Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9385005112020 | Tamamlayıcı Terapiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin Tamamlayıcı Terapilerin gelişim süreci, güncel bilgiler, ilgili yönetmelikler, özellikle fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili terapi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dr.Öğr. Üyesi.Mehmet ÖZKESKİN
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek için literatür tarar, bilimsel gelişmeleri takip eder, analiz eder ve eleştirir. |
2 | Bilimsel araştırmalar için hipotez belirler, çalışmanın gerçekleştirilmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirler, proje planlar ve ilgili projelerde görev alır |
3 | Bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçları yorumlar, analiz eder |
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili uygun değerlendirme yöntemlerini kullanarak, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar ve uygular. |
5 | Bilimsel araştırma sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar. |
6 | Yasal haklar, mesleki etik ve deontolojik prensipleri dikkate alarak fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve uygulamalarını profesyonel düzeyde ve bağımsız olarak gerçekleştirir. |
7 | Sağlık hizmeti alan bireyler ve sağlık hizmeti veren multidisipliner ve interdisipliner ekip üyeleri ile iletişim ve işbirliği sağlar. |
8 | Klinik ve akademik düzeyde bilgi ve tecrübelerini sentezleyerek, alanıyla ilgili üretken, yaşam boyu öğrenmeyi uygulayan klinik ve akademik düzeyde görev alabilecek fizyoterapistlerin yetiştirilmesine destek verir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Tamamlayıcı Terapilerin gelişim süreci, güncel bilgiler, ilgili yönetmelikler, fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili terapi yöntemleri, sirkadiyen ritm ve insan fizyolojisi, klasik masaj, konnektif doku masajı, yoga, meditasyon ve solunum teknikleri, reiki, refleksoloji, terapatik dokunma, manuel terapi, osteopatik tedaviler (paryetal, visseral, kraniosakral), kayropraktik, psikonöroimmunoloji, homeopati, müzik terapi, kupa terapi, proloterapi, mezoterapi, akupunktur vs. klinik kullanımı, sağlıklı yaşamdaki yeri ile ilgili güncel literatür bilgileri öğrenilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tamamlayıcı Terapilerin gelişim süreci, güncel bilgiler, ilgili yönetmelikler, fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili terapi yöntemleri, | ||
2 | sirkadiyen ritm, mikrobiyata ve insan fizyolojisi | ||
3 | Hidroterapi ve kaplıca, klasik masaj, konnektif doku masajı, aromaterapi, uçucu yağlar | ||
4 | reiki, refleksoloji, terapatik dokunma, | ||
5 | manuel terapi, kupa terapi, Hirudoterapi | ||
6 | osteopatik tedaviler (paryetal, visseral, kraniosakral), kayropraktik | ||
7 | Literatür çalışması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | akupunktur | ||
10 | psikonöroimmunoloji, müzik terapi, hipnoz | ||
11 | ayurveda, yoga, meditasyon ve solunum teknikleri, | ||
12 | proloterapi, homeopati, | ||
13 | mezoterapi, ozon terapi, fitoterapi ve besin takviyeleri | ||
14 | Literatür çalışması | ||
15 | FINAL |
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Bugünden Yarına, Hayata Uygulama Prof. Dr. Serpil Demirağ Hipokrat kitabevi 2020
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 |