Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9209045112019 | Çağdaş Toplumlarda Din Tartışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı din-toplum ilişkisini ve bunun değişen ve günümüzde tartışılan yönlerini incelemektir.
Prof. Dr. Bekir Zakir Çoban
1 | Dinin tanımı ve dinlerin tasnifi sorunu hakkında bilgi sahibi olmak. |
2 | Geleneksel dönemden modern ve postmodern döneme dinle ilgili temel tartışmaları kavramak |
3 | Sekülerleşme tartışmalarını analiz edebilmek |
4 | Siyaset, kadın, ve çevre gibi sorunlarla din ilişkisi hakkında fikir yürütebilmek |
5 | Posthümanizm ve transhümanizm gibi yeni fikirlerin dinle muhtemel ilişkisini analiz edebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dinin tanımı ve dinlerin sınıflandırılması ile ilgili sorunlar Farklı disiplinler açısından dine bakışlar. Günümüz dünya dinlerinin tarihsel gelişimi ve modern dönemde karşılaşılan sorunlar. Din ve toplum ilişkisi konusuna farklı yaklaşımlar. Sekülerleşme tartışmaları Dini alanda gelenekçilik, modernistlik, tarihselcilik yaklaşımları Çevre, kadın, siyaset ile ilgili tartışmalarda din. Postmodernite ve din tartışmaları. Posthümanizm, transhümanizm ve din.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon | ||
2 | Din nedir? Tanım sorunu | ||
3 | Dinlerin sınıflandırılması | ||
4 | Farklı disiplinlerde dine bakış | ||
5 | Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam | ||
6 | Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam | ||
7 | Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam | ||
8 | Vize | ||
9 | Doğu Dİnleri: Hinduizm ve Budizm | ||
10 | Doğu Dİnleri: Hinduizm ve Budizm | ||
11 | Modernizm ve din | ||
12 | Sekülerleşme | ||
13 | Din, çevre ve kadın sorunları | ||
14 | Potmodernizm ve din | ||
15 | Posthümanizm, transhümanizm ve din | ||
16 | Final |
• Felicien Challaye, Dinler Tarihi, çev. S. Tiryakioğlu, Varlık Yayınları. • Lord Northbourne, Modern Dünyada Din, çev. Ş. Yalçın, İnsan Yayınları, 1998. • Bryan S. Turner, Din ve Modern Toplum, çev. Arzu Tüfekçi, Sentez Yayınları, 2017. • Linda Woodhead (ed.), Religions in the Modern World: Traditions and Transformations, Routledge, 2002. • Talip Demir, Din ve Transhümanizm, EskiYeni Yayınları, 2021. • Adam K. Webb, “Modern Karşıtı Hareket: Rabindranath Tagore, Muhammed İkbal ve Liang Shuming'in Düşünceleri Üzerine, Dünya Tarihi Perspektifinden Bir Değerlendirme”, çev. Bekir Zakir Çoban, DEÜİFD, 2015/1, Sayı 41, ss. 339-363.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 1 | 40 | 40 |
Makale Yazma | 2 | 30 | 60 |
Makale Kritik Etme | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |