GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9214045112019 Basın İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilere pazarlama kavram, karar ve uygulamaları ile ilgili bilgi vermektir. Bu çerçevede ders kapsamında genel olarak, pazarlama kavramı, pazarlamanın gelişim süreci, pazarlamanın 4P’si irdelenmektedir.


Prof. Dr. Evrim Pelin Baytekin


1 1.Pazarlamayı etkileyen faktörleri kavrayabilme
2 2.Tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen etmenleri anlayabilme
3 3. Pazarlama ile ilgili 4 P ve 4P ile ilgili temel özellikleri kavrayabilme.
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama, tüketicilerin satın alma davranışları, mal, fiyat, dağıtım, tutundurma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
2 Pazarlama Sistemini Etkileyen Çevresel Faktörler, Pazar Türleri , hedef pazar
3 Tüketici Davranışları, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler
4 müşteri memnuniyeti mal ve hizmet mal türleri
5 Mal Karması Kavramı Yeni Mal Geliştirme Yöntemi Konumlandırma
6 Malın Türlü Nitelikleri Fiyat Kavramı, Önemi
7 Fiyatlamayı Etkileyen Faktörleri Fiyatlama Amaçları Fiyatlama Yöntemleri
8 Arasınav (Vize)
9 Fiyat Politikaları Dağıtım, Dağıtım Kanalı Kavramı Dağıtım Kanalı Türleri
10 Dağıtm Kanalında İlişkiler Kanal Seçiminde Aşamalar
11 Pazarlama Kanalını Etkileyen Etmenler Halkla İlişkiler Kavramı
12 Halkla İlişkiler, Gelişim Süreci Halkla İlişkiler Modelleri,
13 Pazarlama Karması İçerisinde Halkla İlişkilerin Yeri, Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (MPR)
14 Reklam, Satış Geliştirme ve Kişisel Satış
15 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar; Doğrudan Pazarlama, Veri Tabanlı Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Ağızdan Ağıza Pazarlama vb.
16 Final

1. Göksel A. B., Baytekin E. P., 2013, Temel Pazarlama Bilgileri, Ege Üniversitesi Yayınları, İletişim Fakültesi Yayın No:38 2.Baytekin E. P., 2015, Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları, Nobel Yayınları. 3. Çağlar İ., Kılıç S., Pazarlama, 2013, Pazarlama, Nobel Yayınları. 4. Pazarlama Teorileri, 2015, Ed. Yağcı, M.İ. , Çabuk, S., MediaCat Yayınları. 5.İslamoğlu, A., H., 2000, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 1 8
Okuma 30 2 60
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek