Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9214045182019 | Alternatif Medya ve Sürdürülebilirlik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile anaakım medya karşısında farklı uygulamaları olan alternatif medyanın kuramsal ardalanının öğrenilmesi ve Türkiye, dünyadaki uygulamalara yönelik örneklerin tartışılması amaçlanmaktadır. Ek olarak alternatif medyanın sürdürülebilirliğine yönelik bilgi aktarımı amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Aslı Elgün
1 | Alternatif medya teorilerini öğrenme |
2 | Alternatif medya pratiklerini analiz etme |
3 | Alternatif medya ve sürdürülebilirlik konusunu öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Topluluk medyası, rizomatik medya, sivil toplum medyaları kavramları anlatılacaktır. Türkiye ve dünyadaki alternatif medya uygulamaları incelenilecektir. Bu medyaların sürdürülebilirliğine yönelik alternatifler tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | Alternatif medya teorilerine giriş | ||
3 | Alternatif medya olarak topluluk medyası | ||
4 | Alternatif medya olarak sivil medya | ||
5 | Medya ve sürdürülebilirlik | ||
6 | Medya ve sürdürülebilirlik | ||
7 | vize | ||
8 | Alternatif medya analizleri | ||
9 | Alternatif medya analizleri | ||
10 | Proje Yönetimi ile ilgili bilgi aktarımı | ||
11 | Sunumlar | ||
12 | Sunumlar | ||
13 | Sunumlar | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Ders Değerlendirme | ||
16 | Final |
Lievrouw, L. (2011) Alternative and Activist Media. Cambridge: Polity Press -Comedia (1984) “The Alternative Press: The Development of Underdevelopment”, in Media Culture and Society, vol. 6, -Atton, C. (2002) Alternative Media. London: Sage -Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N. (2008) Understanding Alternative Media. Berkshire: Open University Press - Hamilton, J. (2000) “Alternative Media: Conceptual Difficulties, Critical Possibilities”, in Journal of Communication Inquiry, vol. 24, no. 4, - Rodriguez, C. (2001) Fissures in the Mediascape: An International Study of Citizens’ Media. Cresskil, New Jersey: Hampton Press
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 16 | 10 | 160 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |