GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9209045112019 Çağdaş Toplumlarda Din Tartışmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı din-toplum ilişkisini ve bunun değişen ve günümüzde tartışılan yönlerini incelemektir.


Prof. Dr. Bekir Zakir Çoban


1 Dinin tanımı ve dinlerin tasnifi sorunu hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Geleneksel dönemden modern ve postmodern döneme dinle ilgili temel tartışmaları kavramak
3 Sekülerleşme tartışmalarını analiz edebilmek
4 Siyaset, kadın, ve çevre gibi sorunlarla din ilişkisi hakkında fikir yürütebilmek
5 Posthümanizm ve transhümanizm gibi yeni fikirlerin dinle muhtemel ilişkisini analiz edebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dinin tanımı ve dinlerin sınıflandırılması ile ilgili sorunlar Farklı disiplinler açısından dine bakışlar. Günümüz dünya dinlerinin tarihsel gelişimi ve modern dönemde karşılaşılan sorunlar. Din ve toplum ilişkisi konusuna farklı yaklaşımlar. Sekülerleşme tartışmaları Dini alanda gelenekçilik, modernistlik, tarihselcilik yaklaşımları Çevre, kadın, siyaset ile ilgili tartışmalarda din. Postmodernite ve din tartışmaları. Posthümanizm, transhümanizm ve din.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oryantasyon
2 Din nedir? Tanım sorunu
3 Dinlerin sınıflandırılması
4 Farklı disiplinlerde dine bakış
5 Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam
6 Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam
7 Ortadoğu Dinleri: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam
8 Vize
9 Doğu Dİnleri: Hinduizm ve Budizm
10 Doğu Dİnleri: Hinduizm ve Budizm
11 Modernizm ve din
12 Sekülerleşme
13 Din, çevre ve kadın sorunları
14 Potmodernizm ve din
15 Posthümanizm, transhümanizm ve din
16 Final

• Felicien Challaye, Dinler Tarihi, çev. S. Tiryakioğlu, Varlık Yayınları. • Lord Northbourne, Modern Dünyada Din, çev. Ş. Yalçın, İnsan Yayınları, 1998. • Bryan S. Turner, Din ve Modern Toplum, çev. Arzu Tüfekçi, Sentez Yayınları, 2017. • Linda Woodhead (ed.), Religions in the Modern World: Traditions and Transformations, Routledge, 2002. • Talip Demir, Din ve Transhümanizm, EskiYeni Yayınları, 2021. • Adam K. Webb, “Modern Karşıtı Hareket: Rabindranath Tagore, Muhammed İkbal ve Liang Shuming'in Düşünceleri Üzerine, Dünya Tarihi Perspektifinden Bir Değerlendirme”, çev. Bekir Zakir Çoban, DEÜİFD, 2015/1, Sayı 41, ss. 339-363.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 1 40 40
Makale Yazma 2 30 60
Makale Kritik Etme 1 35 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 3 2 2 3 1 2 3 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 2 2 2 3 1 2 3 2 2 4 4 3 4 3 5
ÖÇ 3 3 3 4 5 5 2 1 4 3 2 2 4 2 1
ÖÇ 4 3 4 4 4 3 4 3 3 3 2 3 4 2 2
ÖÇ 5 4 5 5 4 4 4 4 4 2 4 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek