GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9384015312020 Afetlerde Çocuk ve Adölesan Ruh Sağlığı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrenciler tarafından afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal sorunlarının tanılanması ve ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi için yapılması gerekenlerin tanımlanması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Gülseren KESKİN


1 Afetler ve risk altındaki nüfusu, özel koşullardaki çocuk ve adolesanları tanımlar
2 Afetlerde çocuk ve adolesanların sağlık gereksinimlerini sınıflayabilir ve çözüm önerileri geliştirir
3 Afetlerde çocuk ve adolesanların ruhsal sağlık sorunlarına yönelik hızlı değerlendirme yapabilir
4 Afetlerde çocuk ve adolesanların sağlık gereksinimlerine yönelik müdahale önerileri oluşturur

Birinci Öğretim


-


[Yok]


1 Afetlerde çocuk ve adolesanların büyüme ve gelişmesinde risklerin değerlendirilmesi 2. Afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal durumunun değerlendirilmesi 3. Afetlerde çocuk ve adolesanların psikososyal sağlığının değerlendirilmesi 4. Afetlerde çocuk ve adolesanlarda posttravmatik sendrom ve psikososyal sorunlar 5. Afet -Travma ve çocuklarda Bağlanma örüntülerinde bozulma ve ruhsal sorunlar 5. Çocukluk çağı travmaları, travma yaşantısı olan çocuklarla değerlendirme ve görüşme ilkeleri 6. Travma deneyimi olan çocuk ve ergenlerde tedavi yaklaşımları 7.Afetlerde çocuk ve gençlerin riskli davranışlarının ( alkol-sigara bağımlılığı) değerlendirilemesi 8. Afetlerde adolesanlarda cinsel sorunlar, cinsel istismar ve güvenli cinsellik yaklaşımı 9. Çocuk ve ergenlerde kayıp ve kayba karşı reaksiyonlar 10. Afetlerlerde çocuk ve adolesan sağlığının korunması ve geliştirilmesini etkileyen etmenler 11. Krize Müdahale Modeli 12. Roberts?ın Yedi Basamaklı Krize Müdahale Modeli 13. Kriz İyileştirme Modeli


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Afetlerde çocuk ve adolesanların büyüme ve gelişmesinde risklerin değerlendirilmesi
2 Afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal durumunun değerlendirilmesi
3 Afetlerde çocuk ve adolesanların psikososyal sağlığının değerlendirilmesi Evaluation of psychosocial health of children and adolescents in disasters
4 Afetlerde çocuk ve adolesanlarda posttravmatik sendrom ve psikososyal sorunlar
5 Afet -Travma ve çocuklarda Bağlanma örüntülerinde bozulma ve ruhsal sorunlar
6 Çocukluk çağı travmaları, travma yaşantısı olan çocuklarla değerlendirme ve görüşme ilkeleri
7 Travma deneyimi olan çocuk ve ergenlerde tedavi yaklaşımları
8 VİZE
9 Afetlerde çocuk ve gençlerin riskli davranışlarının ( alkol-sigara bağımlılığı) değerlendirilmesi
10 Afetlerde adolesanlarda cinsel sorunlar, cinsel istismar ve güvenli cinsellik yaklaşımı
11 Krize Müdahale Modeli
12 Afetlerlerde çocuk ve adolesan sağlığının korunması ve geliştirilmesini etkileyen etmenler
13 Çocuk ve ergenlerde kayıp ve kayba karşı reaksiyonlar
14 Kriz İyileştirme Modeli

Straus MB. Trauma in Adolescents: Development, Attachment, and the Therapeutic Relationship. The Guilford Press; 1st Edition (January 3, 2017) King SN, Suarez M. Interviewing with Adolescents and Young Adults (Applications of Motivational Interviewing) The Guilford Press; Illustrated Edition (December 17, 2010)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Örnek Vaka İncelemesi 20 2 40
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 5 8 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 8 16
Okuma 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek