Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9385005082020 | İnme ve Fizyoterapisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin inme etiyolojisi, patolojisi, rognozu, kliniği, değerlendirme, medikal ve fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Türkçe
1 | İnme etiyoloji, patofizyoloji, risk faktörleri ve klinik belirtilerini bilir. |
2 | İnme fizyoterapi değerlendirmesini bilir. |
3 | İnmede uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını bilir |
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili uygun değerlendirme yöntemlerini kullanarak, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar ve uygular. |
5 | Bilimsel araştırma sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar. . |
6 | Yasal haklar, mesleki etik ve deontolojik prensipleri dikkate alarak fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve uygulamalarını profesyonel düzeyde ve bağımsız olarak gerçekleştirir. |
7 | Sağlık hizmeti alan bireyler ve sağlık hizmeti veren multidisipliner ve interdisipliner ekip üyeleri ile iletişim ve işbirliği sağlar. |
8 | Klinik ve akademik düzeyde bilgi ve tecrübelerini sentezleyerek, alanıyla ilgili üretken, yaşam boyu öğrenmeyi uygulayan klinik ve akademik düzeyde görev alabilecek fizyoterapistlerin yetiştirilmesine destek verir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
İnme kliniği, eşlik eden problemler, inmede tedavi yaklaşımları, rehabilitasyon aşamaları, motor öğrenme, fonksiyonel hareket ve özellikleri, nörogelişimsel tedaviler, inmeli hastaların değerlendirilmesinde kullanılan değerlendirme ölçekleri, inme ve ICF, teknoloji destekli rehabilitasyon, elektro fiziksel ajanlar, ortotik yaklaşımlar ve inme rehabilitasyonunda kanıta dayalı uygulamalardabn oluşmaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İnme kliniği, eşlik eden problemler | |||
2 | İnmede tedavi yaklaşımları, | |||
3 | Motor öğrenme, | |||
4 | Fonksiyonel hareket ve özellikleri, | |||
5 | Nörogelişimsel tedaviler, | |||
6 | İnmeli hastaların değerlendirilmesinde kullanılan değerlendirme ölçekleri, | |||
7 | İnme ve ICF, | |||
8 | ARA SINAV | |||
9 | Teknoloji destekli rehabilitasyon, | |||
10 | Elektro fiziksel ajanlar, Ortotik yaklaşımlar | |||
11 | İnme rehabilitasyonunda kanıta dayalı uygulamalar | |||
12 | İnme rehabilitasyonu ile ilgili literatür çalışmalarının sunumu | |||
13 | İnme rehabilitasyonu ile ilgili literatür çalışmalarının sunumu | |||
14 | İnme rehabilitasyonu ile ilgili literatür çalışmalarının sunumu | |||
15 | FINAL |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz,2014,hipokrat kitabevi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 |