GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9235015262020 Tasarımda Folklorik Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Ders kapsamında Folklorik kültür öğeleri ve bu öğelerin farklı materyalleriyle tasarımı arasındaki etkileşimini anlatmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Serkan BOZ


1 Geleneksel zanaatleri tanıma
2 Anadolu Kültür öğelerini tanıma
3 Tasarımda geleneksel öğeleri kullanabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Geleneksel zanaatler, el sanatları ve folklorun tanımı ve sanat, tasarım ve teknoloji ile ilişkisi, Anadolu kültürü katmanları (Prehistorik dönemden bugüne), Geleneksel Anadolu zanaatleri ve el sanatları konusunda genel bilgiler, Dünyada geleneksel sanatların çağdaş tasarımlarda kullanımlarına örnekler Geleneksel sanatların moda tasarımda uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Geleneksel zanaatler, el sanatları ve folklorun tanımı ve sanat, tasarım ve teknoloji ile ilişkisi
2 Anadolu kültürü katmanları (Prehistorik dönemden bugüne)
3 Geleneksel Anadolu zanaatleri ve el sanatları konusunda genel bilgiler
4 Geleneksel Anadolu zanaatleri ve el sanatları türleri
5 Basmacılık
6 Tekstil ve dokuma
7 Oya ve nakış
8 Ahşap işleme
9 Arasınav
10 Takı, değerli ve yarı değerli metal işçiliği, sadekarlık
11 Saraciye
12 Çini, Ebru
13 Dünyada geleneksel sanatların çağdaş tasarımlarda kullanımlarına örnekler
14 Gelenekselden çağdaşa dönüşüm
15 Gelenekselden çağdaşa dönüşüm
16 Final sınavı

-İnalcık H., Türkiye Tekstil Tarihi, 2008 -Koçu R. E., Türk Giyim Kuşam ve Süslenme Sözlüğü, 1967 -Erbek M., Anadolu Motifleri, 2002 -Gürsoy A. T., Giyim Kültürü ve Moda, 2010 - H. Glassie, (1993), Turkish Tradition Art Today, Indiana University Press, Bloomington. - S. Walton, (2001), Creative Folk Art, Southwater Publishing, New York. - C.B. Selen, (2001), Outsider, Self Taught and Folk Art Annotated Bibliography, MacFarland Company, New York. - Raw Vision No. 35: Outsider Art, Art Brut, Contemporary Folk Art, Raw Vision Ltd., New York, (2001). - A. Dundes, (1980), Interpreting Folklore, Indiana University Press, Bloomington.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Hazırlama 1 50 50
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 50 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 34 34
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 3
ÖÇ 2 5 5 3
ÖÇ 3 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek