GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9209045012022 (E) Bilimsel Etik ve Sosyal Araştırma Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı sosyal araştırmada bilimsel etik kavrayışının geliştirilmesi Yüksek lisans öğrencilerine yeni araştırma tekniklerini tanıtmak, geleneksel araştırma tekniklerinin yanı sıra araştırma teknikleri konusundaki gelişmelerden haberdar olmalarını sağlayarak yüksek lisans çalışmalarında araştırma teknikleri konusunda onlara farklı/yeni bir perspektif kazandırmaktır


Doç. Dr. Göknur EGE


1 Sosyal araştırmada bilimsel etik kavrayışının geliştirilmesi
2 Sosyal araştırma konusunda mevcut bilgilerin geliştirilmesi
3 Sosyolojide yeni araştırma tekniklerinden haberdar olmalarını sağlamak
4 Sosyolojide araştırma teknikleri açısından yeni/farklı bir perspektif kazandırmak
5 Sosyolojide araştırma tekniklerini sosyolojik araştırmalarda uygulayabilme becerisini geliştirmek

Birinci Öğretim


Yok


Öğrencilerin kendi fikirlerini geliştirmek, farklı yaklaşımlardan haberdar olmak ve konuyu daha iyi anlayabilmek için ders konularıyla ilgili okuma ve araştırma yapmaları önerilmektedir


Bu dersin içeriği sosyal araştırma ve sosyal araştırmalarda bilimsel etik konusunda mevcut bilgilerin geliştirilmesi, sosyal araştırmada karşılaşılan sorunların ve çözümlerinin tartışılması sosyolojide ileri araştırma tekniklerinin tanıtılması, uygulamalarının örneklendirilmesi ve söz konusu araştırma teknikleriyle yapılabilecek analizlerin ele alınmasını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve giriş
2 Bilimsel Etik ve sosyal araştırma
3 Sosyal araştırmanın prensipleri
4 Sosyal bilimsel araştırmalarda örnekleme teknikleri
5 Sosyal araştırmalarda nicel teknikler
6 Sosyal araştırmalarda nitel teknikler
7 Söylem/Metin analizi
8 Ara Sınav (vize)
9 Sosyal araştırmalarda görsel ve işitsel teknikler
10 Göstergebilimsel analiz ve sosyal araştırma
11 Sosyal araştırmalarda bulguların değerlendirilmesi
12 Seminer ve tartışmalar
13 Seminer ve tartışmalar
14 Seminer ve tartışmalar
15 Seminer ve tartışmalar
16 Final Sınavı

1.Akinson, Robert. The life story interview Sage, 1998 2.Atkinson, Paul. & Delamont, Sara. (eds.) Narrative methods. Vol. 1 – 4 Sage, 2006 3.Ball, Michael S. & Smith, Gregory. Analyzing visual data Sage, 1992 4.Banks, Marcus. Visual Methods in Social Research Sage, 2001 5.Barker, Chris. Cultural studies and discourse anal ysis: a dialogue on language and identity Sage, 2001 6.Barter, Christine. & Renold, Emma. The Use of Vignettes in Qualitative Research’ Social Research Update , Issue 25 1999 7.Barthes, Roland, Image-Music-Text. London: Fontana, 1977 8.Barthes, Roland, 1999, Göstergebilimsel Serüven, (çev. Mehmet Rıfat & Sema Rıfat), Altan Matbaacılık 9.Barthes, Roland, Elements of Semiology (eng. Annette Lavers & Colin Smith). London: Jonathan Cape 1967 10.Berger, Ronald. J & Quinney, Richard. (eds.) Storytelling sociology: narrative as social enquiry Lynne Rienner, 2005 11.Bloor, Michael. (ed.) Focus groups in social research Sage, 2000 12.Bryman, Alan ‘Integrating quantitative and qualitative research: how is it done?’ Qualitative research , Vol.6, No. 1, pp. 97 – 113 Sage, 2006 13.Catterall, M. and Maclaran, P. 'Focus Group Data and Qualitative Analysis Programs: Coding the Moving Picture as Well as the Snapshots' Sociological Research Online, Vol. 2, No. 1. 1997 14.Clandinin, D. Jean. Handbook of narrative inquiry: mapping a methodology Sage, 2007 15.Collier, John Jn. & Collier, Malcolm. Visual anthropology: photography as a research method Alburduerque, 1986 16.Cosslett, Tess., Lury, Celia. & Summerfield, Penny. Feminism and autobiography: texts, theories and methods . Routledge, 2000 17.Culler, J., The Pursuit of Signs: Semiotics, Literature, Deconstruction, New York, Routledge, 1980 18.Deely, J. Basics of semiotics. Bloomington, IN: Indiana University Press1990 19.Deely, J.. Introducing semiotic. Bloomington, IN: Indiana University Press. 1982 20.Denzin, Norman K. ‘ The reflexive interview and a performative social science’ Qualitative research , Vol. 1, No. 1, pp. 23 - 46 Sage, 2001 21.Elliot, Jane. Using narrative in social research Sage, 2005 22.Finnegan, Ruth. Oral traditions and the verbal arts: a guide to research practice s Routledge, 1992. 23.Frische, Micheal. A shared authority: essays on the craft and meaning of public history State of New York University Press, 1990 24.Fyfe, Gordon. & Law, John. (eds.) Picturing power: visual depiction and social relations Routledge, 1988 25.Genosko, Gary, Baudrillard and Signs: Signification Ablaze. London: Routledge 1994 26.Gluck, Sherna Berger & Patai, Daphne. (eds.) Women's Words: the feminist practice of oral history Routledge, 1991 27.Grinyer, Anne ‘Personal agendas in emotionally demanding research’ Social Research Update , Issue 46 2005 28.Günay, Doğan, Göstergebilim Yazıları, Multilingual: İstanbul. 2002 29.Hall, Stuart. (ed.) Representation: Cultural represen tations and signifying practices Sage, 1997 30.Herrera, C. ‘ Two arguments for ‘covert methods’ in social research’ British Journal of Sociology 5,2: 331-343 Routledge & Kegan Paul, 1999 31.Hollway, Wendy. & Jefferson. Tony. Doing qualitative resear ch differently: free association, narrative and the interview method Sage, 2000 32.Krueger, Richard A. Developing questions for focus groups Sage, 1998 33.Lazar, Michelle M. (ed.) Feminist critical discourse analysis: gender, power and ideology in discourse Palgrave Macmillan, 2005 34.Morgan, David L. Focus groups as qualitative research Sage, 1997 35.Morgan, David L. ‘ Focus Groups ’ Annual Review of Sociology Vol. 22 pp. 129-152 Annual Reviews, 1996 36.Neuman, William. Basics of social research: qualita tive and quantitative approaches Pearson, Allen and Bacon, 2007 37.Phillips, Nelson. & Hardy, Cynthia. Discourse analysis: investi gating process of social construction Sage, 2002 38.Plummer, Ken. Documents of life: an introduction to the problems and literature of a humanistic method George Allen & Unwin, 1983 39.Prosser, Jon. (ed.) (1998) Image-Based Research: A Sourcebook for Qualitative Researchers Routledge, 1998 40.Sayın Önal, Göstergebilim ve Sosyoloji Anı Yayıncılık, 2014 41.Stewart, David. & Shamdasani, Prem N. Focus groups: theory and practice Sage, 1990 42.Thompson, Paul. The voice of the past Oxford University Press, 2000 43.Weiss, Gilbert. & Wodak, Ruth. (eds.) Critical discourse analysis: theory and interdisciplinarity Palgrave Macmillan, 2003 44.Welch, B. L. ‘Student’ and small sample theory. J. Amer. Statist. Assoc. 53 777–7881958 45.Wodak, Ruth. & Meyer, Michael. Methods of Critical Discourse Analysis Sage, 2001



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Makale Yazma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 177

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 1 4 5 1 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 4 5 3 1 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 3 1 5 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 5 3 1 5 1 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 4 5 3 1 5 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek