GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9214045152019 Basın İşletmelerinde Reklam Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Basın işletmelerinde ekonomik bir fonksiyon olarak reklamın farklı boyutlarını açıklamak, basın sektöründe reklamın farklı boyutlardaki etkisini açıklamak


Prof.Dr. F.Belma Fırlar


1 Basın işletmeleri ve reklam etkileşimini farklı boyutlarıyla tanımlayabilme
2 Basın işletmeleri bağlamında dijital devrimin etkilerini ve çıktılarını ekonomik fonksiyonlardan biri olan reklam çerçevesinde açıklama
3 Basın işletmeleri açısından reklam ve tüketim ilişkisini değerlendirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Medya ekonomisinin oyuncularından biri olarak reklam Medya-Reklam-Tüketimin farklılaşan boyutları Basın işletmelerinde reklam ve önemi Reklam ortamı olarak basın işletmeleri Reklamveren olarak basın işletmeleri Dijitalleşen basın ve reklamın yeni boyutlarının tüketim sürecine etkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kaynakların paylaşımı ve değişim olgusunun tartışılması
2 Modern ve Postmodern dönemde basın-reklam-tüketimin boyutları
3 Dijital devrim ve sonrası dönemde basın ve reklam sektörü
4 Basın işletmelerinde tüketime özendirme aracı olarak reklam ve hedef belirleme
5 Basın işletmelerinde mali kaynak aracı olarak reklam bağlamında marka ve ürün
6 Basın işletmelerinde mali kaynak aracı olarak reklam bağlamında tüketici ve medya
7 Reklam ortamı ve Reklamveren olarak basın işletmeleri, planlama ve karar alma
8 Vize
9 Dijital medya ve basın işletmeleri
10 Dijital medya, reklam ve basın işletmelerinin yeni boyutu
11 Dijital medya ve Dijital Dergicilik
12 Dijital medya ve dijital gazetecilik
13 Basın işletmelerinin ekonomi politiği
14 Pandemi döneminde basın işletmeleri
15 Basın İşletmeleri Ekonomisi ve Covid-19 döneminde farklılaşan boyutları ve reklam endüstrisi
16 Final Sınavı

TürPavlik, John V., Yeni Medya ve Gazetecilik, Phoenix, İletişim Dizisi Özkan, Abdullah; Tandaçgüneş, Nilnur; Doğan, Betül; Yeni Medya ve Reklam; Derin Yayınları Dündar Pelin, Fırlar Belma (2010), Rekabette Başarıya Giden Yol: İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ryan, Damian (2014); Dijital Pazarlama, Çev. M.Murat Kemaloğlu, İş Bankası Kültür Yayınları Vural Beril; Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel Yayıncılık Aydın Duygu (2011); Reklam Hafızası , Nobel Yayıncılık Sayılgan Emine; Medya İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Rapor Hazırlama 6 10 60
Proje Hazırlama 3 10 30
Proje Sunma 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 4 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 3 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek