | ||
4 | Acil serviste Triaj | ||
5 | Tıbbi Kapasite ve Yetenek Artışı | ||
6 | Hastane Altyapısı ve Yapısal Olmayan Tehlikelerin Azaltılması (YOTA) | ||
7 | Hastane Olay Yönetim Sistemine Giriş ve Ana Görevler | ||
8 | Operasyon | ||
9 | Lojistik-Finans | ||
10 | Planlama, Tıbbi Teknik Danışma Kurulu Görevleri | ||
11 | Hastane Tahliye Planlaması | ||
12 | Medya ve Halkla İlişkiler | ||
13 | Kişisel Koruyucu Ekipman ve Dekontaminasyon | ||
14 | Masa başı Tatbikatla Hastane Afet Organizasyonu |
Koenig and Schultz's Disaster Medicine: Comprehensive Principles and Practices, Editörler: Carl H. Schultz, Kristi L. Koenig Ciottone's Disaster Medicine E-Book, Editörler: Robert G. Darling, Gregory R. Ciottone, Selim Suner wadem.org Emergency Medicine, Trauma and Disaster Management : From Prehospital to Hospital Care and Beyond, Editörler: Emmanouil Pikoulis , Edited by Jay Doucet
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |