Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9237015012021 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Derste genel olarak beşeri bilimler alanına özgü yöntem bilgisi kazandırılmak amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Topal
1 | 1) Veri toplama tekniklerini açıklar. 2) Hipotez, varsayım ve sınırlılığın tanımını yapar. 3) Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklar. 4) Araştırma önerisi hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, beşeri coğrafyacıların, sosyologların, antropologların, siyaset bilimcilerin ve ilgili disiplinlerdeki bilim insanlarının sosyal dünyayı nasıl analiz ettiğini, yorumladığını ve anlamlandırdığını anlamaya yöneliktir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırma | ||
2 | Sosyal Araştırmanın Boyutları ve Başlıca Türleri | ||
3 | Teori ve Araştırma | ||
4 | Paradigma ve Araştırma | ||
5 | Dilbilim Araştırmalarının Altında Yatan Felsefeler | ||
6 | Araştırma Tasarımı: Nicel, Nitel ve Karma Araştırmalar | ||
7 | Bir Konu Seçimi ve Araştırma Problemi | ||
8 | Tez Projeleri İçin Beyin Fırtınası ve Tartışma | ||
9 | Literatür Gözden Geçirmesi | ||
10 | Veri Toplama: Ölçüm ve Örnekleme | ||
11 | Veri Toplama-Oluşturma Teknikleri | ||
12 | Nicel Veri Analizi | ||
13 | Nitel Veri Analizi | ||
14 | Araştırma Raporu Hazırlama | ||
15 | Bilimsel Araştırma Etiği | ||
16 | Final sınavı |
Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Barzun, J., & Graff, H. F. (1977). The modern researcher. New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1977, 3rd ed. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2017). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (24. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi. Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. (Seventh Edition). Harlow: Pearson. Punch, K. F. (2013). Introduction to social research: Quantitative and qualitative approaches. Sage.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |