GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9237015012021 Araştırma Yöntemleri ve Etik Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Derste genel olarak beşeri bilimler alanına özgü yöntem bilgisi kazandırılmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Topal


1 1) Veri toplama tekniklerini açıklar. 2) Hipotez, varsayım ve sınırlılığın tanımını yapar. 3) Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklar. 4) Araştırma önerisi hazırlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, beşeri coğrafyacıların, sosyologların, antropologların, siyaset bilimcilerin ve ilgili disiplinlerdeki bilim insanlarının sosyal dünyayı nasıl analiz ettiğini, yorumladığını ve anlamlandırdığını anlamaya yöneliktir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim ve Araştırma
2 Sosyal Araştırmanın Boyutları ve Başlıca Türleri
3 Teori ve Araştırma
4 Paradigma ve Araştırma
5 Dilbilim Araştırmalarının Altında Yatan Felsefeler
6 Araştırma Tasarımı: Nicel, Nitel ve Karma Araştırmalar
7 Bir Konu Seçimi ve Araştırma Problemi
8 Tez Projeleri İçin Beyin Fırtınası ve Tartışma
9 Literatür Gözden Geçirmesi
10 Veri Toplama: Ölçüm ve Örnekleme
11 Veri Toplama-Oluşturma Teknikleri
12 Nicel Veri Analizi
13 Nitel Veri Analizi
14 Araştırma Raporu Hazırlama
15 Bilimsel Araştırma Etiği
16 Final sınavı

Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Barzun, J., & Graff, H. F. (1977). The modern researcher. New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1977, 3rd ed. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2017). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (24. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi. Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. (Seventh Edition). Harlow: Pearson. Punch, K. F. (2013). Introduction to social research: Quantitative and qualitative approaches. Sage.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 3 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 3 24
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek