Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9235015362023 | Tasarımda İletişim Yetkinlikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin yaşamın temel bir taşı olan iletişim kavramını ve bu kavramın sürecini, unsurlarını tanımlamalarını, sporda iletişimin gücü ve önemini anlamalarını, benlik, farkına varma, algılama ve empatinin etkili iletişime katkılarını, iletişimde grup kavramını tanımalarını, sürtüşme çatışma ve önyargıların önlenmesine dair temel ilkeleri kavramalarını sağlamaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN
1 | İletişim, benlik, farkına varma, algılama ve empati kavramları gibi iletişimde önemli olan temel kavramlar hakkında bilgi edinme |
2 | Kişiler arası iletişimde önemli bir yeri olan sözsüz iletişim kavramına dair ilkeleri öğrenebilme |
3 | Dinleme kavramı, amaçları, aşamaları ve dinleme çeşitlerini öğrenerek iyi bir dinleyici olmanın özelliklerini öğrenebilme |
4 | Kişiler arası iletişimde karşılaşılan önyargılar, sürtüşme-çatışmalar, savunma mekanizmalarını tanımlama ve çözüm yolları konularına dair temel bilgi ve becerileri edinebilme |
5 | İletişimde grup kavramı ile grup içi iletişimin özelliklerini anlayabilme |
6 | Tasarım sürecinde iletişimin önemini, yöneticiler, çalışanlar, paydaşlar ve tüketiciler açısından değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim kavramı, benlik, farkına varma, algılama, empati, dinleme, sözsüz iletişim, sürtüşme çatışmalar, önyargılar, savunma mekanizmaları, etkili iletişim.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Önemi | ||
2 | Benlik | ||
3 | Farkına Varma | ||
4 | Algılama; Marka reklamlarının tüketici algısı üzerindeki etkileri | ||
5 | Empati | ||
6 | Duygusal Zeka | ||
7 | Dinleme | ||
8 | Ara Sınav (Proje Ara Sunumu) | ||
9 | Sözsüz İletişim | ||
10 | Sürtüşme Çatışmalar ve Çözümleri; Markalar arası çatışmalar | ||
11 | Önyargılar, moda markaları hakkındaki önyargılar | ||
12 | Savunma Mekanizmaları | ||
13 | Tasarım sürecinde etkili İletişim ve önemi | ||
14 | Tasarım sürecinde yönetici, çalışan ve tüketici açısından iletişimin gücü | ||
15 | Proje Sunumu | ||
16 | Proje Sunumu | ||
17 | Final sınavı | ||
18 | Bütünleme sınavı |
Gürüz D., Eğinli T. A., İletişim Becerileri, Nobel Yayın, ANKARA-2008. Salome J., Galland S.,”AH Kendime Bir Kulak Versem”, Sistem Yayıncılık, İSTANBUL- 2003. Voltan-Acar N., “Terapötik İletişim”, Kişilerarası İletişim, ANKARA- 1998.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |