Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9384015302020 | Göç Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı afet yönetimi ve göç araştırmaları ilişkisini kurmak, göç süreçlerini ve etkilerini afet teması üzerinden değerlendirmektir.
Doç. Dr. Arife KARADAĞ
1 | 1. Afet Yönetimi ve göç araştırmaları ilişkisini kurabilmek |
2 | 2. Göç Yönetiminde Afet Yönetimi göç sürecindeki rolleri ile kültürel ve toplumsal yapıdaki işlevlerini tanımak |
3 | 3. Göç ve sosyal entegrasyon süreçlerinde kadının yaratıcı ve aktarıcı olarak konumunu değerlendirebilmek |
4 | 4. Göç kültüründe kadının rol ve konumunu kavramak |
Birinci Öğretim
-----
-----
Bu ders kapsamında; özellikle uluslararası düzenli ve düzensiz göç hareketlerinde kadının rolü ve işlevi tartışılmaktadır. Toplumsal cinsiyet çalışmaları ve göç ilişkisi kurularak, göç ve entegrasyon süreçlerinde kadının rolü üzerine değerlendirmelerde bulunulmaktadır.Toplumsal Cinsiyet ve göç ilişkisine ait temel kavramlar ve yaklaşımlar kavranarak, göç süreçlerinin kadına sosyal ekonomik ve psikolojik etkileri incelenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Göç ve Afet araştırmalarında coğrafi yaklaşımın açıklanması. 2 Uluslararası göç tartışmaları ve göç kuramları 3 Dünya’da büyük göçler : nedenleri ve sonuçları 4 Küreselleşme ve Dünyada değişen göç dinamikleri ve Afetler 5 Göçün uluslararası boyutu- Düzenli-Düzensiz Göç Hareketleri-Afetlerin Etkisi 6 Sosyo-Mekansal Boyutu ile Dünya’da Değişen Göç Türleri - Değişen Göç Dinamikleri ve 7 Göçün Ekonomik – Toplumsal-Psikolojik Etkileri ve Afetler 8 Ara sınav 9 Afetler ve Yol Açtığı Uluslararası Emek Göçü –Temalı Seminer sunumu 10 Göç literatüründe göçmen, mülteci, sığınmacı, diaspora kavramlarını Afet Coğrafyası üzerinden okumak 11 Uluslararası Göçün Kuramsal Açıdan Değerlendirilmesi ve Afet İlişkisi 12 Uluslararası Hukukta Göç ve Afetler 13 Uluslararası göç ve mülteci sorununu Afet Coğrafyası üzerinden okumak 14 Afet sonrası meydana gelen göçlerin iş piyasasına etkileri 15 Afet sonrası meydana gelen göçün sosyal ve Kültürel Entegrasyonunda Kadının Rolü 16 Final sınavı |
Abadan-Unat, N., (2002). Bitmeyen Göç, Konuk işçilikten Ulus-ötesi Yurttaşlığa, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Ceritoglu E., Gurcihan-Yunculer H. ., Torun H. ve Tumen S., (2015) The Impact of Syrian Refugees on Natives’ Labor Market Outcomes in Turkey: Evidence from a Quasi-Experimental Design IZA Discussion Paper No. 9348 Çiçekli, B., (2009). Uluslararası Hukukta Mülteciler ve Sığınmacılar, Seçkin:Ankara. Massey, D., Arango J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino A., J. Taylor E., (2014). Uluslararası Göç Kuramlarının Bir Değerlendirmesi, Göç Dergisi Cilt: 1, Sayı: 1, sf. 11 –46ISSN: 2054-7110 | e-ISSN: 2054-7129 Mutluer, M. (2001). Uluslararası Göçler ve Türkiye, Çantay Kitabevi, İstanbul. • Chesner, C., Rose, W. I., Deino, A. L., Drake, R., & Westgate, J. A. (1991). Eruptive history of Earth's largest Quaternary caldera (Toba, Indonesia) clarified. Geology, 19(3), 200-203. • Türkiye’de afetlerin Mekansal ve İstatistikel Dağılımı Afet Bilgileri Envanteri, T. C Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü, Afet Etüt ve Hasar Tespit Daire Başkanlığı, Ankara. • Graumann, A., Houston, T., Lawrimore, J., Levinson, D., Lott, N., McCown, S., et al. (2005; güncellenme 2006). Hurricane Katrina a climatological perspective: Preliminary report. Edinilme: 8 Kasım 2007’de National Oceanic and Atmospheric Administration's National Climatic Data Center’den. http://www.ncdc.noaa.gov/oa/reports/tech-report-200501z.pdf. ETKİN BİR GÖÇ FAKTÖRÜ: AFETLER 51 • Hugo, G. (1996). Environmental Concerns and International Migration.International Migration Review, 30:1: 105-131. • International Displacement Monitoring Center report (IDMC). (2015). • Global Estimates 2015, https://www.IDMC/Publications/global-estimates-2015- people-displaced by disasters. • İnalcık, H. (1997). A not on the population of Cyprus. Başbakanlık Osmanlı Arşivleri, İstanbul. • Oliver-Smith, A. (2006). Disasters and forced migration in the 21st century. Social Science Research Council Understanding Katrina: Perspectives from the Social Sciences http://understandingkatrina. ssrc. org. (Erişim: 01.08.2016). • Rampino, M. R., Self, S. (1993). Climate-volcanism feedback and the Toba eruption of∼ 74,000 years ago. Quaternary Research, 40(3), 269-280. • Südaş, İ. (2004). Effects of Marmara Earthquake of August 17, 1999 on Population and Settlement: Case of Gölcük (Kocaeli). Aegean Geographical Journal, 13, 73-91, Izmir-Turkey. • Soares, P., Ermini, L., Thomson, N., Mormina, M., Rito, T., Röhl, A., ... & Richards, M. B. (2009). Correcting for purifying selection: an improved human mitochondrial molecular clock. The American Journal of Human Genetics, 84(6), 740-759. • Tuna, K., Parin, S., Tanhan, F. (2012). Van Depremi Sosyo-Ekonomik ve Psikolojik Durum Tespiti Raporu. Çocuk Araştırmaları Merkezi, İstanbul. Turney, • C. S., & Brown, H. (2007). Catastrophic early Holocene sea level rise, human migration and the Neolithic transition in Europe. Quaternary Science Reviews, 26(17), 2036-2041. • Varano, S. P., Schaferb, J. A., Cancinoc, J. M., Deckerd, S. H., Greenee, J. R. (2010). A tale of three cities: Crime and displacement after Hurricane Katrina, Journal of Criminal Justice, Volume 38 (1), 42-50. • AFAD, (2014a). T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 2014-2023 Maden ve Maden Atıklarından Kaynaklı Kazalar, Yol Haritası Belgesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
----
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 |