GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9214045062019 Basın İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Toplam kalite yönetiminin basın işletmeleri ile olan ilişkisi temel unsurlara bağlı olarak açıklamak


Prof.Dr. İ. Pelin Dündar


1 Basın İşletmelerinde kalite kavramını açıklayabilme
2 Basın İşletmelerinde kalite olgusunu işletme fonksiyonları açısından açıklayabilme
3 Basın işletmelerinde toplam kalite yönetiminin temel özelliklerini açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Basın işletmelerinde kalite kavramı Basın işletmelerinde haber üretim süreci ve kalite Basın işletmelerinde yönetim süreci ve kalite Basın işletmelerinde pazarlama süreci ve kalite


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Basın İşletmelerinde Kalite Kavramı
3 Basın İşletmelerinde Kalite Kavramı
4 Basın işletmelerinde haber üretim süreci ve kalite
5 Basın işletmelerinde yönetim süreci ve kalite
6 Basın işletmelerinde pazarlama süreci ve kalite
7 Basın işletmelerinde pazarlama süreci ve kalite
8 Ara sınav
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale çalışmalarının planlanması
11 Literatür taraması ve makale çalışmalarının planlanması
12 Örnek Makale Çalışmalarının Analizi
13 Örnek Tebliğ Çalışmalarının Analizi
14 Basın İşletmelerinde kalite ve sinerjik yönetim
15 Basın İşletmelerinde kalite ve bilgi yönetimi
16 Final

Baltacıoğlu Tunçdan, Kaplan Melike(2007), İyi İletişim=İyi Pazarlama, İstanbul: MediaCat Başaran F.(2010), İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Gelişme, Yayılmanın Ekonomi Politiği, Ankara: Ütopya Yayınevi Dereli Türkay, Baykasoğlu Adil (2003)Kalite ve hayata İzdüşümleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dündar Pelin(2019), Kavram, Yöntem ve Fonksiyonlarla İşletme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dündar Pelin, Fırlar Belma (2010), Rekabette Başarıya Giden Yol: İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dündar Pelin(2006), Yazılı Basın İşletmelerinde Kalite, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Atılgan Semra(1998), Basın İşletmeciliği, İstanbul: Der Yayınları Barutçugil İsmet (2002), Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayınları Kovancı Ahmet (2001), Toplam Kalite Yönetimi fakat Nasıl?, İstanbul: sistem yayıncılık Dündar Pelin(2012), Kalite Üzerine, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dündar Pelin(2013), Çözümlerin Ortak Şifresi: Sinerji, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Derse Katılım 7 5 35
Rapor Hazırlama 2 10 20
Proje Hazırlama 2 5 10
Proje Sunma 1 8 8
Makale Yazma 2 5 10
Makale Kritik Etme 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 4 8 32
Toplam İş Yükü (saat) 172

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek